17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dikkat CEO çıkabilir!

Dikkat CEO çıkabilir!

Marketing Türkiye
14 Nisan 2024
5 dk okuma

Vodafone Türkiye geçtiğimiz ay yeni İK stratejilerini çok konuşulan bir kampanyayla duyurdu. Kendileriyle çalışmanın “güzel iş” olduğunu söyleyen Vodafone Türkiye ekibi, “Epic iş görüşmesi” kampanyasıyla daha önce iş başvurusunda bulunmuş adayları iş görüşmesine davet etti. Adaylar kendilerini bekleyenden habersizce içeri girdiğinde onları Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ve marka yüzü, ünlü oyuncu Aras Bulut İynemli karşıladı. Samimi ve keyifli diyaloglar ise milyonlarca izlenmeyle karşılık buldu… Kampanyanın detaylarını ve gerisindeki kapsamlı dönüşümü Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ve Vodafone Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Nazlı Tlabar Güler ile konuştuk…

Söyleşi: Günseli Özen, Ferruh Altun

Kuşkusuz son yılların en ilginç çalış­malarından biri Vodafone Türki­ye’nin “Epic İş Görüşmesi…” Evet, fikir çok yeni, ilk defa ortaya kon­muş bir fikir değil ancak samimiyeti ve gerisindeki güçlü projeyle birleşince ortaya da hayli güzel sonuçlar çıktı. Nitekim kampanya filmi­nin kısa sürede iki milyona yakın izlenmesi de bu doğru kombinasyonun bir sonucu.

Çalışmayı konuşmak için Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ve Vodafone Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Nazlı Tlabar Güler ile, tam da gizli çekim­lerin yapıldığı, Genel Müdürlük binasındaki odada bir araya geldik. Ancak konuştukça Nazlı Tlabar Güler’in de dediği gibi kampanyanın Vodafone Tür­kiye’nin İK stratejisindeki büyük döşümün sadece küçük bir parçası olduğunu gördük.

Ve elbette Engin Aksoy’un ne denli samimi ve ulaşı­labilir bir CEO olduğunu da…

Kampanyaya geçmeden önce gerisindeki ya­pılanmayı konuşalım: Vodafone’un İK stra­tejileri nasıl bir dönüşümden geçiyor?

Nazlı Tlabar Güler: “Mutlu Vodafone Ekosiste­mi”nin bir parçası olarak en iyi işveren markası ol­mak değil, en iyi çalışan deneyimini sunmak bizim amacımız. Çünkü biz mutluluğun içeriden dışarıya gidebileceğini düşünüyoruz. Pandemi döneminden sonra yeteneklerimizin yurt dışına göçüyle birlikte “yetenek savaşları” iyice kızıştı. Dolayısıyla mutlu bir çalışan grubu yaratmak daha da önemli bir hale geldi. Vodafone’un içinde çok iyi ve kaliteli bir ye­tenek havuzu var. Aslında bunu devam ettirmek ve daha iyi hale getirmek için bu yolculuğa çıktık. Bu sadece bir İK projesi değil. Biri İK biri de iş kolun­da olmak üzere 20 kişilik bir liderlik takımı kurduk. Ayrıca, dışarıdan nasıl algılandığımızı da bağımsız şirketlerle ölçümlüyoruz.

Yaptırdığınız araştırmalara göre Voda­fone dışarıdan nasıl algılanıyor?

Engin Aksoy: Repütasyon araştırması ya­pıyoruz. Bunu Vodafone grubu bizden bağımsız olarak tüm ülkelerde yapıyor. Araştırmaya göre son yıllarda ciddi bir re­pütasyon artışımız var. Türkiye’de yapılan bu araştırmaya göre, Türkiye’nin en önde gelen şirketlerinden biri olduğumuzu söy­leyebilirim.

