28 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2023 yılında sektöre damgasını vursa tadından yenmez 11 trend
Haberler

2023 yılında sektöre damgasını vursa tadından yenmez 11 trend

Marketing Türkiye
13 Ocak 2023
4 dk okuma
2023 yılında sektöre damgasını vursa tadından yenmez 11 trend
Soydan Canbaz
Sobraz İletişim Ajans Başkanı
Chief Story Officer

Yılın o zamanı geldi.
Geçen yıl sektörde neler oldu muhasebesi ve yeni yılda neler olur öngörüleri, yılbaşı ağacının altında yerini alan hediye paketleri gibi.
Geri kalamazdım, ben de 2023 trendlerinden gireyim dedim konuya ama biraz ters köşesinden.
Keşke trendler bunlar olsa çünkü lütfen olsun dediklerimle karşınızdayım.
Kaç dakikalık bir okuma kısmını boş verin, gelin evrene birlikte sipariş açalım.

1. Nezaket

Metrekareye, dakikaya ve de kişi başına düşen stres miktarının küresel ısınma kadar yaşamı tehdit eder bir hale geldiği bir dünyada ve sek­törde, 2023’te de aranan taze kan nezaket ola­cak. Nezaket konusuna da “media first”lere, 360’lara, konuşulurluğa ve ödüllere yaklaştığı­mız heyecanla yaklaşırsak bir bakmışsınız neza­ket organik olarak viral olmuş.

2. Kırılganlık

İnsan olarak doğal elementimiz titanyum ya da kaya olmadığı için aşırı yüceltilen dayanıklılık (resilience olarak da biliyor olabilirsiniz) konu­sunda bu yıl artık biraz durabiliriz. Başta ken­dimiz sonra çevremizdeki tüm insanların türlü türlü zorluklara rağmen aşınmaz olmasını bekle­mek pek de sağlıklı değil. Üstelik kırılganlıkları­mızı kabul ederek ve farkında olarak ana cevhe­rimizle, özümüzle daha yoğun bir bağ kurabilir ve sonuçlarına şaşırabiliriz.

3. Açık ve şiddetsiz iletişim

Sarkazmı, imayı, satır aralarını ve pasif agresif dili bu kadar iyi kullanabilen bir sektörü 2023’te yeni bir dili öğrenmek de zorlamayacaktır. Açık ve şiddetsiz iletişimi öğrenmek, kullanmak için upuzun bir yıl var önümüzde. Bu dili akıcı olarak konuşanların Cannes’da Grand Prix’li pozlar ve­receğine inanıyor ve ödül teşekkür konuşmala­rına beni de dahi etmelerini bekliyor olabilirim.

4. Yatay zeka

Yılın öne çıkan trendlerinden biri de burn-out olmayı beklemeden dinlenebilmeyi, kendine zaman ayırabilmeyi, zaman zaman öylece dura­bilmeyi başarmış zihinlerden fışkıracak sağlıklı yaratıcılık olacak. Yatay zekanın sunduğu nimet­lerden faydalanabilmek için Yapay zekadan işle­re biraz destek atmasını istemek oldukça makul bir yaklaşım olarak karşımıza çıkacak.

5. Dinlemek

Podcast alanındaki yükselen trend de gösteriyor ki aslında isteyince dinleyebiliyoruz. 2023 yılı­nın dinleyenlerin yılı olacağını söylemek iddialı bir beyan gibi görünse de dinlemeyi başaranlar bana hak verecekler. 2023’te dinlemeyi deneye­ceklere dinlemelerini önereceklerim şöyle: Müş­terinizi, ajansınızı, mesai arkadaşlarınızı, hedef kitlenizi, sokaktaki insanları, içinizdeki o sesi bölmeden, söz kesmeden, kendi söyleyecekleri­nizi düşünmeden dinlerseniz bir de bakmışsınız ki siz de gönlünüzde yatan Cannes aslanlarını kucağınızda gezdirmeye başlamışsınız.

6. Egoless rekaberlik

2023 yılında sektöre damgasını vursa tadından yenmez 11 trend

Düşünün ki Marvel ve DC evrenlerindeki süper güçleri olan kahramanlar bile tek başlarına ça­lışmıyor. Egonuz bir süper kahramandan daha yüksek olamayacağına göre onlar başarıyorsa biz de başarabiliriz. Çağın süper kötüsü (hadi villain diyelim daha havalı olsun) “dikkat ekonomisi”ne karşı tek şansımız birbirinden farklı disiplinler­deki ajansların güçlerini ortak brief için birleş­tirmesi. Wednesday Adams bile “çare iş birli­ğidir” dediyse daha neyi konuşuyoruz. 2023’te takımınız kadar güçlüsünüz.

