4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
dijital reklam
Haberler

Avrupa dijital reklamcılık pazarı tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştı

Gizem Yıldız
25 Haziran 2024
3 dk okuma

Dijital reklam ve pazarlama sektörünün önde gelen endüstri birliği IAB Europe, Avrupa’daki dijital reklamcılık pazarının yüzde 11,1’lik güçlü bir büyüme göstererek 96,9 milyar euro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştığını ortaya koyan 2023 AdEx Benchmark Raporu‘nu yayınladı. Rapora göre, dijital reklam yatırımlarının büyüklüğüne göre 29 ülke arasında 8. pazar olan Türkiye, yüzde 118’lik rekor düzeydeki büyüme oranı ile 2022’de olduğu gibi 2023’te de en fazla büyüyen ülke konumunda.

18 yıldır yayınlanan AdEx Benchmark raporu, 29 ülkedeki IAB ofisleri tarafından sağlanan ve IAB Europe tarafından derlenen verilerle hazırlanıyor ve Avrupa’daki reklam yatırımlarına ilişkin eksiksiz bir kılavuz niteliği taşıyor. Rapor bu yıl ilk kez, dijital reklamcılığın son üç yıldaki büyümesine katkıda bulunan dinamiklere ilişkin daha derin bir içgörü sunan üç aylık bazdaki verileri de içeriyor. 

Avrupa dijital reklam pazarı 2023’te önemli bir büyüme kaydetti

Dijital reklam pazarı 2023 yılında yüzde 11,1 oranında büyüyerek 96,9 milyar euroya ulaştı ve büyüme oranı açısından yüzde 7,3’lük yıllık büyümeye sahip olan ABD pazarını geride bıraktı.

Türkiye’nin de içinde bulunduğu 13 pazarda çift haneli büyüme gerçekleşirken, Avrupa dijital reklam yatırımlarının yüzde 69’unu İngiltere, Almanya, Fransa, İspanya ve İtalya oluşturdu.

Türkiye enflasyondan arındırılmış yüzde 50’lik büyüme oranı ile de birinci sırada yer aldı

AdEx Benchmark’a göre ülkemizdeki dijital reklam yatırımlarının büyüklüğü 2023 yıl sonu itibariyle 3 milyar 476 milyon euroya ulaştı. Türkiye enflasyondan arındırılmış yüzde 50 büyüme oranı ile Avrupa ortalamasından 4,5 kat daha fazla bir büyüme kaydetti. 

Video, connected TV (CTV) ve sesli reklamlar en hızlı büyüyen reklam formatları oldu 

Görüntülü reklam yatırımları Avrupa genelinde yüzde 13 büyürken, yüzde 18 oranında büyüyen sosyal medya yatırımlarının görüntülü reklamlar içindeki payı yüzde 48’e yükseldi. Bu pay ülkemizde yüzde 59 olarak gerçekleşti. Video reklamcılık da toplam görüntülü reklamların büyümesinde önemli bir rol oynadı ve 2023’te yüzde 21 arttı. Dijital ses reklamcılığı, 2023’te yine yüzde 23’lük bir artışla en hızlı büyüyen formatlardan biri olduğunu ortaya koydu. Bu yılki raporda yer alan yeni ses reklamı verileri, yüzde 32,5 büyüme ile podcast’lerin toplam dijital ses yatırımlarının artmasında önemli bir rol oynadığını gösterdi. CTV, 2023’te yüzde 23,5 büyüyerek, yüzde 15 büyüme kaydeden sosyal medya dışında kalan video reklam yatırımlarından daha iyi bir performans sergiledi.

Formatlara göre büyüme oranlarına bakıldığında, Türkiye yüzde 180 büyümeyle videoda, yüzde 215 büyümeyle ses reklamlarında ve yüzde 91 büyümeyle arama motoru reklamcılığında Avrupa’da ilk sırada, yüzde 131 büyüme ile görüntülü reklam kategorisinde ikinci sırada yer aldı.

2023 AdEx Benchmark verilerini Türkiye açısından değerlendiren İnteraktif Reklamcılık Derneği IAB Yönetim Kurulu Başkanı Burak Ertaş, reklam yatırımlarında geleneksel mecralardan dijital mecralara kayışın halen devam etmesi ve gelişen e-ticaret sektörü sayesinde Türkiye’de dijital reklamcılığın etkileyici bir büyüme kaydettiğini vurgulayarak, pazardaki büyümenin mevcut reklamverenlerin ve pazara yeni girenlerin bütçelerindeki artışla desteklendiğini belirtti.  

Burak Ertaş, “Türkiye dijital reklamcılık pazarı Avrupa’da sürekli olarak ilk 10’da yer alıyor ve son iki yılda da en hızlı büyüme oranına sahip ülkeyiz. Enflasyondan arındırılmış yüzde 50’lik büyüme oranıyla Türkiye’de dijital reklamcılığın güçlü ve istikrarlı bir şekilde geliştiği çok açık. Kantar Media’ya göre, 2022’den 2023’e dijital platformlara reklam veren şirket sayısında yüzde 9’un üzerinde önemli bir artış var. Aynı dönemde, sinema hariç diğer mecralardaki reklamveren sayısında ise yüzde 4 ila yüzde 10 arasında değişen oranlarda düşüş olduğu görülüyor. Bu durum, yıldan yıla daha fazla reklamverenin yatırımlarını geleneksel mecralardan dijital mecralara kaydırdığını gösteriyor. Bu trend, Türkiye’nin dijital reklam pazarının hem mevcut dijital reklamverenlerin bütçelerinin artırması hem de sahneye yeni reklamverenlerin girmesiyle genişlediğine işaret ediyor. Ayrıca, ülkemizde e-ticaret hacminin 2023’te bir önceki yıla kıyasla yüzde 115 arttığının ve işlem hacminin yüzde 22 oranında yükseldiğinin altını çizmek gerekiyor. E-ticaretteki bu hızlı büyüme, dijital reklam yatırımlarının artmasının arkasındaki bir diğer itici güç. Gemius’un aylık ilk 100 reklamveren raporu da e-ticaret platformlarının ve perakende firmalarının ülkemizdeki en büyük dijital reklamverenler olduğunu gösteriyor” dedi.

Brandverse Awards’da Grand Prix kazananlar belli oldu!

AdEx Benchmark Raporu featured IAB Europe
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Haberler
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Nafizcan Önder
3 Haziran 2025
Türkiye’nin gençlik markaları
Haberler
Türkiye’nin gençlik markaları
Sena Tufan
19 Mayıs 2025
Robot köpekler ABD'de teslimata başladı
Haberler
Robot köpekler ABD’de teslimata başladı
İrem Alimoğlu
3 Haziran 2025
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Haberler
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
İrem Alimoğlu
10 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.