22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünyada hala mutlu insanlar var!
Haberler

Dünyada hala mutlu insanlar var!

Nafizcan Önder
28 Aralık 2022
2 dk okuma

Tüm dünyada insanlığın son iki yılda yaşadıklarını art arda sıraladığımızda mutluluğun resmini çizmenin giderek zorlaştığını söylemek mümkün. Ama görünen o ki hala imkansız değil… Karamsarlığın hüküm sürdüğü, ekonomik refahın yok oluşuna birebir tanık olduğumuz, nükleer silah tehditlerinin karşılıklı savrulduğu bu dönemde dahi mutlu olmayı başarabilenler var. BAREM’in Gallup International Association (GIA) ile, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 34 ülkede gerçekleştirdiği geleneksel yıl sonu Global Mutluluk Araştırması’nın sonuçları dikkat çekici…

BAREM’in GIA ile birlikte 36 bine yakın kişiyle yaptığı araştırma, insanların yüzde 54’ünün çok mutlu veya mutlu olduğunu ortaya çıkarıyor. Dünya genelinde farklı ülkelerdeki insanların çoğunluğunda mutluluk hâlâ hakimse de, son yıllara göre sürekli düşüş eğilimi görülüyor. Öyle ki katılımcıların onda birinden fazlası kendini çok mutsuz veya mutsuz olarak görürken, üçte biri kendini ne mutlu ne de mutsuz olarak görüyor.

Dünya’da gençler çok daha mutlu…

Araştırma verileri gösteriyor ki dünya üzerinde gençlik ve mutluluk arasında güçlü bir bağ var. Yaş ilerledikçe mutluluk azalıyor. Dünyada 18-34 yaş grubu, yüzde 60 oranla en mutlu kesim. Geçen yıla göre düşüşten etkilenmezken, ileri yaş grubunda düşüş görülüyor. Mutlu olanların oranı 35-54 yaş grubuna yüzde 53’e, 55 yaş ve üzeri kişilerde ise yüzde 46’ye düşüyor.

Öte yandan “Mutluluk Araştırması” sürpriz olmayan bir biçimde “Gelir arttıkça mutluluk artıyor” diyor. Geçen yıla göre toplumun en üst gelir grubunda yüzde 67’den 61’e gerileyen mutlu olma oranı, en alt gelir kesiminde anlamlı bir düşüş yaratmıyor.

Mutluluk çalışma durumundan da etkileniyor. Dünyada ev kadınları (yüzde 59), öğrenciler (yüzde 58) ve çalışanlar (yüzde 56) mutlu kesimi oluşturuyor. En düşük mutluluk oranları ise işsizler (yüzde 48) ve emeklilerde (yüzde 43) gözlemleniyor.

Dinler arasında da farklılıklar var. Dünyadaki en mutlu din grubu Hindular (yüzde 68). Onları Müslümanlar izliyor (yüzde 62). Hristiyanlar (yüzde 58) Roman Katolik ve Protestan Hristiyanlar, Budistler (yüzde 56) yakın mutluluk oranlarına sahip. En az mutlu gruplar ise Museviler (yüzde 45) olarak araştırma verilerine yansırken; Ateistler, Agnostikler ve Ortodokslar’ın benzer bir mutluluk oranına (yüzde 46) sahip olması dikkat çekiyor.

Türkiye’de ise gençler mutluluktan haber bekliyor!

  • Yapılan araştırmada Türkiye’de 10 kişiden biri çok mutlu, üç kişiden biri ise mutlu olduğunu söylüyor. Türkiye’de mutluluk oran yüzde 37 ile geçen yıla göre (yüzde 42) düşüşte.
  • Türkiye’de erkekler (yüzde 44), kadınlardan (yüzde 30) daha mutlu.
  • Dünya genelinden farklı olaraksa Türkiye’de yaş arttıkça mutluluk da artıyor. En az mutlu grup 18-34 yaş arasındaki gençler (yüzde 29) iken 55 yaş ve üzerindeki kişilerin yüzde 45’i mutlu olduğunu ifade ediyor.
  • Türkiye’de sosyoekonomik statü grubu yükseldikçe mutluluk artıyor. Mutlu olanların SES Grubu oranları AB (yüzde 47), C1 (yüzde 41), C2 (yüzde 36) ve DE (yüzde 30) şeklinde sıralanıyor…
  • Çalışma grupları açısından bakıldığında esnaf (yüzde 54), emekliler (yüzde 40) mutlu kesimi oluştururken; ücretli çalışanlar (yüzde 37), ev kadınları (yüzde 35), öğrenciler (yüzde 20) ve işsizler (yüzde 18) ortalama ve altı mutluluk oranlarına sahipler… 

Gündem karanlık: 2022’de en çok neler konuşuldu?

featured
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Haberler
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
İrem Alimoğlu
6 Kasım 2025
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Haberler
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Marketing Türkiye
10 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
Nafizcan Önder
7 Kasım 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Sena Tufan
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.