1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
e-ticaret
Haberler

E-ticarete 2 milyon yeni müşteri katıldı

Marketing Türkiye
12 Eylül 2023
2 dk okuma

TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, 2022 yılında yüzde 46 olan, internet üzerinden mal ve hizmet siparişi veren ya da satın alanların oranı 2023 yılında yüzde 49,5’e yükseldi. Yani e-ticaret 2023 yılında 2 milyon yeni müşteri kazandı.

Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, araştırmanın 17-74 yaş grubundaki internet kullanan 58 milyon kişi üzerinde yapıldığını anımsatarak, “Yüzde 3,5’luk artış 2 milyon kişiyi kapsıyor. Buna göre internetten mal ve hizmet satın alan ya da sipariş verenlerin sayısı 2022 yılında 26,4 milyon kişi iken 2023 yılında 28,4 milyon kişiye ulaştı. Online müşterilerinin 14 milyon 880 binini erkekler, 13 milyon 520 binini ise kadınlar oluşturdu” dedi.

Ayakkabı siparişi 21,4 milyonu buldu

TÜİK’in, Türk tüketicilerin internette satın aldıkları ürün ve hizmetleri araştırdığını kaydeden Kayral, şunları söyledi: “Son bir yıl içinde internetten en fazla giyim, ayakkabı ve aksesuar gibi ürünler satın alındı. 21 milyon 440 bin kişi bu ürünleri online satın alırken, 13 milyon 520 bin kişi de son bir yılda lokantalardan, fast food zincirlerinden online yemek siparişi verdi. Online gıda ürünleri satın alanların sayısı 10 milyon 535 bin kişi olurken, 9 milyon 145 bin kişi kozmetik, 8 milyon 810 bin kişi de cep telefonu, bilgisayar ve elektronik ürünler sipariş etti. Temizlik malzemelerini online alan kişi sayısı da 8 milyon 180 bin oldu.”

55 yaş üstü de e-ticaret kervanına katıldı

Güçlü Kayral, avantajlarından dolayı her yıl e-ticaret müşteri sayısının önemli sayıda arttığına da dikkati çekerek, şu bilgileri verdi: “Özellikler çalışan kadınlar ve gençlerin, pandemi sonrasında da 55 yaş üstü emeklilerin alışveriş alışkanlıklarında dijital alışveriş lehine önemli bir değişim yaşanıyor. İnsanlar günün 24 saati, dünyanın her yerinden alışveriş yapabiliyor. Çarşı, pazar gezmek yerine aradığı ürünün en uygun fiyatlısını birkaç saniye içinde karşılaştırma sitelerinden bulmak mümkün. Fırsat siteleri birçok avantajı barındırıyor. Ayrıca tüm alışverişlerini Avantajix.com gibi alışveriş yaptıkça para veren siteler üzerinden geçerek yapanlar ekstra kazançlar sağlıyorlar.”

Avantajix featured TÜİK
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Duru ve AÇEV’le çocuklar "Oynaya Oynaya" iyileşiyor
Haberler
Duru ve AÇEV’le çocuklar “Oynaya Oynaya” iyileşiyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Haberler
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Haberler
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Haberler
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
İrem Alimoğlu
30 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.