8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Açıkhava reklam yatırımları 2015’te yüzde 2 büyüdü!
Haberler

Açıkhava reklam yatırımları 2015’te yüzde 2 büyüdü!

Marketing Türkiye
13 Mart 2016
1 dk okuma

 

2015 yılında dünya genelinde yüzde 5,7 artan reklam yatırımları, Türkiye’de açıkhava reklamlarına da yansıdı. Açıkhava şirketlerinin cirolarının gizliliğinin korunması kaydı ile yapılan, açıkhava sektöründe faaliyet gösteren 20 markanın ciro bildirerek katılımıyla, Ernst& Young’ın hazırladığı rapora göre 2015 yılında Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları toplam 697.000.000 TL oldu. 

ARVAK Açıkhava Reklamcıları Vakfı, raporda raketten büyük boyutlu reklam alanlarına, indoor reklamlardan dijital ekranlara tüm açıkhava segmentlerini kapsayan, açıkhava mecrasına yapılan toplam yatırımları değerlendirdi.

2015 Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları raporundan önemli notlar şöyle:

-Türkiye açıkhava mecrasında gelişen yeni bir segment olan dijital açıkhava ciroları belirlendi.

2015 yılında dijital açıkhavada yapılan reklam yatırımlarının toplamı 45.500.000 TL oldu. Bu rakam açıkhava toplam yatırımlarının içinde dijital açıkhavanın payının yüzde 6.5 olduğunu gösteriyor. Dijital Açıkhavanın, Açıkhava mecrasının büyüme oranından daha farklı bir ivme ile yüzde 9 civarında büyüdüğü görülüyor.

-GIANTPOSTER diye tanımlanan büyük alan (duvar, parapet, cam yüzey, giantboard  vb) reklam yatırımları 2015 yılı toplamı 81.150.000 TL olarak gerçekleşti.

Bu sonuç; toplam açıkhava reklam yatırımları içinde büyük alan reklamlarının payının % 11.5 olduğunu gösteriyor.

-Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımlarının 2014 yılına göre 2015’te yaklaşık  yüzde 2 büyüdüğü saptandı. Bu oran, 2015’te Türkiye’deki genel durgunluk paralelinde Açıkhava mecrasında kayda değer bir büyüme yaşanmadığını gösteriyor.

Açıkhava etkili, yaratıcılığa sonsuz açık ve satış noktasına en yakın mecra olarak sürekli kendini geliştiren, yeni uygulamalarla farklı hedef kitlelere ulaşan, yeni teknolojilere ayak uydurarak dünyada ve Türkiye’de sürekli büyüyen bir mecra.

1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Çalışanlar yapay zekaya istekli, "şirket kültürü" ise direniyor...
Çalışanlar yapay zekaya istekli, “şirket kültürü” ise direniyor…
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Haberler
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sena Tufan
4 Eylül 2025
C Level Club, SAR ile birlikte inisiyatif alıyor çünkü başka yurt yok!
Haberler
C Level Club, SAR ile birlikte inisiyatif alıyor çünkü başka yurt yok!
Sena Tufan
22 Eylül 2025
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
Haberler
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
İrem Alimoğlu
15 Eylül 2025
EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Haberler
EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Sena Tufan
4 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.