5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Siyasi iletişimde hangi aday önde...
Haberler

Siyasi iletişimde hangi aday önde…

Nafizcan Önder
2 Mayıs 2023
2 dk okuma

Politik tavrı ne olursa olsun, seçmeninden siyasetçisine kimsenin dilinden düşmüyor “tarihin en kritik seçimi”. Seçime az bir zaman kala tüm ittifaklar ve siyasi partiler var gücüyle hazırlandı ve iletişimin dozunu günden güne artırdı… Billboardlardan televizyona, sosyal medyadan radyolara dek her yerde karşımıza çıkan siyasi iletişim çalışmalarının seçim gününe dek daha da artacağındansa şüphe yok… Peki, en temelinde bir ikna sanatıysa siyaset, hangi partinin iletişim çalışmaları bu sanatı daha iyi sergiliyor? Seçmenin siyasilerden en çok duymak istediği mesajlar neler? Hangi mecralarda seçmen kitlesine ulaşım oranı daha yüksek? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Marketing Türkiye adına Kuantum Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Seçim Kampanyaları Araştırması”ndan geliyor…

Türkiye’nin ikinci yüzyılına başlarken gerçekleşecek seçime yalnızca sayılı günler kaldı. Kuantum Araştırma’nın Marketing Türkiye adına gerçekleştirdiği kapsamlı “Seçim Kampanyaları Araştırması” ise birbirinden çarpıcı verileri önümüze koyuyor. Sonda söylenecek olanı baştan söyleyelim ki; seçimi kim kazanırsa kazansın “siyasi iletişim”in bir kazanını yok… Zira “eye tracking”e dayalı araştırma verileri gösteriyor ki hiçbir partinin reklam kampanyası hafızada kalma ve anlaşılır olma konusunda sıradan bir marka iletişiminin yakınından dahi geçemiyor…

Siyasi iletişimde hangi aday önde...

Katılımcılar tarafından en çok beğeniyi alan iletişim çalışmasının altında CHP imzası bulunurken, onun en yakın takipçisi ise TİP oluyor. Tam da bu noktada TİP’in iletişim çalışmalarıyla en büyük fark yaratan parti olduğunun altını çiziyor araştırma verileri. Öyle ki TİP’in seçim kampanyasını beğendiğini ifade eden katılımcıların yüzde 24,4’ü AKP’ye yüzde 48’i ise CHP’ye oy vereceğini söylüyor…

Bir dipnot da kadın seçmenlerden geliyor… Erkek seçmenler ideolojik olarak uzak oldukları siyasi partilerin seçim kampanyalarına ilişkin olarak nispeten pozitif ifadeler de belirtirken bu oran kadın seçmenlerde yalnızca yüzde 3,6 ile sınırlı kalıyor…

Araştırmanın tüm detayları Marketing Türkiye Mayıs sayısında…

featured
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
4 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
5 OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Güncel Haberler
TOGO dergi, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
TOGO dergi, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Haberler
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
İrem Alimoğlu
10 Eylül 2025
Pembe Top bu yıl Birce Akalay'ın elinden havalanacak
Haberler
Pembe Top bu yıl Birce Akalay’ın elinden havalanacak
Sena Tufan
4 hafta önce
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
2 hafta önce
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Haberler
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.