16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağı mobil ticareti yeniden dizayn ediyor
Haberler

Z kuşağı mobil ticareti yeniden dizayn ediyor

Nafizcan Önder
12 Ekim 2023
2 dk okuma

Mobil satışlar tüm dünyada hızla büyümeye devam ederken, mobil ticaretin (m-ticaret) ABD’deki e-ticaret sektörüne damga vurması bekleniyor. Adjust, bu yılki alışverişlerin yüzde 43’ünü m-ticaretin oluşturduğunu ve bu oranın 2027 yılına kadar yaklaşık yüzde 50’ye yükseleceğini öngörüyor. Şirketin gelecek projeksiyonu bununla da sınırlı değil… Yeni dijital alışverişlerin neredeyse tamamının Z kuşağı tarafından yapılmasının beklendiğini ifade eden Adjust raporuna göre, bu nesildeki tüketicilerin sayısı 2023’te 45,5 milyon iken, 2027’de 61,1 milyona çıkacak ve burada connected TV’nin (CTV) rolü büyük olacak… Gelin mobil pazarlama analitiği platformu Adjust’ın verilerine ve gelecek öngörülerine daha yakından bakalım.

Z kuşağı, streaming servislerinin ve dijital cihazların çok yaygın olduğu bir dünyada büyüdü. Geleneksel TV servislerini kullanmayan bu nesil, CTV’nin yükselişindeki itici güç haline geldi. Zira Z kuşağının yüzde 62’si, ilgilendikleri içerikleri geleneksel TV yerine CTV platformlarında izlemeyi tercih ediyor.

Reklamverenler bu durumun farkında ve Z kuşağının ilgisini etkili bir şekilde çekmenin farklı yollarını bulmak için yeni, yaratıcı yollar deniyor, influencer pazarlamasından yararlanıyor ve gerçek zamanlı reklam optimizasyonu yapıyor…

Z kuşağı özgünlük ve kişiselleştirme istiyor

CTV’nin reklamcılık alanınındaki büyümede önemli bir rol oynamaya devam etmesi bekleniyor. Z kuşağı iş gücüne gün geçtikçe daha fazla katıldıkça ve harcama gücü arttıkça, tüketici trendleri üzerindeki etkisi de artacak. Reklamverenler stratejilerini bu kuşağın sürekli değişen tercihlerine ve beklentilerine göre uyarlamak zorunda kalacak ve CTV, bunda çok önemli bir yere sahip olacak.

Rapora göre Z kuşağı, özgünlüğe ve kişiselleştirilmiş içeriklere oldukça önem veriyor ve CTV, bu noktada reklam hedeflemesinin doğruluğunu artıracak yeteneklere sahip olmasıyla öne çıkıyor. Reklamverenler, hedef kitlelerine özel ve ilgi çekici reklamlar sunmak için CTV’den yararlanarak etkileşim ve dönüşüm oranlarını yükseltiyor.

Z kuşağının anlık tepki vermeye ve etkileşime yatkınlığı, gördükleri reklamlarla aktif olarak etkileşime girmelerini sağlıyor ve bu nedenle CTV’yi etkileşim açısından uygun bir platform olarak görüyorlar.

Reklamverenler için daha esnek bir dönem başladı

CTV ayrıca, reklam kampanyalarını daha iyi performans gösterecek şekilde optimize etmek için kullanılabilecek gelişmiş ölçümleme araçları ve gerçek zamanlı veriler de sağlıyor. Bu veri odaklı yaklaşımla reklamverenler birçok farklı cihazda ve platformda funnel’ın tamamını kaplayacak stratejiler oluşturabiliyorlar ve Z kuşağının özgün ve kişisel reklam beklentisine cevap verebiliyor.

Z kuşağının CTV’ye olan ilgisi, reklamcılık sektörünü derinden değiştiriyor. Reklamverenler, bu neslin beklentileriyle uyumlu, kişiselleştirilmiş ve özgün deneyimler sunmak için CTV’nin sunduğu fırsatlardan yararlanıyor.

Z kuşağı ile birlikte çalışan KOBİ’lere 7 öneri

Adjust featured mobil ticaret
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Haberler
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Sena Tufan
9 Nisan 2025
ABD Adalet Bakanlığı'ndan Google'a ağır darbe! Chrome'un satışı masada...
Haberler
ABD Adalet Bakanlığı’ndan Google’a ağır darbe! Chrome’un satışı masada…
İrem Alimoğlu
22 Nisan 2025
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Haberler
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Sena Tufan
4 hafta önce
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Haberler
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Nafizcan Önder
15 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.