6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakende sektörünün 2018 hedefi 880 milyar TL!
Haberler

Perakende sektörünün 2018 hedefi 880 milyar TL!

Marketing Türkiye
29 Ocak 2016
3 dk okuma

 

Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu’nun (TAMPF)  ev sahipliğinde sektördeki 2015 yılı gerçekleşmeleri ile bu yıla ilişkin beklentilerin mercek altına alındığı toplantıda “Dönüşürken büyüyen Türkiye perakende sektörü” başlıklı rapor kamuoyuna sunuldu.

İstihdama katkısı ve ulaştığı ciro büyüklüğü ile Türkiye ekonomisinin en dinamik sektörlerinden biri olan perakende, 2018 yılı için çıtayı 880 milyar TL’ye yükseltti. 2015’te toplamda 663 milyar TL’lik ciro büyüklüğüne ulaşan sektör, bu yıl yüzde 11-12 büyüme ve organize perakendede 50 bin kişiye yeni istihdam yaratmayı hedefliyor.

Toplantının açılışında konuşan TAMPF Başkanı Zafer Kurşun, tüm olumsuzluklara rağmen perakende sektörünün 2015’i yüzde 9’luk büyüme ile kapattığını söyledi. 2014’te 608 milyar TL olan ciro büyüklüğünün 2015’te 663 milyar TL’ye ulaştığını bildiren Kurşun, şöyle devam etti:

Organize perakendede istihdam 800 binden 850 bine çıkacak

“Bu ciroda organize perakendenin payı 217 milyar lira. Sektör olarak bu yıl yüzde 11-12 büyüme öngörüyoruz. 2016’da açılacak 10 yeni AVM’nin de katkısıyla modern perakendede istihdam sayısını 800 binden 850 bine yükselteceğiz. Bir başka deyişle bu yıl 50 bin kişiye iş imkânı sunacağız. Organize perakende sektörü, sağlam alt yapısı sayesinde her yıl Türkiye ekonomisinin yaklaşık 2.5 katı hızla büyümesini sürdürüyor. Dinamik bir yapıya sahip bulunan sektörümüz 2023’te dünya çapında markalar çıkarma hedefine emin adımlarla ilerliyor.” 

Komşularla sorunlar ve iç güvenlik sektör için soru işareti

2016 yılının sektör açısından toz pembe olmayacağını vurgulayan Zafer Kurşun,

komşu ülkelerle yaşanan sorunların,  petrol fiyatlarındaki gerilemeye paralel olarak Körfez ülkelerinden talep düşüşünün, Euro’nun dolar karşısında değer kaybının

ve artan şiddet olaylarının olumsuz yansımalarını hissedeceklerini söyledi.

Her şeye rağmen hedefe odaklandıklarını vurgulayan Kurşun,  “Hükümetin orta vadede yüzde 4 büyüme beklentisi, yurt dışında mağaza ve marka sayısındaki artış, alternatif pazar imkânları, organize perakende oranının hâlâ düşük olması, seçim atmosferinden çıkılması ve cari açığın son beş yılın en düşük seviyesine inmesi 2016’ya dair iyimserliğimizi artırıyor” diye konuştu.

Başkanların 2105 değerlendirmeleri ve 2016 beklentileri

Toplantıda söz alan Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkan Yardımcısı Mustafa Cem Eriç, AVM’ler açısından 2015’in beklentilerin üzerinde bir büyümeyle kapatıldığını, 2016 için de umutlu olduklarını söyledi. TAMPF çatısı altında perakende sektörü ile son derece verimli bir işbirliği içinde olduklarını vurgulayan Eriç,

Pazarın yüzde 67’si geleneksel perakendenin elinde

PricewaterhouseCoopers (PwC) Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü Lideri Adnan Akan ise TAMPF’ın işbirliğinde hazırladıkları “Dönüşürken büyüyen Türkiye Perakende Sektörü” başlıklı rapor hakkında bilgi verdi.

Perakende sektörünün 2015 yılında 663 milyar TL’lik bir büyüklüğe ulaştığını bildiren Adnan Akan raporu şöyle özetledi:

“Son dönemdeki birleşmelere ve satın almalara rağmen Türkiye’de pazarın yüzde 67’lik bölümü halen geleneksel perakendenin elinde bulunuyor. Organizeye geçişin nispeten ağır olmasına ve dalgalanmalara rağmen sektör istikrarlı büyümesini sürdürecek. Son 5 yıllık performansın ışığında yıllık ortalama yüzde 9 büyüyerek toplam perakende 2018 yılında 880 milyar TL’lik ciroya ulaşacak. Bu rakam içinde organize perakendenin payı giderek artacak. Türkiye genelinde halen 360 olan AVM sayısı 2018 sonunda 415’e, AVM’lerdeki kiralanabilir satış alanı ise 10.5 milyon metrekareden 13 milyon metrekareye çıkacak.”

Dönüşürken büyüyen türkiye perakende sektörü raporu’ndan önemli notlar:

  • Sektörün yüzde 67’sini geleneksel, yüzde 33’ünü organize perakende oluşturuyor.
  • Toplam perakende satışlarının yüzde 62’sini gerçekleştiren gıda sektöründe geleneksel perakendecilerin payı yüzde 77’yi buluyor. 
  • Sektör, 2014 yılında her gün ortalama 15 mağaza açabilen bir tempoya ulaştı.
  • Perakende e-ticaret hacmi 2014’te yüzde 37 büyüyerek 10 milyar TL oldu.
  • Türkiye perakende sektörü orta vadede her yıl ortalama yüzde 9 büyüyecek.
  • Perakende sektörü 2018’de yaklaşık 880 milyar TL ciroya ulaşacak.
  • Türkiye’de halen 1000 kişiye düşen kiralanabilir alan 135 metre kare.
  • 2018 yılında Türkiye genelinde AVM sayısı 415’e, toplam kiralanabilir alan 13 milyon metrekareye çıkacak.
  •  Metrekare başına aylık ciro 703 lira.
  • Metrekare başına yaratılan ortalama KDV 70 lira.
  • Üç yılda inşa edilecek 55 yeni AVM’deki satış alanları ile aylık ilave olarak 198 milyon lira KDV geliri yaratılacak.
  • 2014 yılında Türkiye’de hane halkı başına ortalama tüketim harcaması tahmini 2.848 lira.
  • Dünyada 2012- 2025 yılları arasında toptan ve perakende satış sektöründe net 1.6 milyon kişiye ek iş fırsatı doğacak.

 

1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Haberler
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Haberler
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Advertorial
2 hafta önce
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali SAYDAM
10 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.