19 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Siyasi iletişimde hangi aday önde...
Haberler

Siyasi iletişimde hangi aday önde…

Nafizcan Önder
2 Mayıs 2023
2 dk okuma

Politik tavrı ne olursa olsun, seçmeninden siyasetçisine kimsenin dilinden düşmüyor “tarihin en kritik seçimi”. Seçime az bir zaman kala tüm ittifaklar ve siyasi partiler var gücüyle hazırlandı ve iletişimin dozunu günden güne artırdı… Billboardlardan televizyona, sosyal medyadan radyolara dek her yerde karşımıza çıkan siyasi iletişim çalışmalarının seçim gününe dek daha da artacağındansa şüphe yok… Peki, en temelinde bir ikna sanatıysa siyaset, hangi partinin iletişim çalışmaları bu sanatı daha iyi sergiliyor? Seçmenin siyasilerden en çok duymak istediği mesajlar neler? Hangi mecralarda seçmen kitlesine ulaşım oranı daha yüksek? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Marketing Türkiye adına Kuantum Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Seçim Kampanyaları Araştırması”ndan geliyor…

Türkiye’nin ikinci yüzyılına başlarken gerçekleşecek seçime yalnızca sayılı günler kaldı. Kuantum Araştırma’nın Marketing Türkiye adına gerçekleştirdiği kapsamlı “Seçim Kampanyaları Araştırması” ise birbirinden çarpıcı verileri önümüze koyuyor. Sonda söylenecek olanı baştan söyleyelim ki; seçimi kim kazanırsa kazansın “siyasi iletişim”in bir kazanını yok… Zira “eye tracking”e dayalı araştırma verileri gösteriyor ki hiçbir partinin reklam kampanyası hafızada kalma ve anlaşılır olma konusunda sıradan bir marka iletişiminin yakınından dahi geçemiyor…

Siyasi iletişimde hangi aday önde...

Katılımcılar tarafından en çok beğeniyi alan iletişim çalışmasının altında CHP imzası bulunurken, onun en yakın takipçisi ise TİP oluyor. Tam da bu noktada TİP’in iletişim çalışmalarıyla en büyük fark yaratan parti olduğunun altını çiziyor araştırma verileri. Öyle ki TİP’in seçim kampanyasını beğendiğini ifade eden katılımcıların yüzde 24,4’ü AKP’ye yüzde 48’i ise CHP’ye oy vereceğini söylüyor…

Bir dipnot da kadın seçmenlerden geliyor… Erkek seçmenler ideolojik olarak uzak oldukları siyasi partilerin seçim kampanyalarına ilişkin olarak nispeten pozitif ifadeler de belirtirken bu oran kadın seçmenlerde yalnızca yüzde 3,6 ile sınırlı kalıyor…

Araştırmanın tüm detayları Marketing Türkiye Mayıs sayısında…

featured
1 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
2 Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
3 Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
4 Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
5 Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Güncel Haberler
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT'ye dava açtı
Haberler
16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT’ye dava açtı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Amazon’un robot filosunda 1 milyon barajı aşıldı
Haberler
Amazon’un robot filosunda 1 milyon barajı aşıldı
Nafizcan Önder
3 Temmuz 2025
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Haberler
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
İrem Alimoğlu
1 gün önce
OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
Haberler
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
İrem Alimoğlu
28 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.