TikTok-Shorts rekabetinde boynuz kulağı geçti!
TikTok’un sosyal medyadaki hakimiyetinin artmaya başlaması, rakiplerinin kısa ve dikey formattaki videolara yönelmesine neden oldu. YouTube’un yaklaşık 2 yıl önce hayata geçirdiği “Shorts” formatı da bu uyarlamalardan biri. Yapılan son açıklamaya göre ise YouTube Shorts’un aylık aktif kullanıcı sayısı TikTok’u geride bıraktı.
YouTube’un, TikTok’a rakip olarak geliştirdiği Shorts, popülerliğini dünya çapında artırarak rekor izlenme sayısına ulaştı. Platformun paylaştığı verilere göre Short’un aylık aktif kullanıcı sayısı 1,5 milyara ulaştı. TikTok, en son Eylül 2021’de yayınladığı raporunda aylık 1 milyar kullanıcıya ulaştığını duyurmuştu. TikTok kullanıcı sayısına ilişkin veriler yaklaşık 17 aydır güncellenmiyor ancak yayınlanan son rapor baz alındığında YouTube’un rakibini geride bıraktığını söylemek mümkün.
Shorts yatırımları artacak
Platformun açıklamasına göre YouTube Shorts videoları, “gün boyunca farklı zaman ve yerlerde videoyla etkileşime giren” kullanıcıları temsil ediyor. Günün farklı zamanlarda kısa videolar izleyen kullanıcılar, daha uzun süreli oturumlarda ise YouTube’daki diğer videolara yöneliyor. Genel tabloya bakıldığında ise YouTube’un ortalama izleme süresinin de arttığı görünüyor. Ayırca ulaşılan aktif kullanıcı sayısını dönüm noktası olarak değerlendiren YouTube, Shorts’a yapılan yatırımları ilerleyen dönemde artırmayı düşünüyor. Platform yetkilileri, uzun videoları, canlı yayınları, müzikler ve podcast’leri de Shorts’a entegre etmeyi planladıklarını ifade ediyor.