17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Alphabet ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı: YouTube'un tahtı sallanıyor mu?
Haberler

Alphabet ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı: YouTube’un tahtı sallanıyor mu?

Gizem Yıldız
27 Nisan 2023
1 dk okuma

Google’ın çatı şirketi Alphabet, 2023’ün ilk çeyreği için 69,8 milyar dolarlık bir gelir açıkladı. Bu geçtiğimiz yıla oranla yüzde 3’lük bir artış anlamına geliyor. Söz konusu artış, 68.9 milyar doları işaret eden analist tahminlerini geride bıraktı… Şirket, 191 milyon dolarlık kâr ile bulut tabanlı sistemlerin başarısını kanıtlarken YouTube’un reklam gelirlerinde düşüş olması dikkat çekti.

Şirket, birinci çeyrek gelirinin bir önceki yıla göre yüzde 3 artarak 69,8 milyar doları aştığını ve analist tahminlerinin üzerinde bir artış kaydedildiğini açıkladı. Ayrıca Alphabet bulut tabanlı sistemlerle ilgili tarihi bir başarıya da ulaştı. Zira lansmanından bu yana bulut için ilk kez 191 milyon dolarlık bir kâr bildirildi.

Rapora eşlik eden bir açıklamada, şirketin genel müdürü Sundar Pichai, bulut hizmetlerinin artan ivmesini vurguladı ve yapay zeka kullanımı da dahil olmak üzere arama yeteneklerine yatırım yapmaya devam edeceklerini belirtti.

YouTube’un reklam geliri düştü

2023 ilk çeyrek sonuçlarında YouTube’un reklam gelirinde ise yüzde 2,6’lık bir düşüş olduğu ifade edildi. 6,69 milyar dolar olarak açıklanan ilk çeyrek geliri yine de analistlerin öngörüsü olan 6,64 milyar doları aştı. Şirket, TikTok ile rekabet edebilmek için kısa formatlı videoya yatırım yapmaya devam ediyor ve Pichai, Salı günkü açıklamasında YouTube Shorts’un geçen yıl bu zamanlar 30 milyar olan günlük izlenmesinin 50 milyar izlenmeye yükseldiğini ifade etti.

Pazar araştırma şirketi Insider Intelligence’ın Kıdemli Analisti Max Willens sonuçları şöyle yorumluyor; “Kâr elde eden bulut segmenti dikkate değer ve yönetimin bulutu kârlılığa yönlendirme konusundaki titizliğinin bir kanıtı. Ancak gerçek şu ki, Google Cloud en önemli iki rakibinin gerisinde kalıyor ve büyümesi yavaşlıyor. Google’ın ana işi olan reklam geliri tehdit altında, YouTube gelirlerinde de düşüş var.”

Kaynak: The Guardian

ChatGPT’ye şirket bilgilerini girmeden önce iki kez düşünün!

alphabet featured Youtube
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
Haberler
İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Haberler
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie'ye layık görüldü
Haberler
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie’ye layık görüldü
Advertorial
16 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.