22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
alışveriş
Haberler

Yıl sonu alışverişleri 2023 ile ilgili neler söylüyor?

Marketing Türkiye
30 Aralık 2022
2 dk okuma

Dünya genelinde tüketiciler, belirsizliğin hakim olduğu bir dönemde bulunduklarını düşünüyor ve dolayısıyla bu durum alışveriş alışkanlıklarına da yansıyor. Google ve Ipsos’un Kasım ayında yürüttüğü bir araştırmaya göre belirsizlik hissini azaltmak isteyen tüketiciler ise yıl sonu sezonunda satın alacakları ürün ve hizmetleri daha bilinçli bir şekilde planlıyor ve ürün seçeneklerini araştırmaya daha çok zaman harcıyor. Peki, yıl sonu alışverişleri 2023 ile ilgili neler söylüyor?

Bu yıl sonu sezonunda alışveriş yapanları etkileyen belirsizlik hali büyük olasılıkla yeni yılda da devam edecek. Bu nedenle tüketiciler 2023 boyunca satın alımları üzerinde daha çok düşünecek, değerlendirdikleri ürün gruplarını genişletecek ve karar alırken dijital kaynaklardan sık sık yararlanacak. Yeni alışveriş ortamı, markalar ve perakendeciler için büyük bir zorluk anlamına gelse de aynı zamanda, tüketicilerin bilgi edinmesine ve satın alım kararlarına güvenmesine yardımcı olma konusunda heyecan verici fırsatlar da sunuyor.

Google ve Ipsos’un iş birliğiyle yapılan ve yeni yıl için markalara ışık tutmayı hedefleyen araştırmanın öne çıkan verileri şöyle sıralanıyor:

  • Yıl sonu sezonunda alışveriş yapanların yüzde 20’si plansız bir satın alım gerçekleştirdiğini, yüzde 80’i ise alışveriş yapmadan önce araştırma yaptığını veya seçeneklere göz attığını belirtiyor.
  • Kararlarını güvenerek vermek isteyen tüketicilerin en sık yararlandığı kaynaklar arasında online puanlar ve yorumlarla fiyat karşılaştırmaları yer alıyor. Tüketiciler bu kaynaklardan, aile ve arkadaşlarının önerilerine kıyasla daha çok yararlanıyor.
  • Tüketicilerin üçte biri daha önce ürün veya hizmet almadıkları markaları değerlendirmeye açık olduklarını belirtiyor. Ankete katılanların neredeyse yarısı ise hemen alışveriş yapmayı planlamasa bile yeni markaları takip etmeyi sevdiğini dile getiriyor.
  • İndirim tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme konusunda güçlü bir faktör olsa da dikkate alınması gereken başka unsurlar da var. Yıldız puanı yüksek olan ürünleri gösterme, ücretsiz teslimat veya iade seçeneği sunulması indirimlerden daha etkili olabiliyor.
  • Günümüzde tüketiciler karar verirken hem fiyatı hem dengeyi hesaba katıyor. Örneğin Black Friday ve Siber Pazartesi indirimlerinde katılımcıların yüzde 81’i en iyi fiyatların sunulmasına, yüzde 80’i ise en iyi ürünün en iyi kalitede olmasına önem veriyor.
  • Dijital kaynaklar hem ürün araştıran hem de indirim arayanlar için oldukça önemli. Katılımcıların yüzde 86’sı daha bilinçli alışveriş kararları alabilmek için online kanallara başvurduğunu belirtiyor.

2023’te ödeme sistemlerine yön verecek 7 trend

featured
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Haberler
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Sena Tufan
2 hafta önce
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Haberler
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Sena Tufan
7 Kasım 2025
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır...
Haberler
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Haberler
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Sena Tufan
21 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.