14 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Köşe Yazıları

Salaklığa övgü

Abdullah ÖZDOĞAN
9 Ekim 2015
2 dk okuma

Eskiden televizyon tekti ve iki renkti. Daha da öncesinde, TRT radyomuzdaki tek sesti.
Dünya daha küresel köy olmamış, Rusya dağılmamış, Berlin duvarı yıkılmamıştı.
Akıl ve bilginin değer kazandığı zamanlardı.
Salaklığa övgü, prim yapmazdı.
Bülend Özveren televizyonda, Orhan Boran ve Yuki radyoda, yarışma programına katılan yarışmacılara en zor soruları sorardı.
Bir de Çetin Çeki vardı.
Doğa Bey gibi ağlatmaz, Mehmet Ali Erbil gibi yalvartmazdı.
Soruyu sorar, cevabına bakardı.
O zamanlar cehalet bu günkü kadar normal ve sıradan karşılanmazdı.
O zaman Digitürk, bol kanal, kablo tv ve internet yoktu.
Gazeteler bu kadar çok ve bol renkli basılmazdı.
Bir kitabı bulmak, bir kasete sahip olmak, bir kasetçalara ortak olmak hayaldi.
Televizyonlar ve devlet, uzaktan kumanda edilmezdi ve komşularla her zaman yakın temas vardı.
Belki yağ kuyrukları vardı ama, karı koca ayrı odalardan birbirleriyle internette bir bardak çay için çet yapmazdı.
O zamanki yarışmalarda “giyotin nedir?” sorusuna, “hayvanlarda bulunan insanlar için çok yararlı bir organ” cevabı alınmazdı.
Soruyu soran ve hazırlayan, insan zekasına hakaret etmez ve hafife almazdı.
Ama insan zekası da bu günkü gibi dibe vurmuş halde kültürden uzaklaşmazdı.
O zamanların gençleri belki Plates yapmazdı.
Belki Yoga’dan haberi yoktu ve Paris Hilton’un don rengine aldırmazdı. Belki tek kanallı televizyonda “Kaçak” Dr. Kimbıl’ın kaçışını izlerken heyecanlanırdı ama şimdikilerin “Prison Break” seyrederken aldıkları hazzın fazlasını alırdı.
Ve bir hafta sonra yayınlanacak dizinin son sahnesi akıllarında kalırdı.
Çünkü onların akıllarını verecek çok az şeyleri vardı.
O zamanın bilgi havuzunda yüzmeyen, ama bilgi çeşmesinden damlayan her zerreyi hatmeden insanları, bir çırpıda dünyanın bütün nehirlerini sayardı. Yabancı tütün bakkallarda bulunmazdı, ama o zamanın insanı, bu zamanınki gibi Pizza Kulesi’ni Paris’te sanmazdı. Hoş, o zamanın yarışmalarında dalga geçer gibi “Pizza Kulesi ne tarafa eğiktir?” sorusu sorulmaz, karşılığında da “Pizza Kulesi Paris’tedir ve
kapısından girdiğinde sağa yatıktır” cevabı alınmazdı.
O zamanlar bilgi ve kültürün bir değeri vardı.
O zamanlar, şimdiki gibi “yemekteyiz”, “uçmaktayız”, “zıplamaktayız”, “konmaktayız” başlıkları altında “Ah Be Güzelim” diye insanlar salak yerine konmaz ve salaklık şöhretin ilk şartı olmazdı.
Kaç kere ölürsen…
Öldüm zannedersin de ölmezsin… Veya kaç kere ölürsen bir fazla doğarsın…
Bir daha ölmek için…
Kaç defa yenilirsen bir fazla yenersin sonraki yenilgine neden olacak savaşa gözü kapalı girmen için…
Ve gizlersin öldüğünü herkesten… Yaşam boyu peşinden koştuklarının bir anlamı olmadığını ya yakaladığında, veya yakalayamadığında fark edersin… Koştuğun sürece bilemezsin…
Ve her gün başka bir hiç için ölürsün… Başka bir gün için…
Başka hayaller süsler düşlerini en çok da yakaladıklarından başka…
Ve ölmeyi de seversin…
Ölmek yeniden doğuş demektir senin için…
Bedenin tazelenir her doğuşunda, veya sana öyle gelir…
Ama ruhunda ölümlerin izleri, gözlerinde hüzün…
Dudaklarında hep bir hazır “elveda” gizlenir…

1 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
2 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
3 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
4 Onlar TV'nin ilk ay karnesi...
Onlar TV’nin ilk ay karnesi…
5 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Güncel Haberler
YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Enerji sektöründe iletişimin vazgeçilmez normları
Enerji sektöründe iletişimin vazgeçilmez normları
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

RTÜK "Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi"ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Haberler
RTÜK “Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi”ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
Haberler
Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan'da alım satım yapılmayacak
Haberler
Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan’da alım satım yapılmayacak
Marketing Türkiye
1 Nisan 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.