16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nike'ta deprem! Bir gecede 27 milyar dolar kaybetti!
Haberler

Nike’ta deprem! Bir gecede 27 milyar dolar kaybetti!

Gizem Yıldız
1 Temmuz 2024
1 dk okuma

Dünyanın en değerli giyim markası olarak bilinen Nike’ın hisseleri sert bir düşüş yaşadı ve bir gecede 27 milyar doların üzerinde değer kaybetti.

Spor giyim devi Nike’ın hisseleri, 28 Haziran’da piyasa açılışının ilk saatlerinde yüzde 19’u aşkın değer kaybına uğradı. Bu düşüşle birlikte, şirketin piyasa değeri 142,17 milyar dolardan, 114,91 milyar dolara geriledi. Söz konusu düşüş, şirket tarihindeki en önemli düşüşlerden biri olarak gösteriliyor.

Nike’ın 2025 yılı için revize ettiği satış tahminleri, düşüşü tetikleyen en görünür neden olarak öne çıkıyor. Zira şirket 2025 yılının ilk çeyreğinde yüzde 10’luk bir düşüş beklediğini açıkladı.

Spor devi 2024 mali yılının dördüncü çeyreğinde, Wall Street tahminlerinin gerisinde kalarak yüzde 2’lik bir gelir düşüşü yaşadı. Buna rağmen, hisse başına kazancı analistlerin beklentilerini aştı. Ancak, şirketin doğrudan tüketiciye satışları bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 8 düştü.

Nike CEO’su John Donahoe, 2025 mali yılını şirket için “geçiş yılı” olarak nitelendirdi. Zorlu bir borsa ortamında şirket, satış büyümesini canlandırmak için çaba gösteriyor. Ancak, satış rakamları Morningstar Hisse Senedi Analisti David Swartz tarafından “oldukça zayıf” olarak değerlendirildi.

Düşüşe uğrayan satışlarla mücadele eden tek spor giyim şirketi Nike değil. Rakibi Under Armour, kâr tahminlerini ıskaladıktan sonra yakın zamanda işten çıkarmalarla sonuçlanan bir yeniden yapılanma planı açıkladı.

Getir yeniden yapılanıyor: Şirket yola iki ayrı grup olarak devam edecek…

featured Nike
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dünyanın zengini en bol şehirleri: ABD liderliğini koruyor, Türkiye ise yükselişte
Haberler
Dünyanın zengini en bol şehirleri: ABD liderliğini koruyor, Türkiye ise yükselişte
İrem Alimoğlu
15 Nisan 2025
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
Haberler
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok "psikolojik esenlik" bekliyor
Haberler
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor
Sena Tufan
24 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.