1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaların ilk gündemi “toplumsal fayda” olmalı
Haberler

Markaların ilk gündemi “toplumsal fayda” olmalı

Marketing Türkiye
19 Mart 2023
3 dk okuma
Markaların ilk gündemi “toplumsal fayda” olmalı
Burak Ertaş
IAB, Yönetim Kurulu Başkanı

Maalesef, ülkece Cumhuriyet tarihimizin en büyük doğal afetiyle karşı karşıyayız. Kaybettiğimiz canların, çetin kış koşullarında evinden, yurdundan ve sevdiklerinden olan bölge yaşayanlarının üzüntüsünü derinden yaşıyoruz. Yaşadığımız bu felaket, örneği az görülür bir dayanışma ruhunu harekete geçirdi. Tüm Türkiye’yi derinden sarsan bu felaketin ardından yaraları sarmak ve bölge halkının ihtiyaçlarını bir nebze olsun karşılayabilmek üzere, tüm sektörlerden birçok kurum ilk günden bu yana ara vermeden çalıştı. Kendi sektörümüzde de bu dayanışma ruhunu ve birliği görmeye devam ediyoruz.

Bu sarsıcı ve büyük felaketin hemen sonrasında Yönetim Kurulumuz ile acil bir toplantı gerçekleştirerek ilk aksiyonumuzu IAB global ağımızda bulunan ülke IAB’lerine ulaşmak ve “kendi üyelerini harekete geçirerek desteğe yönlendirmek” olarak belirledik ve uygulamaya başladık. Ayrıca yetkinliklerimiz doğrultusunda orta vadede verebileceğimiz somut destekleri de yürütme kurullarımızda çalışıyoruz.

Daha önceki deneyimlerimiz bize ne yazık ki afetlerin sosyal, ekonomik, kültürel olarak yarattığı yıkımların yanında, fiziksel olarak düzeni ve hayatın işleyişini de bozduğunu gösteriyor. Bu noktada, her sektörün faaliyet alanına özel yaptığı desteklerin koordinasyonu ve etkinliği şüphe götürmez.

İyileşme süreci uzun sürecek

Medya ve pazarlama iletişimi sektörü de bilgi ve hizmet akışını sağlamaya yönelik yaptığı çalışmalarla etki alanını ve gücünü gösterdi. Deprem bölgesinden kesintisiz yapılan canlı yayınlarda aktarılan bilgiler ve paylaşımlar, depremzedeler için kurulan sosyal ağlar, sivil dayanışmada dijital platformların etkin kullanımı noktasında sektörümüz ve çalışanları kritik bir görev üstlendi. Bu çalışmalar sayesinde; hayat kurtarmak, yardım ulaştırmak ve sahada doğru koordinasyonu sağlamak üzere doğru bilginin zamanında ve en fazla kişiye ulaşması adına çağrılar yapıldı.

Deprem gibi büyük yıkımlar sonrasında, iyileşme süreci ne yazık ki uzun sürüyor. Bu zorlu süreci hep birlikte ortak akıl ve dayanışma ruhuyla aşacağımıza inanıyoruz.

Dünyayı etkisi altına alan zorlu ekonomik koşullar tüm sektörlerde etkisini hissettirmiş, şirketler de önlemlerini almak ve adımlarını sağlam atmak amacıyla plan ve stratejilerini belirlemişti. Bu büyük felaket ise hiçbirimizin beklemediği bir anda tüm ülkemizi derinden sarstı. Öncelikli olarak arama-kurtarma ve bölge halkının en temel ihtiyaçlarını karşılayarak yaralarını sarmaya odaklandığımız için konunun ekonomik boyutu henüz gündemimize geliyor.

Ekonominin durmaması gerekiyor

Markaların ilk gündemi “toplumsal fayda” olmalı

İlk aşamada markalar iletişim planlarını duraksatarak ve hatta değiştirerek, odaklarını arama kurtarma çalışmalarına, lojistik desteklere, depremzedelere yönelik acil ve uzun süreli fiziksel ve psikolojik ihtiyaçların karşılanmasına çevirdiler. Bu zorlu süreçte markaların bireye ve topluma fayda sağlayan çalışmalara öncelik vermelerinin ve bu çalışmalarla toplumsal fayda hakkında halk nezdinde farkındalık yaratmalarının önemli olduğunu düşünüyoruz. Markaların sektör fark etmeksizin artık sosyal etki, toplumsal fayda gibi konulara daha fazla odaklanması gerekiyor.

Bildiğiniz gibi üreticiler/markalar rekabet iletişimlerini reklamla yaparlar. Markaların daha iyi ürün ve hizmet sunma yarışı da sosyal adaleti ve ekonomik etkinliği sağlar. Bu süreç hem tüketiciler hem de üreticiler yani toplumun tamamına yarar sağlar. Özetle; üretimin devam etmesi, yaşamın sürdürülebilmesi, tüketicinin uygun fiyatlı, kaliteli, daha çok seçenekli, daha fazla yenilik içeren kendisine uygun ürünleri bulabilmesi ve tercih edebilmesi için iletişimin devam etmesi de önem arz ediyor.

Bölgedeki toparlanma sürecinin yılları alabileceğini göz önünde bulundurmalıyız. Bu felaketin sebep olduğu yaraları gerek özel gerekse kamu kuruluşlarının iş birliği içinde, planlı ve odaklı çalışmalarla zaman içerisinde saracağımıza inanıyoruz.

Marketing Türkiye 11 ili etkileyen büyük felakette basılı yayınlara ulaşmanın zorluğunu da göz önünde bulundurarak Mart sayısını web sitesi üzerinden tüm okurlarının erişimine açtı.
Görselin üstünü tıklayarak Marketing Türkiye Mart sayısını okumaya başlayabilirsiniz…

Burak Ertaş featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

RepMan ve FutureBright'tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem...
Haberler
RepMan ve FutureBright’tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem…
İrem Alimoğlu
20 Mayıs 2025
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Haberler
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Haberler
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Nafizcan Önder
18 Mayıs 2025
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Haberler
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.