3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışanlar psikolojik destek bekliyor
Haberler

Depremin ardından çalışanların şirketlerinden beklentileri değişti!

Gizem Yıldız
2 Nisan 2023
2 dk okuma

Farklı şehirlerden ve değişik sektörlerden 100’ü aşkın şirketin katılımıyla Youthall tarafından gerçekleştirilen “Deprem Sonrası İş Dünyasında Gündem ve Yetenek Yönetimi” araştırmasının sonuçları açıklandı. Araştırmaya katılan şirketlerin tamamı deprem bölgesine yardım çalışması gerçekleştirdiklerini belirtirken, yüzde 60,3’ünün depremden doğrudan etkilendiği tespit edildi. Şirketlerin afet sonrasında aldığı geri bildirimlere göre ise çalışanlar deprem sonrası dönemde yüzde 83,6 oranla en çok psikolojik desteğe ihtiyaç duyuyor.

Şirketlerin yüzde 72,6’sı “yardımlara devam” dedi

Teknoloji, sağlık, otomotiv, FMCG gibi farklı sektörlerden katılımcıların yer aldığı araştırmada, şirketlerin tamamı deprem bölgesine yardımda bulunduklarını belirtirken, bu şirketlerin yüzde 72,6’sı yardımlarını uzun vadeli devam ettirmeyi planladıklarını kaydediyor.

Her 5 şirketten 3’ünün (yüzde 60,3) depremden doğrudan etkilendiğini ortaya koyan araştırmada, katılımcı şirketlerin yüzde 75,7’si çalışanlarının gönüllülük projelerine katılabilmelerini kolaylaştıran gönüllülük izni gibi olanaklar tanırken, bu konu özelinde çalışanlarına herhangi bir imkan tanınmadığını belirtenlerin oranı yüzde 24,3 oluyor. 

Psikolojik destek uygulamasını, maddi destek ve uzaktan çalışma imkânı takip etti

Şirket yöneticilerine “Deprem sonrası hangi alanda kendinizi ve çalışanlarınızı desteklemeye ihtiyacınız var?” sorusu sorulduğunda yanıtlar arasında psikolojik destek sağlanması yüzde 83,6 ile ilk sırada yer alırken liste şöyle devam ediyor; maddi destek (yüzde 53), uzaktan çalışma imkanı (yüzde 51) ve yeni yan haklar (yüzde 22). 

Ayrıca, güvenli iş ortamı, şehirler arası çalışma imkanı ve farklı eğitim taleplerine verilen yanıtlar, toplamda yüzde 4,2’lik bir kesimi oluşturuyor.

Şirketlerin yüzde 46’sının depremden etkilenenlere özel istihdam planı var

Deprem bölgesinde yaşayan ya da direkt etkilenen kişilere yönelik hayata geçirilen istihdam planlarına yönelik görüşlerin de alındığı araştırmada şirketlerin yüzde 46’sı özel istihdam planlarının mevcut olduğunu söylüyor. Araştırmaya katılan şirketlerin sadece yüzde 16’sı böyle bir plana sahip olmadıklarını belirtirken, yüzde 38’lik bir kesim sürecin şuan “belirsiz” olduğunu düşünüyor. 

Araştırma kapsamında özel istihdam planı olan şirketlerin yüzde 47’si, 1 ila 5 kişi arasında istihdam sağlayacaklarını belirtirken, yüzde 29’u bu istihdamları IT ve AR-GE/Üretim alanlarında planladıklarını ifade ediyor.

Araştırmada, 5-15 kişi arasında özel istihdam sağlayacak şirketlerin oranının yüzde 36 olarak kaydedilirken şirketlerin yüzde 41,2’si işe alımlara bir ay içinde başlayacaklarını belirtiyor.

Markaların ilk gündemi “toplumsal fayda” olmalı

featured Youthall
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
3 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
4 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
5 Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Güncel Haberler
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem...
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem…
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
Haberler
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
İrem Alimoğlu
23 Haziran 2025
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Haberler
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Haberler
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Sena Tufan
4 hafta önce
Robot köpekler ABD'de teslimata başladı
Haberler
Robot köpekler ABD’de teslimata başladı
İrem Alimoğlu
3 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.