18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Arabayla markete gitti-geldi ücreti 20-70 TL bandına ulaştı
Haberler

Arabayla markete gitti-geldi ücreti: 25-70 TL

Gizem Yıldız
25 Temmuz 2023
1 dk okuma

Akaryakıt zamlarıyla birlikte artık orta mesafedeki bir alışveriş merkezi ya da markete özel araçla gidiş dönüşün maliyeti 25-70 lira bandına ulaştı. Market ya da alışveriş merkezine özel araçla gidiş dönüş maliyeti akaryakıt zamlarıyla en az 25 TL’ye çıkınca, ücretsiz kargo avantajına sahip online alışverişe ilgi arttı…

Avantajix.com’un analizine göre, sadece 2023 yılı içinde ÖTV artışı ve zamlarla akaryakıt fiyatları yüzde 50 oranında arttı. Bu kapsamda 1300 CC ve altı benzinli araçlarda şehir içi kilometre başı yakıt tüketimi 150 kuruşa, dizellerde 110 kuruşa yükseldi.

Bu rakam 1300-1600 CC benzinli araçlarda 220 kuruş, dizellerde 160 kuruş, 1600-1800 CC benzinli araçlarda 250 kuruş, dizellerde 170 kuruş, 1800-2000 CC benzinli araçlarda 300 kuruş, dizellerde 200 kuruş seviyelerine çıktı. Trafik yoğunluğu ve dur kalkların sayısına göre bu rakamlar yüzde 25-30 aralığında artmaya devam ediyor.

Online alışveriş daha cazip

Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, orta mesafedeki (5 KM) bir market ya da AVM’ye özel araçla gidiş gelişin maliyetinin en düşük motor hacimli araçlarda 25 TL’yi aştığını belirterek şunları söyledi: “Bu rakam motor hacmi yükseldikçe 60-70 TL’ye kadar yükseliyor. Trafik yoğunluğuna göre de doğal olarak bu rakamlar artıyor. Avantajix verilerine baktığımızda akaryakıtta özellikle yüksek oranlı fiyat artışları olduğu günlerde online alışveriş tetikleniyor. Şu anda da dijital mağazaların yeni müşteri sayısında ciddi artış söz konusu. Masrafından dolayı özel aracıyla alışverişe gitmek istemeyenler ya çok yakınlardaki marketlerden alışveriş ediyorlar ya da siparişlerini online veriyorlar. Ücretsiz kargo, neredeyse yarım saate kadar düşen erken teslimat gibi avantajlarından dolayı online market alışverişi çok cazip olmaya başladı. Tüketici, alışverişi online yaparak hem yol masrafından kurtuluyor hem de karşılaştırma sitelerini kullanarak en uygun fiyatlı ürünlere ulaşabiliyor.”

Amazon’un “avuç içi” ödeme yöntemi 3 milyon kullanıma ulaştı

Avantajix featured
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Amerikan Borsaları da artık infox’ta
Haberler
Amerikan Borsaları da artık infox’ta
Advertorial
16 Temmuz 2025
İş Sanat Anadolu Sergileri “Hocalar ve Öğrenciler” ile Milas’taydı
Haberler
İş Sanat Anadolu Sergileri “Hocalar ve Öğrenciler” ile Milas’taydı
Marketing Türkiye
3 hafta önce
TikTok araştırdı: Kullanıcılar artık ilham peşinde!
Haberler
TikTok araştırdı: Kullanıcılar artık ilham peşinde!
Sena Tufan
3 hafta önce
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Haberler
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
İrem Alimoğlu
9 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.