20 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Fransa hükümeti influencerlar için yeni kurallar getiriyor
Haberler

Fransa hükümeti influencerlar için yeni kurallar getiriyor: İşin ucunda hapis de var

Gizem Yıldız
5 Nisan 2023
1 dk okuma

Kısmen insanları sosyal medya kullanımına bağlı olumsuz ruh sağlığı etkilerinden koruma arzusuyla harekete geçen Fransız parlamentosu Ulusal Meclisi, 30 Mart’ta bir yasa tasarısını kabul etti. Söz konusu yasa tasarısı, influencer’lar için bazı yeni kurallar getiriyor.

Tasarı, Fransız influencer’ların paylaşımlarını önemli ölçüde değiştirmenin yanı sıra platformların ihlalleri işaretlemek için yeni araçlar oluşturmasını da gerektirecek. Tasarıyla ilgili detaylar şöyle:

  • Influencer’lar bir filtre kullanıp kullanmadıklarını belirtmeyi şart koşuyor.
  • Influencer’ların yüzlerine veya vücutlarına photoshop uygulanıp uygulanmadığını belirtmelerini istiyor.
  • Influencer’lardan, kazanç elde ettikleri gönderilerin işaretlenmesi talep ediyor. Fransa zaten sponsorlu içeriklerin kullanıcılara anlaşılır bir şekilde belirtilmesini şart koşuyor, ancak bu yasa sorumluluk reddi beyanının yalnızca açıklamada yer almakla kalmayıp, fotoğraflar ve videolarda da belirtilmesini gerektiriyor.
  • Sosyal medya platformlarından, tüketicilerin influencer’lara dair rahatsız oldukları içerikleri bildirebilmesi için kanallar oluşturması istiyor.
  • Kripto para, alkol, tütün gibi ürünlerin tanıtımları sınırlanarak influencerların geleneksel medyayla aynı kurallara tabi kılınmasını planlıyor.

Senato tarafından kabul edilmesi beklenen tasarıyla birlikte influencer’lar kurallara uymadıklarında 6 aya kadar hapis ya da 300 bin euro para cezası gibi yaptırımlarla karşılaşacaklar.

Kaynak: Mashable

Influencer’lar reklam panosu değildir!

Unilever tarafından yapılan son araştırmalar, influencer’ların davranışları şekillendirme ve çevreci seçimleri teşvik etme gücüne işaret ediyor. Öyle ki insanların yüzde 78’i için influencer’ların etkisi TV ve hatta hükümet kampanyalarından bile daha güçlü. Dahası, her 4 kişiden 3’ü sosyal medya içeriklerini izledikten sonra çevreyi korumaya yönelik davranışları benimseme isteğinin arttığını, her 10 kişiden 8’i ise (yüzde 83) TikTok ve Instagram’ın sürdürülebilir bir yaşam konusunda iyi bir kaynak olduğunu söylüyor.
featured
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de kariyerinizi geliştirebileceğiniz en iyi 15 iş yeri
Haberler
Türkiye’de kariyerinizi geliştirebileceğiniz en iyi 15 iş yeri
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
XChat geliyor: Musk'tan WhatsApp'a rakip hamle
Haberler
XChat geliyor: Musk’tan WhatsApp’a rakip hamle
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
Yapay zeka ile video üretiminde yeni dönem: Metin ve görselden video oluşturulabilecek
Haberler
Yapay zeka ile video üretiminde yeni dönem: Metin ve görselden video oluşturulabilecek
Sena Tufan
16 Nisan 2025
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Haberler
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.