23 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İtibarın ödüllendirildiği The One Awards için son iki gün!
Haberler

İtibarın ödüllendirildiği The One Awards için son iki gün!

Marketing Türkiye
6 Ocak 2016
2 dk okuma

Marketing Türkiye ve Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” bu yıl da sahiplerinin olmaya hazırlanıyor.

Toplam 12 ilde yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda 35 sektörde itibarını en çok artıran ilk 3 şirket belli oldu. 8 Ocak gecesi düzenlenecek törende itibarını en çok artıran markaların yanı sıra bu başarıda pay sahibi olan reklam ve halkla ilişkiler ajansları da ödüllendirilecek.

Marketing Türkiye tarafından düzenlenen, pazar ve tüketici tutumu araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE tarafından saha araştırması yapılan, “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” sahiplerini bulmaya hazırlanıyor.

Toplam 12 şehirde, 536 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda 35 sektörde itibarını en çok artıran ilk 3 şirket açıklandı. Birinciler ise 8 Ocak’ta ödüllerine kavuşacak.

Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda halk jürisi tarafından itibarını en çok arttıran markaların yanı sıra bu başarının önemli bir paydaşı olan reklam ve halkla ilişkiler ajansları da ödüllendiriliyor.

Yapılan araştırmalara göre ilk 3’e giren markalar şöyle sıralanıyor:

Gıda Sektörü: Eti-Pınar-Ülker

Telefon Operatörleri Sektörü: Avea-Turkcell-Vodafone

Banka Sektörü: Akbank-Denizbank-Garanti Bankası

Otomotiv Sektörü: Honda-Hyundai-Toyota

Tekstil-Giyim Sektörü: Bershka-Fabrika-Hatemoğlu

Hava Yolu Sektörü: Anadolu Jet-Onur Air-Sun Express

Eğitim Sektörü: Bilfen Okulları-Boğaziçi Üniversitesi-Koç Okulları

AVM Sektörü: Akasya AVM-Forum İstanbul-Trump AVM

Hipermarket Sektörü: Kiler-Namlı-Onur

Mobilya Sektörü: Bellona-İstikbal Mobilya-Lazzoni Mobilya

Temizlik Ürünleri: Fairy- Finish- Persil

Ayakkabı, Çanta ve Deri Giyim: Divarese- İnci- Matraş

Yılın En Başarılı Ünlüleri: Beyazıt Öztürk- Burçin Terzioğlu- Eser Yenenler

İçecek Sektörü: Damla-Hayat-Nestle

Kozmetik Sektörü: Loreal-Maybelline-Nivea

Elektronik-Teknoloji Sektörü: Casper-Sony-Toshiba

E-Ticaret Sektörü: Markafoni-Morhipo-Trendyol

Sağlık Sektörü: Florence Nightingale Hastanesi- Medipol Hastaneleri- Memorial Hastaneleri

Dernek / Vakıf Sektörü: Greenpeace, Rotary, TÜSİAD

Elektronik Market Sektörü: Bimeks, Gold Bilgisayar

Akaryakıt Sektörü: Lukoil-Total-Türkiye Petrolleri

Enerji Sektörü: Akenerji- Enka Enerji- Nurol Enerji

İklimlendirme Sektörü: Airfel-Alarko-Bosch

Holding Sektörü: Doğuş Holding- Eczacıbaşı Holding- Koç Holding

Turizm Sektörü: Odeon Tur- Pronto Tur- Setur

Kişisel Bakım Sektörü: Gliss- Head & Shoulders- Signal

Sigorta Sektörü: Ergo Sigorta- Groupama Sigorta- Unico (Aviva) Sigorta

Ev Temizlik Ürünleri: Marc- Pronto- Vanish

Medya ve Yayıncılık: Fox TV- Kanal D – TRT

Ev Tekstili: English Home- Home Sweet Home- Sarev

Gayrimenkul: Dumankaya, Kiptaş, Sinpaş

Lojistik: Mars Lojistik, Netlog Lojistik, Reysaş Lojistik

Beyaz Eşya: Arçelik, Bosch, Siemens

Kahvrengi Eşya: Beko, Sony, Vestel

Fast Food Kategorisi:  Bereket Döner, KFC, McDonald’s

Kategori sayısı bu yıl arttı

2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda bu yıl ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletilerek kategori sayısı 35’e çıkartıldı.

Araştırma geçen sene C.A.T.I denilen bilgisayar destekli telefon görüşmeleri yoluyla yapılırken, bu yılın yenilikleri arasında veri toplama ayağında görüşmelerin yüz yüze gerçekleştirilmesi dikkat çekiyor.

Çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru”, “Sosyal Sorumluluk Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla ortaya konuluyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan 2015 performans değerlendirilmesinde ise aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.

The One Awards 2014’ten kısa bir hatırlatma:

1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
SXSW Londra'da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı...
SXSW Londra’da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı…
Tesla'nın sürücüsüz robotaksileri trafiğe çıktı!
Tesla’nın sürücüsüz robotaksileri trafiğe çıktı!
Cannes Lions 2025'ten öne çıkanlar...
Cannes Lions 2025’ten öne çıkanlar…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Haberler
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Nafizcan Önder
13 Nisan 2025
Instagram’dan 8 yeni özellik
Haberler
Instagram’dan 8 yeni özellik
Marketing Türkiye
3 gün önce
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Haberler
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Sena Tufan
13 Nisan 2025
UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Haberler
UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.