Nazlı Tlabar Güler: Bağımsız bir fir­mayla focus grup çalışmaları ve kültür anketleri yaptık. Sonuçlara göre han­gi alanlara odaklanmamız gerektiğini tespit ettik. Yeteneklerimizi yurtdışına kaptırdığımız gerçeği Türkiye’de global bir çalışma ortamı yaratma ve global fırsatlar sunma konusunda ilerleme­miz gerektiğini gösterdi. Bunun gibi ayrışabileceğimiz farklı fırsat alanla­rını belirledikten sonra, bu 20 kişilik takımla çalışmaya başladık. Bir bu­çuk senedir de hummalı bir şekilde çalışıyoruz. Gördüğünüz “Epic iş görüşmesi” bu kapsamlı çalışmanın sadece iletişim bacağındaki tarafı…

Oluşturduğunuz 20 kişilik li­derlik ekibinin öncülük ettiği diğer İK projeleri neler?

Nazlı Tlabar Güler: Vodafone çok kapsayıcı ve kuvvetli bir or­ganizasyon. Gelişim odağı bizim için çok önemli. Bir de buranın dinamizmi ve sürekli yenili­ğe açık olması bizim çok önem verdiğimiz bir konu. Şirket için­de We-Novate adını verdiğimiz bir hackhathon düzenledik. Hackhat­hon’a onlarca farklı projeyle 100’ün üzerinde çalışan katıldı. Şirket için­de kamp kurduk ve son 10’a kalan takımların projelerini değerlendir­dik. O kadar güzel projeler geldi ki seçim yapmakta hayli zorlandık.

Dikkat CEO çıkabilir!
Nazlı Tlabar Güler
Vodafone Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü

Bizim 26 yaş altı genç bir popülasyonumuz var. On­lara yeni bir program açtık ve hepsini bir değerlen­dirmeden geçirip en iyi olanını Londra’da eğitime gönderdik. Özellikle Vodafone Global’de üst düzey­de ilişki kurabilecekleri, Vodafone’un stratejileri­ni çok daha iyi anlayabilecekleri, gelişebilecekleri “London Rise” adında bir program oluşturduk. Bir de çalışanlarımızın daha iyi hissetmelerini sağla­yacak bir “wellbeing” programımız var… Bütünsel olarak wellbeing halini destekleyecek yeni inisiya­tifimiz oldu. Haftanın 2 günü ofise geliyoruz. Or­ganizasyonumuzdaki bazı alanlar daha da esnek çalışıyor. Bu esnekliğin de çalışanların iyi olma ya da afiyette olma haline çok faydası oluyor. Yazın uzaktan çalışıyoruz. Performans kültürü son derece hâkim bir organizasyonuz. Esnekliğin dengeyi sağ­lamak için faydalı olduğunu düşünüyoruz.

20 kişilik ekip çalışma süreçleriyle ilgili düşüncele­rini de paylaşıyor. Örneğin onboarding-offboarding süreçlerinin iyileştirilmesi gibi… Buradaki bütün dönüşleri alıyoruz. Ardından da İK ekibi olarak sü­reçleri iyileştirmek için çalışmalara başlıyoruz. “Bir kere Vodafone’lu hep Vodafone’lu” diyoruz. Bugün inhouse’da belki 3 bin 200 çalışan var ama ekosis­tem de 15-16 bin kişi var. Ama hepsi Vodafone’lu ve Vodafone markasını temsil ediyor.

Kampanya fikri nasıl çıktı ortaya?

Nazlı Tlabar Güler: İletişim stratejisi tarafında birkaç fikrimiz vardı. Gelecekler de var. “Epic İş Gö­rüşmesi” diye adlandırmıştık biz bunu. Engin Bey’e sunduk ve o da hemen kabul etti. Aslında çok alı­şılagelmiş bir şey değil. Engin Bey hiç çalışmadı… Sabah set hazırlandı, konuyu anlattık, Aras geldi ve adayların gelmesiyle hemen başladık. İşlerimiz de onların sayesinde çok rast gitti.

