16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
bilim
Haberler

Deprem bölgesindeki 750 bin çocuk bilimle tanışacak

Gizem Yıldız
31 Ocak 2024
3 dk okuma

6 Şubat deprem felaketinin birinci yıl dönümüne sayılı günler kala bölge için canla başla çalışmalarını sürdüren markalar da yeni projelerini duyurmaya başladı… Türkiye İş Bankası ve Petrol Ofisi iş birliğiyle hayata geçirilen “Bilim Kuşağı Atölyeleri” derinlikli yaklaşımıyla o projeler arasında fark yaratarak öne çıkıyor. Projede amaç deprem bölgesindeki çocuklara erken yaşta bilim sevgisini aşılamak…. Sadece bilim tarafındaki eksikliği görüp geleceğe tohum atması açısından değil, deprem bölgesindeki çocukları bugün de merakla ve keşifle hayata bağlaması açısından anlamlı olan projeyle 3 yılda 8-13 yaş arası 750 bin çocuğa ulaşılması planlanıyor…

Türkiye’nin geleceğini tasarlayacak çocuk ve gençlerin bilim ve teknolojiye liderlik etmelerinde kıvılcım etkisi yaratırken, ülkemizin sosyal, toplumsal ve bilimsel ilerlemesine katkıda bulunmayı hedefleyen proje ilk olarak 6 Şubat 2023’teki büyük deprem felaketinden etkilenen bölgelerdeki çocuklara yönelik olarak hayata geçirildi.

Çocukların deneyler yaparak temel bilimsel kavramlarla tanışmalarını; bilim ve teknolojiye duydukları ilgiyi ve merak duygularını artırmayı amaçlayan “Bilim Kuşağı Atölyeleri” projesi, bilim eğitimcisi ve bilim gönüllüleri gözetiminde, 8-13 yaş arası çocukların katılımıyla gerçekleştiriliyor. Aynı zamanda çocukların rahatlıkla kullanabildikleri, kullanırken hayal dünyalarını ve bakış açılarını zenginleştiren bilim kitinin gönderildiği okullarda gönüllü öğretmenlerin yönlendirmesiyle çocuklar eğlenceli bilim içeriğiyle tanışıyor. Projenin, öğrencilerin akademik ve sosyal başarısına da pozitif etki etmesi hedefleniyor.

“Birlikte, akıl ve vicdanla, bilimin ışığında hareket edelim”

100. yılını kutlayan İş Bankası’nın, ilk günden bu yana sürdürülebilir kalkınmayı en büyük öncelik olarak gördüğünü ifade eden İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, projenin, geçen yıl yaşanan 6 Şubat’taki deprem felaketinin açtığı yaraları sarmak, deprem bölgesindeki çocukları hayal kurmaya teşvik etmek, geleceğe güvenle ve umutla bakan bireyler haline dönüştürmek ve bölgede istihdamı artırmak amacıyla geliştirildiğini söyledi.

Aran, aynı bilinci ve aynı yaklaşımı paylaştıkları Petrol Ofisi Grubu ile birlikte hayata geçirmekten büyük mutluluk duydukları projeyle çocukların deprem sonrasında yaşadıkları travmanın ardından eğitim hayatlarında oluşan boşluğu bir nebze de olsa doldurmayı arzu ettiklerini ifade etti. “Birlikte, akıl ve vicdanla, bilimin ışığında hareket edelim” diyen Aran, kurumların, şirketlerin sosyal sorumluluk alanında yaptıkları iş birliklerinin önemine işaret etti. Hakan Aran, “Var olan bir ihtiyacın karşılanmasında birlikte hareket edilmesi durumunda ancak makro düzeyde bazı şeyler değişecek ve bir kartopu etkisi yaratılacaktır. Bilim Kuşağı Atölyeleri projesinin etkilerini gelecekte, çocuklarımız büyüdüğünde yapacakları başarılı işlerde göreceğiz. Biz bu umutla aslında bir tohum atmış olduk, bunun için yola çıktık” dedi.

