17 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2016’da seyahat sektörünün 5 online pazarlama trendi
Haberler

2016’da seyahat sektörünün 5 online pazarlama trendi

Marketing Türkiye
1 Mart 2016
3 dk okuma

 

Online pazarlama göz önünde alındığında birçok trendin ortaya çıktığı ve var olanların da yükselişe geçtiğini görüyoruz.

Online platformlar göz önünde bulundurularak yapılan pazarlama stratejilerinin her sektör için değişen fırsatlarının bulunması, seyahat sektöründe de geçerli.

İşte bu trendlerden beş tanesi:

1-Sosyal medya reklamları

Çoğu popüler sosyal medya platformlarında yer almanın belirli bir maliyeti olmasa da, rakiplerine kıyasla öne çıkmak isteyen markaların tercihi ücretli abonelikler olmaya başladı. Tabii ki Twitter ve Pinterest üzerinden de dinamik bir varlığa sahip olmak mümkün, çoğu otel ve restoranın TripAdvisor, Yelp ya da Google Review’ı etkili kullanmasından bunun hala etkili bir yöntem olduğunu görebiliriz. Ancak gerçekçi olmamız gerekirse, örneğin Facebook’u düşündüğümüzde markaların hedef kitlelerine ulaşmak için ellerini ceplerine atmaları gerektiğini gözlemliyoruz. Bunun yanı sıra Instagram’daki organik ilgi de yavaş yavaş etkinliğini kaybediyor.

2016’da markalar online pazarlama bütçelerini arttırmaktansa, zaten bu iş için ayrılmış miktardan bir kısmını sosyal medyalardaki duruşlarına adayıp genel maliyeti arttırmayacak gibi gözüküyorlar.

2-Mobil, mobil, mobil

Bu maddenin derinine inmeden önce bir tek şeyi netleştirmemiz gerekiyor; mobil bir trend değildir. Mobil şu ana kadar zaten başka insanlarla nasıl iletişim kurduğumuzdan neyi nasıl tükettiğimize kadar hayatımızı etkilemiş vaziyette. Seyahat mecrasında da mobil web’deki ekosistemi müşteri hizmetleri, pazarlama ve bütün karar alma süreçleri de dahil olmak üzere sekteye uğratmış vaziyette. İkna olmadınız mı?

2016’da seyahat sektörünün 5 online pazarlama trendi

Google Think’in yaptığı bir araştırmaya göre dijital platformda tasarlanan ortalama bir seyahat planının %87’sinin mobil üzerinden yapıldığını yayınladı. Bunun yanı sıra Emarketer’ın geçtiğimiz Kasım yayınladığı bir makaleye göre mobil, 2016’da gerçekleştirilen online seyahat aramalarının %75’ini ve genel online seyahat gelirinin %51’ini sağlayacak.

3-İçerik şoku

Günümüzde seyahat içeriklerine dair gördüğümüz tabloyu bir kelimeyle anlatacak olsaydık bu kelime kaos olurdu. Aranan bilginin farklı dijital platformlardaki onca post’un arasından bulunması için dağınıklık ve gürültüyü aşmak gerekiyor.

Sadece YouTube’da dakika başı 300 saat değerinde içerik indiriliyor. Facebook’ta her gün 8 milyar video görüntülenmesi ve WhatsApp’ta da 350 milyon fotoğraf paylaşımı yapılıyor. Bu liste böyle devam ediyor…

2016’da seyahat sektörünün 5 online pazarlama trendi

Bu içerik aşırı yüklenmesinin yarattığı ters tepki ise, içeriği farklılık gösteren çok fazlı gönderiyle karşılaştıkları için (reklamlar, promosyonlar, komik resimler, üzücü videolar, televizyon şovları, web serileri, haberler gibi) tüketicilerin daha sabırsız ve dikkatsiz olması oluyor.

Durum böyleyken seyahat markaları mesajlarını nasıl net bir şekilde iletebilirler?

Mesajın yerli yerinde olması her zaman olduğu gibi şimdi de anahtar adımlardan biri.  Ancak markalar ne kadar dinamik ve orijinal olurlsa olsun sadece kendi içeriklerine güvenip bu yola çıkmamalılar.

Ödenmiş ve kazanılmış medya, özellikle de önceden güven kazanmış projelerin satın alınması, dijital pazarlama yaklaşımında önemli bir rol oynayacak.

4-Video pazarlaması

Hikaye anlatmak, dikkat çekici resimler ve videolar kullanmak seyahat pazarlamacıların elindeki en iyi seçeneklerden biri. Çeşitli markalar ve özellikle istikamet pazarlamacıları bu konsepti fotoğraflar ve videolarının Instagram, Pinterest ve Facebook üzerinden, ulaştıkları kullanıcılar tarafından paylaşılmasıyla yararlarına kullandılar. Bu adımdan sonra da yeniden hedeflenmeyle haber bültenleri, web siteleri ve diğer sosyal medya platformlarını kullanarak mesajlarını netleştirdiler.

Örnek olarak Marriott otellerinin dijital mecrada ulaştığı potansiyel müşterilerine Latin America ve Karayipleri bir seyahatçinin gözünden gösterdiği video kampanyasını gösterebiliriz:

 

5-Yeniden pazarlama

Ziyaretçilerinizin 2016’da web sitenize tekrar dönmesini nasıl sağlayacaksınız? Tahminlere göre, ne kadar uğraşırsanız uğraşın ziyaretçilerinizin %92’sinin sitenize bir daha geri dönmeyebileceğini biliyor muydunuz?

Yeniden pazarlama, bu müşterilerinizi sitenize yaratıcı bir içerik ya da reddedemeyecekleri bir teklifle geri getirmeyi gerektirir. Bu yeni bir pazarlama stratejisi olmasa da, yapması zor olan bir türdü; şimdi “Facebook native advertising manager” ile yeniden pazarlama çocuk oyuncağı.

Eğer yeniden pazarlamayı kullanmayı tercih etmezseniz Ve Interactive gibi bilgisayarlarda açık kalan pop-uplar yaratan programlar mevcut. Bir kullanıcı internet browser’ını kapadığında, bu pop-up açık kalmaya devam edip bu kullanıcıyı sitenize geri davet ediyor.

 

Kaynak: fredericgonzalo.com

 

 

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Haberler
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Sena Tufan
28 Temmuz 2025
Spotify, 2026’da İstanbul’da ofis açacak
Haberler
Spotify, 2026’da İstanbul’da ofis açacak
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
Haberler
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Teşebbüsler Rekabet Kurumu'na taahhüt verirken, bin düşünüp bir adım atmalı
Haberler
Teşebbüsler Rekabet Kurumu’na taahhüt verirken, bin düşünüp bir adım atmalı
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.