Engin Aksoy: Yaptığımız her işte tüm paydaşları­mıza dokunmayı hedefliyoruz. Dört tane çok önemli paydaşımız var. Çalışma arkadaşlarımız, müşterile­rimiz, ekosistemimiz ve hissedarlarımız. Dört pay­daşın da aynı anda mutlu olmasını sağlamak bizim görevimiz. Yaptığımız her işte “Paydaşlarımız ne der” diye bakıyoruz. Bu proje için de rol yaptığımızı söyleyenler olmuş. Rol yapmadık. Anlattığımız her şey doğru. Videodakiler gerçekten çalışan adayları. İnanın daha önce hiç hazırlanmadan kapıdan içeri girdik, adaylar da aynı şekilde.

Çekim tamamladıktan sonra “herhalde o kadar da iyi bir iş çıkarmadım” dedim Nazlı’ya. Beni motive etmek için olumlu konuşuyorlar sandım. Sonuç be­nim beklediğimden de olumlu çıktı.

Dikkat CEO çıkabilir!
Aras Bulut İynemli ve Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy

Projede iş görüşmesine de giren çok ulaşı­labilir bir CEO görüyoruz. Gerçekten de ku­rum içinde size ulaşmak bu kadar kolay mı?

Engin Aksoy: Ne kadar çok insanı dinlerseniz o kadar çok şey öğrenirsiniz. Benim görevim doğru insanları bulup onların maksimum performansları­nı ortaya çıkaracakları bir ortam hazırlamak. Son­rasını arkadaşlarımız kendisi yapıyor zaten. Maksi­mum performans için insanların huzurlu çalışması lazım. Ayrıca benim bu ortamı sağlayabilmem için insanları mümkün olduğunca tanımam gerekiyor. Saha ziyaretleri yapıyorum, müşteri ziyaretleri, böl­ge ziyareti… Hem de kendi içimizde “Engin ile Kısa Paslaşmalar” programını yürütüyoruz.

“Epic İş Görüşmesi” kampanyası bir çalışan markası iletişimi kadar bir CEO iletişimi kampanyası görevi de görüyor… Böyle baktı­ğınızda, bu kampanya sizin iş yapış tarzınız hakkında ne söylüyor?

Engin Aksoy: Önemli olan samimi olmak, şirket olarak bir hedef koymak ve hep beraber insanların koşmasını sağlamak. Vodafone ölçeğindeki şirket­lerde hedeflerin büyük olması lazım. Bizim amacı­mız yaptığımız her işte etki yaratabilmek. Toplum­sal dönüşüm de ancak öyle olabilir. Biz şirketimizin ölçeği, teknolojinin bize verdiği imkanlar, içerideki insan gücümüze ve insan sayımıza baktığımızda bü­yük işler yapmak istiyoruz ve bu vizyonla hareket ediyoruz. Yaptığımız iş toplumun çoğuna dokuna­caksa bizim için önemli.

Fayda odaklı işler içerisinde sizin için ayrı bir yeri olan projeler var mı?

Engin Aksoy: İki projeyi söyleyebilirim… İlki dep­rem bölgesinde hayata geçirdiğimiz projeler. Birini Habitat ile diğerini AÇEV ile yapıyoruz. Hem ebe­veynlere hem de çocuklara psikososyal destek ve teknoloji eğitimleri veriyoruz. Tek bir konteyner kalana kadar bu projelerimize devam edeceğimizi taahhüt ettik. İkincisi de Kadın Voleybol Milli Ta­kımı ile yaptığımız Vodafone Sultanlar Ligi… Çünkü topluma ilham veren bir başarı hikayesi var ve bu sadece sahada kazanılmış bir başarı değil. Her bir oyuncunun çok güzel bir hikayesi var. Biz bu hika­yelerin duyulmasını da istiyoruz.

featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir"
Haberler
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Advertorial
6 Mayıs 2025
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Haberler
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
PERYÖN'de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
Haberler
PERYÖN’de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
Marketing Türkiye
3 hafta önce
2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
Haberler
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.