“Çocuklar tarihi yeniliklere önayak olacak”

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu ise, Bilim Kuşağı Atölyeleri’nin toplumun yüzde 25’inden fazlasını oluşturan çocukların gerçek potansiyellerinin açığa çıkmasında önemli rol oynayacağına inandıklarını belirterek; “Hedefimiz çocukları bilimle, sorgulama becerisiyle buluşturarak akıl ve vicdanla üreten sağlıklı ve mutlu bireyler olmalarına katkı sağlamak. Bilimin sıcak ve eğlenceli yüzüyle bir araya gelen, kendilerini güven ve mutlulukla ifade eden çocukların tarihi yeniliklere önayak olacağından emin olduğumuz fikirlerini duymak için sabırsızlanıyoruz” şeklinde konuştu.

Birinci yılını dolduran deprem felaketi sırasında afet bölgesine kesintisiz enerji tedariki yapabilmiş olmalarını her koşula hazır olma kabiliyetlerine borçlu olduklarının altını çizen Abbasoğlu; “Yaşadığımız felaket bize hep hazır olmanın, bilime, teknolojiye ve ortak akla dayalı sürdürülebilir ve vicdanlı üretimlerin ne denli hayati olduğunu bir kez daha kanıtladı. Bu anlayışın yeni nesillerde hayat bulması için elimizden gelen tüm gayreti göstereceğiz. Deprem bölgesinden başlayarak tüm yurda yayacağımız proje ile 2025 sonu itibarıyla 750 bin çocuğa ulaşmayı hedefliyoruz ki bu sadece başlangıç. Yarınlarımıza anlamlı katkılar sağlama heyecanımıza ortak olan Türkiye İş Bankası ile yol almaktan büyük memnuniyet duyuyoruz” dedi.

Hedef 750 bin çocuğa ulaşmak

Öncelikli olarak deprem bölgesindeki ilk ve orta öğretim seviyesindeki devlet okulları ile diğer illerdeki ilk ve orta öğretim seviyesindeki dezavantajlı devlet okullarını kapsayan projede, 6 Mayıs-27 Aralık 2023 tarihleri arasında toplam 52 atölye gerçekleştirildi, bin 402 çocuğa ulaşıldı ve 154 okula bilim seti gönderimi yapıldı. Bilim seti gönderimi yapılan okullarda görev alan rol model öğretmenler 2 aylık bir eğitim programına alındı. Öğretmenler bu programda yapay zekâ, kodlama, robotik gibi bilim müfredatı eğitimlerini tamamladılar. Okullarda gerçekleştirilen atölyelerle kademeli olarak 85 bin 902 çocuğa ulaşıldı. Böylece 2023 yılında proje kapsamında toplam 87 bin 304 çocukla buluşuldu.

2024 yılının ilk Bilim Kuşağı Atölyeleri ise 13-14 Ocak tarihlerinde Adana ve Hatay’da gerçekleştirildi. Atölyelere Adıyaman, İskenderun ve belirlenecek diğer şehirlerle devam edilecek. Projeyle 2025 yılı sonuna kadar 8-13 yaş arası toplam 750 bin çocuğa ulaşılması hedefleniyor.

Geri döneceğiz…

featured Petrol Ofisi Türkiye İş Bankası
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Burger haritası açıklandı: Her 3 siparişten 1’i burger!
Haberler
Burger haritası açıklandı: Her 3 siparişten 1’i burger!
Sena Tufan
3 hafta önce
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
7 Mayıs 2025
XChat geliyor: Musk'tan WhatsApp'a rakip hamle
Haberler
XChat geliyor: Musk’tan WhatsApp’a rakip hamle
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
Nvidia’dan stratejik hamle: Blackwell çipleri artık ABD’de üretiliyor
Haberler
Nvidia’dan stratejik hamle: Blackwell çipleri artık ABD’de üretiliyor
İrem Alimoğlu
15 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.