7 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çocukların bu iletişim kalıplarına itirazı var!

Çocukların bu iletişim kalıplarına itirazı var!

Nafizcan Önder
7 Mayıs 2024
2 dk okuma

Çocuğu eksik, yetersiz ya da ideal gösteren; çocukların çeşitliliğini ve yapabilirliğini yok sayan kalıp yargıları ve mevcut çocuk algısını değiştirmek için iletişim profesyonellerine yönelik “Çocuk Odaklı İletişim Rehberi” hazırlayan Suna’nın Kızları, rehberin lansman kampanyasını başlattı. “İtirazımız Var” kampanyası çocuklardan alınan geri bildirimlerin katkısıyla hazırlandı.

Dezavantajlı bölgelerdeki kız çocukların güçlenmesi, eğitim yoluyla çocuklar için destekleyici ve güvenli ortamlar oluşturulması için çalışmalar yürüten Suna’nın Kızları, çocuk hakları için güçlü ve kalıcı etkiler yaratmak amacıyla yayınladığı Çocuk Odaklı İletişim Rehberi’ni, toplumdaki mevcut çocuk algısına ve kalıp yargılara itirazların yer aldığı bir reklam filmiyle duyurdu. Çocukları tek tipleştiren, dramatize veya idealize eden iletişimlerin toplumdaki mevcut çocuk algısını olumsuz yönde beslediğine ve bu algının da çocuk haklarının yaşama geçirilmesine engel olduğuna dikkat çekmek isteyen Suna’nın Kızları, başlattığı “İtirazımız Var” kampanyasıyla dönüşüm için ilk adımı attı. 

Kampanyanın hazırlık aşamasında, tasarımlarda yer alacak stok çocuk görselleri Suna’nın Kızları Kız Çocuk Danışma Ekibi’nde yer alan çocuklara gösterildi. Çocukların yaptığı yorumlar, sorduğu sorular ve itirazlar kampanyada yer aldı. Böylece çocukların, iletişim materyallerindeki mesajlarla ilgili hassasiyetlerine ve bu mesajları nasıl algıladıklarına da dikkat çekildi.  

Klişeleşmiş çarpık çocuk algısını sorgulayan kampanyanın teaser aşamasında; “Bir çocuk desteklenmek için ‘muhtaç’ görünmek, anlaşılmak için ‘uslu’ olmak, fark edilmek için ‘doğuştan yetenekli’ olmak zorunda mı?” sorusu yöneltildi. Lansman filmiyle ise mevcut çocuk algısının neden değişmesi gerektiği anlatıldı. Çocuk haklarına saygılı ve hakları destekleyici bir iletişim için kampanyanın hedef kitlesi olan iletişim profesyonelleri Suna’nın Kızları Çocuk Odaklı İletişim Rehberi’ne yönlendirildi.

Bu gönderiyi Instagram'da gör

Suna’nın Kızları (@sunaninkizlari)'in paylaştığı bir gönderi

Gigler Creative imzası taşıyan kampanya, hem çocuk haklarının yaşama geçmesi ve yaygınlaşması, hem de çocukların sesinin duyulması açısından stratejik bir rol oynayan iletişim profesyonellerini toplumdaki çocuk algısını değiştirmek için adım atmaya, çocuk algısının hak temelli bir yere dönüşmesi için inisiyatif almaya davet ediyor. 

Kampanya Künyesi

Reklamveren: Suna’nın Kızları
Reklamveren Temsilcisi: Ceylan Tokcan Yüceoral
Yaratıcı fikir ve uygulama: Gigler Creative Agency
Kreatif ekip: Gökçe Büyükbayrak, Cansu Kurnaz, Sanem Nur Kılıç
Strateji: Burcu Gündüz Maşalacı, Melda Akbaş, Ceylan Tokcan Yüceoral
İletişim Ajansı: Grup Yeni İletişim

featured Suna’nın Kızları
1 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
2 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Koç Holding yılın ilk yarısında 7,7 milyar TL kâr açıkladı
Koç Holding yılın ilk yarısında 7,7 milyar TL kâr açıkladı
4 "Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
5 Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Güncel Haberler
Domino's, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Domino’s, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yandex Türkiye, Yandex Seyahat ve Yandex Finans’ı kullanıma sundu
Haberler
Yandex Türkiye, Yandex Seyahat ve Yandex Finans’ı kullanıma sundu
Sena Tufan
2 hafta önce
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
11 Haziran 2025
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran'da…
Haberler
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran’da…
Sena Tufan
10 Haziran 2025
C Level Club üyeleri sessiz lüksün sofrasında buluştu
Haberler
C Level Club üyeleri sessiz lüksün sofrasında buluştu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.