31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çin hükümeti ChatGPT’yi yasakladı | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Çin hükümeti ChatGPT’yi yasakladı | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
28 Şubat 2023
3 dk okuma
Çin hükümeti ChatGPT’yi yasakladı | Son 24 saatin gündemi

ABD merkezli OpenAI tarafından geliştirilen yapay zeka sohbet robotu ChatGPT, propaganda yapmak için kullanılabileceği gerekçesiyle Çin’de yasaklandı.

Çin, ABD politikalarına hizmet edebileceği gerekçesiyle Amerika merkezli teknolojilere en sık set çeken ülkeler arasında yer alıyor. Daha önce Facebook, Instagram, Reddit, YouTube, Wikipedia ve diğer bazı Google hizmetlerini engelleyen Çin hükümetinin son yasaklama hamlesinin hedefi ChatGPT oldu. Ülkedeki kullanıcıların bir kısmı yasağı VPN ile aşarken bir kısmı da Tencent’in üçüncü taraf geliştiricileri tarafından yayınlanan “mini yapay zeka aracı”nı kullanmaya başladı.

Kaynak: NTV

Nokia’da yeni dönem yeni logo ile başlıyor…

Çin hükümeti ChatGPT’yi yasakladı | Son 24 saatin gündemi

Bir dönem dünyanın en popüler teknoloji şirketi olan Nokia, 60 yılın ardından logosunu değiştirdi. Barcelona’da gerçekleştirilen ve 2 Mart’a kadar devam edecek olan Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC) yeni logosunun lansmanını yapan şirket bu değişikliği büyüme hedeflerinin bir parçası olarak yaptığını da açıkladı.

Sade ama dikkat çekici ve modern olarak nitelendirilebilecek yeni logo, “NOKIA” kelimesini beş farklı şeklin kullanımıyla oluşuyor. Ayrıca, tüm dünyada markayla özdeşleşen ikonik “lacivert” kullanımından vazgeçildiği de görülebiliyor.

Nokia’nın CEO’su Pekka Lundmark, şirketin dönüşümünü temsil eden bu logo değişikliği konusunda Bloomberg’e verdiği röportajda “Çoğu insanın zihninde hâlâ başarılı bir telefon markasıyız; ancak artık ağlara ve endüstriyel dijitalleşmeye odaklanan yeni bir marka yaratmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Snapchat yeni AI sohbet robotunu tanıtıyor

Çin hükümeti ChatGPT’yi yasakladı | Son 24 saatin gündemi

Snapchat abonelerine özel geliştirdiği yeni yapay zeka sohbet robotunu tanıttı. OpenAI’ın GPT teknolojisiyle geliştirilen “My AI” bu hafta Snapchat Plus abonelerinin kullanımına açılacak.

MY AI, ChatGPT’nin hızlı ve mobil versiyonu olmanın yanı sıra daha sınırlı bir kapasiteye sahip. Mesela akademik makale yazması istendiğinde kibarca reddediyor. Ayrıca, küfür, şiddet, müstehcen içerik ve siyaset gibi riskli konular hakkında konuşmamak üzere eğitildi.

Sohbet sekmesine sabitlenerek ilk önce Snapchat Plus abonelerinin (aylık 3,99 dolar) hizmetine sunulacak olan MY AI’ın ilerleyen dönemde tüm abonelerin erişimine açılması bekleniyor.

Kaynak: The Verge

Duyarlılığını göstermeyen marka, kitlesini kaybediyor

marka

Toplumu derinden etkileyen meseleler karşısında “sessizliğe bürünen” markalar, boykota uğrama tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor… Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yardım yapmayan ya da yaptığı yardımı açıklamayan markaların sosyal medyada kara listeye alınması da bu durumun somut örneklerinden biri oldu. Görünen o ki tüketici artık bir elin verdiğini diğer elin görmesini istiyor ve duyarlığını belli etmeyen markalar, yok hükmünde sayılıyor. Ruder Finn tarafından yapılan araştırma da bu savı destekliyor. Çalışmaya göre tüketicilerin yüzde 93’ü markaların sosyal meselelerle ilgili duyarlılıklarını göstermesi gerektiğini düşünüyor. Araştırmaya göre markalar artık reaktif olduğu kadar proaktif de olmalı. Yani markalar, hem kriz anında ve sonrasında aksiyon almalı hem de bunu şeffaf bir biçimde paylaşmalı. Tüketicilerin yüzde 38’i markalar tarafından desteklenen bir hayır kurumunu desteklediğini söylüyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

Mercedes-Benz otomobillerini ofise dönüştürecek

Mercedes-Benz'den hibrit çalışmayı destekleyen teknoloji

Günümüzün yükselen trendi hibrit çalışma, çalışanların bulundukları her ortamda esnekliğe ihtiyaç duymasını sağlıyor. Yani gerektiğinde ev ofise dönüşüyor gerektiğinde araba ya da oturulan bir kafe… Ancak hem güvenli hem de kesintisiz toplantı deneyimine erişmesi en zor mekanlardan biri otomobil. Buradan hareketle Mercedes-Benz E sınıfı araçlarında en uygun mobil ofis deneyimini sağlamak için Cisco ile çalıştığını duyurdu; Sonuçsa home office bir Mercedes oldu… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Haberler
İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Haberler
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Haberler
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Sena Tufan
9 Eylül 2025
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Haberler
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.