18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ticaret Bakanlığı yanıtladı: Züber reklamı Ülker'in şikayetiyle mi durduruldu?
Haberler

Ticaret Bakanlığı yanıtladı: Züber reklamı Ülker’in şikayetiyle mi durduruldu?

Sena Tufan
11 Temmuz 2024
2 dk okuma

Züber’in “Gerçek Atıştırmalık” söylemiyle yayınladığı reklam filminin Ticaret Bakanlığı’na bağlı olan Reklam Kurulu tarafından Ülker’in şikayetleri üzerine durdurma kararı alındığı iddiası sosyal medyada geniş yankı uyandırmıştı. Ticaret Bakanlığı tüm bu iddialara ilişkin açıklamalarda bulunurken, yapılan tüm başvuruların herhangi bir ayrım gözetilmeksizin incelendiğini belirtti.

Ticaret Bakanlığı, Züber’in “Gerçek Atıştırmalık” sloganlı reklam filminin yayınının durdurulmasına karar vermesinin ardından yapılan eleştirilerle ilgili bir açıklama yaptı.

Züber‘in reklamına yönelik haksız rekabet şikâyetini haklı bulan Ticaret Bakanlığı, markaya ceza kesti. “Züber” ürünlerine ilişkin “Gerçek Atıştırmalık”, “Türkiye’nin Gerçek Atıştırmalığı” ve “Kendini Gerçeğiyle Ödülendir” sloganlarının yönetmeliğe aykırı olduğu belirtildi.

Ceza, Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği Hakkında Kılavuz’un 35’inci maddesinde yer alan “Gıdanın adını veya gıdanın bileşenlerini vurgulamak için “Gerçek/Hakiki” vb. terimler kullanılamaz. “Hakiki bal”, “Gerçek meyve/meyveli”, “Hakiki Maraş Dondurması” vb. ifadeler kullanılamaz” ifadelerine dayandırıldı.

Öte yandan reklamda diğer tüm atıştırmalık kategorisindeki ürünlerin “hiçbiri gerçek değil” ve “kendini gerçeğiyle ödüllendir” sözleriyle tanıtıldığı ve “Hayallerini kurgulanmış bir illüzyonla boyuyorlar” ifadesiyle birlikte diğer atıştırmalıkların katkı maddesi içerdiği, doğal olmadığı, yenildiklerinde pişmanlık hissi yarattıkları ve güvenilir, sağlıklı ve gerçek gıdalar olmadıkları izlenimi oluşturan reklam görüntülerinin rakip ürünleri kötüleyici, haksız rekabet yaratıcı ve tüketicileri yanıltıcı olması sebebiyle reklam mevzuatına aykırı olduğu belirtildi.

Bakanlıktan “ayrımcılık” açıklaması

Züber’in söz konusu reklamının durdurulmasının ardından, “Ülker’in şikayeti üzerine” ifadesiyle yayımlanan haber ve sosyal medya gönderilerine ilişkin Bakanlık açıklamasında, “Reklam Kurulu, tüketiciler, ilgili kurum ve kuruluşlar veya rakip firmalar tarafından yapılan tüm başvuruları herhangi bir ayrım gözetilmeksizin incelemektedir” ifadeleri kullanıldı. Açıklamada, “Reklam Kurulu kararları idari yargı denetimine tabi olup, davaya konu edilen kararlar, yüzde 95’in üzerinde bir oranla mahkemelerce hukuka uygun bulunarak onanmaktadır” denilerek çeşitli sosyal medya paylaşımlarında kasıtlı bir biçimde reklam kurulu toplantısında alınan kurul kararlarına yer verilmediği belirtildi.

Ülker iddialarına yanıt

Bakanlık açıklamasında şu ifadelere yer verildi:

“‘Gerçek atıştırmalık’ ifadesinin Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği Hakkında Kılavuz’un 35 inci maddesi hükmüne uygun olmadığı hususuna yer verilmiş ve Kanunla belirlenen idari yaptırım kararı Reklam Kurulu’nda oy birliğiyle alınmıştır. Söz konusu Kurul kararına ve Kurul tarafından verilen diğer kararlara https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kurulu-kararlari adresinden ulaşılabilmektedir.

Diğer taraftan, bazı sosyal medya hesapları tarafından yönlendirildiği görülen yorumlarda dile getirilen Kurul kararlarının objektif olmadığı ve taraflı karar alındığı hususu gerçeği yansıtmamaktadır. Anılan reklamda, reklam verenin savunucusu konumunda olduğu açıkça anlaşılan ve geçmişte ticari iş ilişkisi bulunan hesap sahibi kişi tarafından bugüne kadar Bakanlığımıza çok sayıda başvuru yapılmış ve birçoğuna ilişkin yaptırım uygulanmıştır. Ancak, bu hesap veya kişinin Reklam Kurulu tarafından haberdar edilmesine rağmen başvurularının sonucunu tüketicilerimiz ile aynı şekilde paylaşmadığı, bazı kararları tüketicileri yanlış yönlendirecek şekilde çarpıtarak paylaştığı görülmektedir.

Ayrıca, söz konusu yorumlarda lehine karar verildiği iddia edilen firmayla ilgili olarak geçmişte Reklam Kurulu tarafından onlarca aleyhte karar alınmış ve idari para cezaları da dahil gerekli idari yaptırımlar uygulanmıştır. Bu gerçek de Reklam Kurulu kararlarının adil ve objektif olduğunu açıkça göstermektedir.”

Sadece ihtiyaç sahiplerine dağıtılmak üzere “süper süt” geliştirildi

featured Ticaret Bakanlığı ülker Züber
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Haberler
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Nafizcan Önder
1 Temmuz 2025
32. İstanbul Caz Festivali başladı
Haberler
32. İstanbul Caz Festivali başladı
Marketing Türkiye
2 Temmuz 2025
n11’den yazın enerjisine yakışan kampanya: “n yaz ama!”
Haberler
n11’den yazın enerjisine yakışan kampanya: “n yaz ama!”
Advertorial
2 hafta önce
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
Haberler
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
Marketing Türkiye
14 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.