7. Esneklik ve adaptasyon

Bırakın orta ve uzun dönemi burnumuzun ucu­nu bile göremediğimiz belirsizlikler jungle’ında cebinizdeki İsviçre çakısı esneklik ve adaptasyon yetkinliklerini barındırmıyorsa “sizi tanımak gü­zeldi” diyebiliriz. Keşke 2023 trendleri arasına yazmak zorunda kalmasaydık dediğimiz bu iki­li, bir süre daha en çok satanlar rafında parmak ucunda ulaşabildiğimiz en üst raftan bize alaycı şekilde gülümsemeye devam edecek.

8. Mizah duygusu

Ağlanacak halimize ağlamaktan sıkılmak bir noktada kaçınılmaz olacağı için 2023’ün öne çıkan trendlerinden biri yine bağışıklığımızı güçlendiren, yaratıcılığımızı yaban otları gibi coşturan mizah duygumuz olacak. Ortada gülü­necek bir şey yokken ki genelde yok, gülebilenler ve güldürebilenler seretonin için yüksek aidatlı spor salonlarına ya da 45 dakikalık terapi seans­larına karşı maça 1-0 önde başlayacaklar.

9. Bitkisel hayat

Evinizi seraya çevirmek, orman banyoları yap­mak, vegan beslenmek gibi yöntemlerden biri, birkaçı ya da hepsini içselleştirerek bitkisel haya­tın sunduklarından yararlanmak da yine 2023’te sektör çalışanları için öne çıkan bir trend olacak. Ot gibi yaşamayı açık havada fotosentez yapmak anlamıyla ele alabilenler açık havada geçirdikleri zamandan büyük fayda görecek.

10. App’si burada ve bu anda

Nefes almayı, su içmeyi, yemek yemeyi, uyuma­yı hatırlamak ya da başarmak için App’lere değil de burada ve bu anda kalmaya çalışmak da 2023 için mis gibi ve keşkeli bir trend. Tyler’ın da söyleyeceği gibi “kullandığımız App’ler değiliz.” Analog anlar yaratabilmenin gerçek lüks olduğu­nu hatırlayıp şarj bağımlısı bir hayata zaman za­man es verebilmek için ihtiyaç duyduğunuz App önerilerim için aşağıya link bırakıyorum.

11. Tüketici değil insan

En sevdiğimi en sona sakladım. Buraya kadar gelmeyi başardıysanız bu trendi duymayı sonu­na kadar hak ettiniz. 2023’e ve sonrasına dam­gasını vurmasını dilediğim, trend olmasını değil bir anlayışa dönüşmesini dilediğim son başlık. Ursula K. Le Guin nefis Yerdeniz Büyücüsü’nde gücün bir şeyin ismini bilmekten değil de onun gerçek adını bulmaktan geldiğini anlatır.

Sev­diklerimizden bile esirgediğimiz ve çoğu zaman kendimizi kaybederek kullandığımız zamanımızı adadığımız canlılara “tüketici” demek bana pek doğru gelmiyor. Bu kadar büyük, çeşitlilik ve de­ğer barındıran bir grubu “tüketmek” üzerinden tanımlarsak, adlandırırsak, onlara bu tanım ek­seninde yaklaşırsak dünyayı, kendimizi ve sek­törümüzü tüketmemiz kendini doğrulayan bir kehanet olur. Onlar tüketici değil insan. İnsan­lara, insanlığa değer katan işlere insana yakışan koşullarda imza atmaktan daha güzel trend mi olur?

Hepimize yeni yıllar…

Marketing Türkiye Almanak sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured Sobraz İletişim Soydan Canbaz
1 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
2 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
3 MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
4 ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
5 Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Güncel Haberler
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin'den "boykot" açıklaması: "Gereği yapılacak"
Haberler
RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’den “boykot” açıklaması: “Gereği yapılacak”
Marketing Türkiye
2 Nisan 2025
McDonald's'ın "Studio Ghibli" tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Haberler
McDonald’s’ın “Studio Ghibli” tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Sena Tufan
3 Nisan 2025
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
İş dünyasının geleceğini hangi teknolojiler şekillendiriyor?
Haberler
İş dünyasının geleceğini hangi teknolojiler şekillendiriyor?
İrem Alimoğlu
5 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.