16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’nin en büyük 100 perakendecisinin 35’inin e- ticaret sitesi yok
Haberler

Türkiye’nin en büyük 100 perakendecisinin 35’inin e- ticaret sitesi yok

Marketing Türkiye
8 Nisan 2016
2 dk okuma

 

Positive a Digital Approach, Türkiye’nin e-ticaret ve perakende sektörünü inceleyen bir araştırma yaptı. Analize göre; Türkiye e-ticarette henüz potansiyelinin yarısından azını kullanıyor.

-55 milyon kredi kartından 33 milyonu halen daha tek bir kez bile internet alışverişinde kullanılmamış.

Türkiye’de perakendenin yüzde 1,3’ü internetten

Analiz, e-ticaretin 2015 yılında toplam 25 milyar TL’lik hacme ulaşırken, e-perakende genel perakende pazarından sadece yüzde 1,3 pay aldığını gösterdi.  

Dünyada e-perakendenin ortalaması yüzde 7, İngiltere’de ise yüzde 11. Positive Kurucu Ortağı Caner Istı, Türkiye’deki e-perakendenin genel perakende pazarına oranının çok düşük olduğunu belirterek “Bu alanda yatırım yapacak olan markalar için çok büyük bir fırsat var. Verilere göre 2016 yılının 31 milyar TL civarında bir e-ticaret hacmi ile kapatacağımız bekleniyor. Bununla birlikte e-perakendenin genel perakende içindeki payının yüzde 1,3’ten yüzde 2’ye çıkmasını bekliyoruz” dedi.

Perakendecilerin 3’te 1’i, süpermarketlerin 4’te 3’ü e-ticarete henüz geçmedi

Analize göre, Türkiye’deki en büyük 10 perakende şirketi, tüm perakende sektörünün cirosunun yüzde 57’sini oluşturuyor. Bu da yaklaşık 47,5 milyar TL ediyor.

-47,5 milyar TL ciro yapan bu 10 markadan 5’inin bir e-ticaret sitesi henüz bulunmuyor.

-En büyük ilk 100 perakendeciye bakıldığında ise 35’inin e-ticaret sitesi olmadığı görülüyor.

Perakende sektöründeki en yüksek ciro oranı süpermarket kategorisinde görülüyor.

-İlk 100 içerisinde 17 süpermarket markası, yaklaşık 42,6 milyar TL ciro yapıyorlar. Bu 17 markanın 13’ünün e-ticaret sitesi bulunmuyor.

-Kredi kartlarının yüzde 60’ı hiç internette kullanılmadı.

Türkiye’nin en büyük 100 perakendecisinin 35’inin e- ticaret sitesi yok

Çarpıcı bir veri de kredi kartları ile ilgili. Analize göre, Türkiye’deki 55 milyon adet civarındaki kredi kartının 22 milyonu e-ticaret işlemlerinde de kullanılmış. Yani kredi kartlarının geriye kalan yüzde 60’ı hiç internette kullanılmamış olarak duruyor.

Positive A Digital Approach Kurucu Ortağı Caner Istı dünyanın en büyük 50 perakendecisinin 39’unun e-ticarete başlamakla kalmayıp, e-ticaret omni-channel’a geçtiğini belirterek şöyle konuştu: “Türkiye perakende sektörü e-ticarete dünyadaki örneklerinden biraz daha geç başlamış olabilir ancak tüketicilerin alışkanlıkları baz alındığında dünyanın hiçbir yerinde görülmemiş adaptasyon hızı olan, sürprizlerle dolu bir sektör görüyoruz. Türkiye’deki e-perakende sektörü, dünya ortalaması olan yüzde 7’lik oranı yakalayacaktır. Bu sadece bir zaman meselesi. Ülkemiz ile dünya ortalaması arasındaki yüzde 5’lik fark bile, milyarlarca TL’lik bir ticaret hacmi anlamına geliyor. Bu pastadan mümkün olduğunca büyük bir dilim almak isteyen öncü perakendeciler ise omni-channel yatırımlarını yapmaya çoktan başladılar. Artık tüketicinin alışveriş yolculuğunun cep telefonunda başladığı ve aynı deneyimi tüm satış kanallarında yaşamayı beklediği bu dönemde omni-channel yatırımı yapan perakendeciler geleceğe yatırım yapmış oluyorlar. Özellikle süpermarket sektöründe var olan potansiyelin yarısının bile kullanılmadığını düşündüğümüzde, e-perakendenin gelişiminin e-ticaret büyüme ortalamasından daha da fazla olabileceğini öngörüyoruz” dedi 

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Gemini'nin "Nano Banana" hamlesi ChatGPT'yi zirveden indirdi
Gemini’nin “Nano Banana” hamlesi ChatGPT’yi zirveden indirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zaferin coşkusuna ortak olan markalar!
Haberler
Zaferin coşkusuna ortak olan markalar!
Sena Tufan
2 hafta önce
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Marketing Türkiye
2 hafta önce
CMO'lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Haberler
CMO’lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Sena Tufan
1 hafta önce
EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
Haberler
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
Nafizcan Önder
11 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.