24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
dove-filtre
Haberler

TikTok’un meşhur filtresine savaş açıldı

Seda Başpınar
14 Mart 2023
1 dk okuma

Köpek burnu ve tavşan kulaklarıyla Snapchat’in bir özelliği olarak 2010’lu yılların başında hayatımıza eğlenceli bir giriş yapan filtreler, bugün toplumun güzellik standartların oluşturan güçlü bir faktör haline geldi. Özellikle Instagram ve TikTok’ta cildi pürüzsüzleştiren, kirpikleri uzatan, burnu küçülten ve yüz hatlarını keskinleştiren filtreler, güzelliğin genel geçer ve “kusursuz” bir şey olduğu algısına yol açıyor. Son günlerde TikTok’ta fırtına gibi esen “Bold Glamour” da bu filtrelerden biri… Dove ise son kampanyasıyla Bold Glamour ve yarattığı “kusursuz güzellik” kalıplarına meydan okuyor.

Kampanya Dove Self-Esteem Project tarafından yapılan bir araştırmanın sonuncunda elde edilen çarpıcı veriler ışığında hazırlandı. Araştırma sonuçlarına göre ABD’deki genç kızların yüzde 38’i sosyal medyanın güzellik standartlarına ulaşamayacaklarını düşünüyor ve yüzde 80’i on üç yaşına kadar fotoğraflarına çoktan bir filtre uygulamış oluyor…

@dove

No filter should tell you how to look. 80% of girls are already using filters by the age of 13. It’s no wonder their perception of beauty and their self-esteem are distorted. Help reverse the damage. #TurnYourBack on the Bold Glamour filter and digital distortion. Real beauty is bold. #RealBeautyIsBold #Dove #LetsChangeBeauty #NoDigitalDistortion #BeautyCommunity #SelfEsteem

♬ original sound – dove

Yapay zeka desteğiyle oluşturulan Bold Glomour filtresi, hiper-gerçekçi bir görünüm yaratıyor ve kullanıcılar yüzünü hareket ettirdiğinde dahi bozulmuyor. Kişisel bakım markası Dove ise Ogilvy UK imzası taşıyan kampanyasıyla ve “Hiçbir filtre nasıl görüneceğinize karar vermemeli” diyor sosyal medya kullanıcıların #TurnYourBack etiketiyle paylaşım yaparak kalıplaşmış güzellik algısına sırt çevirmeye davet ediyor.

TikTok yasağı “şirket telefonu” satışlarını artırdı

featured
1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Haberler
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
İrem Alimoğlu
3 gün önce
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
Haberler
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Haberler
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Nafizcan Önder
15 Ekim 2025
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
İrem Alimoğlu
16 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.