16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakendecilerin yüzünü "Panik Alışverişi" güldürüyor...
Haberler

Perakendecilerin yüzünü “Panik Alışverişi” güldürüyor…

Seda Başpınar
29 Haziran 2023
2 dk okuma

Organize perakende sektörü, fiyatların daha da yükselmesinden endişe eden yerli müşterinin ihtiyaç alışverişini öne çekmesi nedeniyle Mayıs ayında da hem adet satışını hem de cirosunu artırdı. Alışverişe katkısı ilk dört ayda zayıf kalan yabancılar ise Mayıs’ta da frene basmaya devam etti. Türkiye’de geçen yıl toplam kartlı harcamaların yaklaşık yüzde 10’unu yabancıların yaptığını hatırlatan BMD Başkanı Sinan Öncel, “2023’ün ilk beş ayında bu oranın yüzde 6 düzeyinde kaldığını tahmin ediyoruz” dedi.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), üyeleri arasında yaptığı Mayıs ayı anketinin sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. Anketi değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, Nisan’ın ardından Mayıs ayının da organize perakende sektörü için verimli geçtiğini bildirdi. İki seçimin gerçekleştirildiği Mayıs’ta  Anneler Günü için hediyelik alışverişinin cirolara pozitif katkı sunduğunu anlatan Öncel, şunları söyledi:

“Özellikle enflasyonun yüksek oranlarda seyrettiği dönemlerde ciro artışı bizim için bir anlam ifade etmiyor. Biz sektördeki gelişimi daha çok adet satışları üzerinden değerlendiriyoruz. Mayıs 2022 ile kıyasladığımızda markalarımızın yüzde 60’ının adet satışlarını artırdığını görüyoruz. Nisan’dan Mayıs’a  da ortalama adet satışlarında artış göze çarpıyor. Ciro özelinde baktığımızda da artış eğilimi sürüyor.

İmkanı olan alışverişini erkenden yapıyor

Piyasada enflasyonun bir süre daha yüksek seyredeceği yönündeki beklenti henüz kırılamadı.

İmkânı olanlar fiyatların daha da artacağı endişesiyle ihtiyaç alışverişini erkenden yapmayı tercih ediyor. Yabancıların perakende satışlarına katkısı ise geçen yıla göre daha zayıf seyrediyor.

Markalarımızın sadece yüzde 31’i yabancıya adet satışlarında Mayıs 2022’ye göre artış olduğunu beyan ediyor. Yüzde 48’inin azaldığı, yüzde 21’inin ise aynı kaldığı görülüyor. 2022’de kurun seviyesi yabancılar için cazip bir alışveriş ortamı sunuyordu. Kurun aylarca belli bir seviyede baskılanması nedeniyle Türkiye’de fiyatlar yabancılar için cazibesini büyük ölçüde kaybetti. Geçen yıl toplam kartlı harcamaların yaklaşık yüzde 10’unu yabancılar yapmıştı. 2023’ün ilk beş ayında bu oranın yüzde 6 civarında kaldığını tahmin ediyoruz. Yeni ekonomi yönetiminin göreve başlamasıyla birlikte kurda yukarı yönlü bir hareket oldu. Kurun yeni seviyesinin yabancı alışverişine etkisini Haziran anketimizde ölçümleyebileceğiz.”

Sinan Öncel, okulların kapanması, tatil sezonunun başlaması ve Babalar Günü’nün etkisiyle Haziran’ın üç haftasında da yoğun bir alışveriş trafiği gözlemlediklerini belirtti. Öncel, kurban bayramı ve tatil alışverişinin etkisiyle canlılığın bir süre daha devam etmesini beklediklerini sözlerine ekledi.

Türkiye’nin yeni trendi: Panik alışverişi!

Önce yükselen döviz kurları ardından hız kesmeyen ve giderek artan hayat pahalılığı… Raflarda üç gün üst üste aynı etiketleri göremeyen tüketiciler “fiyatlar daha da artacak” endişesiyle alışverişe yönelirken pazarlama sektörü de yeni bir trendle tanıştı: “Panik Alışverişi…” Peki, bu süreçte tüketiciler daha çok hangi ürünleri stokladı? Panik alışverişi hangi SES grubunda daha yaygın? Türk halkı artan fiyatlar konusunda ne düşüyor? Marketing Türkiye için Pulside Research’ün gerçekleştirdiği “Panik Alışverişi Araştırması” tüm bu sorulara ve daha fazlasına ışık tutuyor…

featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Cannes Lions'da kısa liste heyecanı sürüyor!
Cannes Lions’da kısa liste heyecanı sürüyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Haberler
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
"Normal Doğum" tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Haberler
“Normal Doğum” tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
7 gün önce
Boykotun Tesla'ya faturası ağır oldu
Haberler
Boykotun Tesla’ya faturası ağır oldu
Nafizcan Önder
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.