2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ali Saydam yazdı: "Çuvaldız..."
Haberler

Ali Saydam yazdı: “Çuvaldız…”

Ali SAYDAM
16 Aralık 2023
3 dk okuma
Ali Saydam yazdı: "Çuvaldız..."
Ali Saydam

Bir derdimiz var. İçimizi çok acıtan bir tabloyla karşı karşıyayız. Gazze’deki kıyam sürerken, toplumun her kesimine, her uzmanlık alanına büyük işler düşerken sivil toplum “Sus Pus” vaziyette… Sonuç odaklı, toplumun geniş kesimlerine yayılacak, insani duyarlılığı gösterecek bir aksiyona rastlayamadık.

Bu konuda iğneyi, her fırsatta hükûmet eylem ve politikalarına karşı çıkmayı marifet sayan tabip odaları, mimar, mühendis odaları, şehir planlamacılarına batırmakta sakınca görmüyoruz. Hani en demokrat, en eşitlikçi, en duyarlı onlardı? Hani herkes için en iyisini onlar bilirdi? Dünyanın orta yerinde bir soykırım yaşanırken neden ortada yoklar peki? Çuvaldızı ise sona, bizim sektöre sakladık. Ne çok, ne güzel derneklerimiz var; öyle değil mi? Şimdi neredeler? TÜHİD, İDA, KİD, Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve dahası… Bunların yapabileceği hiç mi bir şey yok? Gazze’deki durumu, kıyama uğrayanların lehine çevirebilecek iletişim stratejileri planlayamıyorlar mı? Buna uygun aksiyonlar tasarlayamıyorlar mı? Yurt dışındaki paydaşlarını harekete geçirebilecek adımları da mı atamıyorlar?… Onca uzmanlık, yılların tecrübesi, liyakat sahibi insan gücünü bir araya getirmek bu kadar mı zor? Olmamalı…

Sephora’nın “iyi numarası”

Ali Saydam yazdı: "Çuvaldız..."

Sephora, yeni açacağı Türkiye’deki en büyük mağazası için bir gümbürtü kopardı ki sormayın… CGI teknolojisiyle ve “Caddeye bir güzellik geliyor” sloganıyla yürüttükleri kampanya görsel bir şölendi. Malumunuz, haberlere yansıyan bir de promosyonları vardı. Yeni mağazanın ilk 500 müşterisine makyaj çantası içerisinde 10 bin liralık ürün hediye edileceğini duyurunca kendisine, yakınına hediye kapmak isteyenler, saatler öncesinden kapıda kuyruk oldular.

Hepsi “satışa yönelik” çok iyi numaralar… İlk etapta heyecan uyandıracağı, bir harekete neden olacağını beklemek hiç de yanlış olmaz. Ancak bunları “pazarlama” faaliyeti olarak değerlendirmemek gerekir. Unutmamalı ki; her zaman aslolan itibardır. İletişim stratejisi de buna uygun olarak tasarlanmalı, aksiyonlar yine aynı doğrultuda planlanarak devreye sokulmalı. Markanın attığı bu ilk adım iyidir, hoştur; ancak hemen ardından “tutundurma”, sonrasında da itibara yönelik çalışmalarla desteklenmezse bütün emekler heba olabilir…

Erkek çeyizi mi?

Ali Saydam yazdı: "Çuvaldız..."

English Home “erkek çeyizi” koleksiyonu için hazırladığı yeni reklam filmini yayınlamış. STANDBY imzası taşıyan reklamda “Yüksek Yüksek Tepelere” türküsünün modern versiyonu kullanılmış; filmde model ve stil danışmanı Umut Eker yer almış. Firmanın müşterilerinin çok büyük çoğunluğunun kadınlar olduğu aşikâr. Doğal olarak bu müşteri kitlesini çeşitlendirerek genişletmek istemişler. Soyundukları hiç de kolay bir iş değil doğrusu. İnsanlığın (yaşam ve ölümden sonraki) en temel çelişkisi, en büyük mücadele ve rekabet alanı olmasının yanı sıra çok ciddi bir “kimlik” meselesidir cinsiyet…

Halk geneline hitap eden markalar bu nedenle çareyi “genel eğilimlere” seslenmekte bulurlar. Düşünsenize, onca patırtı gürültüye rağmen “Pembe kız çocuklarına, mavi ise erkeklere aittir” miti, bırakın yıkılmayı, sarsılamadı bile. O nedenle markanın cesur bir hamleyi son derece başarıyla uyguladığını belirtmeliyiz. Erkek müşterileri cezbetmeye çalışırken irrite etmek de eldeki kadın müşterileri mutsuz edip kaçırmak da çok kolaydı. Hem geleneksel kodları kullanmayı hem de yenilikçi bir açılım getirmeyi büyük bir marifetle sergilemişler…

Anglosaksonların deyişiyle “No risk, no win”…

Marketing Türkiye Aralık sayısını okumak için TIKLAYIN

featured Insıghts
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
5 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Güncel Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Haberler
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Haberler
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Marketing Türkiye
4 hafta önce
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
Haberler
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Nafizcan Önder
15 Eylül 2025
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini "kod" değil, "kültür" belirleyecek...
Haberler
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini “kod” değil, “kültür” belirleyecek…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.