28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İKSV'den çarpıcı rapor: İşte kültürel etkinliklere katılım seviyesi...
Haberler

İKSV’den çarpıcı rapor: İşte kültürel etkinliklere katılım seviyesi…

Sena Tufan
21 Nisan 2024
1 dk okuma

İKSV Kültür Politikaları Çalışmaları Bölümü, Avrupa Birliği desteğiyle “Ortaklaşa: Kültür, Diyalog ve Destek Programı” kapsamında gerçekleştirdiği bir yıllık saha araştırmasının sonucunda Türkiye’de Yerel Kültür Ekosistemi raporunu ortaya koydu. Doç. Dr. Ulaş Bayraktar tarafından kaleme alınan rapor, Türkiye’de birbirinden çok farklı aktörleri ve profilleri içinde barındıran kültür ekosisteminin genel bir resmini çiziyor.
Raporda, 2023 yılı boyunca gerçekleştirilen derinlemesine görüşmeler ve odak grup toplantılarının yanı sıra Frekans Araştırma desteğiyle ülke genelinde farklı aktörlerin katılımıyla yürütülen anket bulgularından faydalanıldı.

Araştırmadan öne çıkan bulgular şöyle:

• Kent sakinlerinin kültüre atfettikleri anlam sorulduğunda, “gelenek” ve “görenek” yanıtları öne çıkıyor.
• Belediye temsilcilerine göre kültür sanat etkinlikleri düzenlemenin önündeki en büyük engel yüzde 61 ile finansman bulmak. Aynı soru STK temsilcilerine sorulduğunda oran yüzde 83’e ulaşıyor.
• STK temsilcilerinin yüzde 73’ü belediyelerle kurulan iş birliklerinde kişisel bağlantıların belirleyici olduğunu söylüyor.
• Kent sakinlerinin yüzde 81’i kültürel etkinliklere arzu ettiğinden daha az katılıyor.
• Kent sakinlerinin yalnızca yüzde 9’u, belediye tarafından düzenlenen kültürel etkinliklere arzu ettiği ölçüde katılabiliyor.
• Etnik kimlikler, başta dil olmak üzere kültürel değerler, dini hassasiyetler ve cinsel yönelimler sanatçıya Türkiye’de tanınan özgürlük alanının kırmızı çizgileri ve siyasal sınırları olarak ortaya çıkıyor.

Araştırmanın metodolojisi:

Araştırma, Türkiye’nin farklı kentlerindeki kültür sanat alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimler arasındaki ilişkilere dair bir anlayış geliştirmek üzere nicel veri toplama yöntemlerinden faydalanılarak Mart-Ekim 2023 tarihleri arasında yapıldı. Bu kapsamda toplamda 12 şehirde 139 bilgi verenle yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşme, 30 farklı şehirden 157 katılımcıyla odak toplantısı ve ülke genelinde 406 çevrimiçi anket, 1245 yüz yüze anket yapıldı.

Raporun tamamına ise buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

43. İstanbul Film Festivali başladı

featured
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
4 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında...
Haberler
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında…
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
Kumar bağımlılığıyla mücadelede sorumlu kim?
Haberler
Kumar bağımlılığıyla mücadelede sorumlu kim?
Nafizcan Önder
11 Kasım 2025
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
11 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.