23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
meme
Haberler

“Meme”lerin markalara ne faydası var?

Seda Başpınar
24 Aralık 2022
1 dk okuma

İnternette mizah yapma kültürünün önemli bir parçası olan “meme”ler kullanıcılar arasında oldukça popüler. Fenomen olmuş olay ya da kişilerden yola çıkarak yapılan bu görsellerin popülaritesi doğal olarak markalar için de anlam ifade ediyor. Global Web Index tarafından yapılan bir ankete göre ise kampanyalarında meme’lere yer veren markalar, özellikle gençlerin gözünde cesur bir imaj çiziyor. Ankete katılan Z’lerin yüzde 35’inin meme’leri kullanan markalara karşı pozitif bir yaklaşımı olması bu durumu destekliyor.

İnternet kuşağı olarak bilinen Z’lerin meme’lere daha çok aşina ve açık olması şaşırtıcı değil. Ancak araştırma Baby Boomer’ın yüzde 23’ünün haftada en az bir kez karşılaştığı meme’leri arkadaşlarına gönderdiğini ortaya koyuyor. Hatta Baby Boomer’ların yüzde 8’i meme’ler paylaşan sosyal medya hesaplarını takip ediyor.

Araştırmanın öne çıkan diğer verileri ise şöyle:

  • Z kuşağının yüzde 56’sı, Y kuşağının ise yüzde 45’i haftada en az bir kez sosyal medyada paylaşılan meme’lere denk geliyor. Z’lerin yüzde 52’si Y’lerin yüzde 42’si ise bunlar başkalarıyla paylaşıyor.
  • “Meme’leri kişisel hesabınızdan paylaşır mısınız?” diye sorulduğunda Z ve Y kuşağının yüzde 26’sı “Evet” cevap verirken, bu oran X kuşağında yüzde 11, Baby Boomer’da yüzde 11’i düşüyor.
  • Meme’lerin orijinal ve etkileyici olması ise Z’lerin yüzde 15’i, Y’leri yüzde 11, X’lerin yüzde 7’si ve Baby Boomer’ların yüzde 4’ü için oldukça önemli.
  • Katılımcıların yanıtları genel olarak değerlendirildiğine yüzde 59’luk bir kesim meme’lere yer verilen reklam kampanyalarını beğendiğini dile getiriyor. Z kuşağının yüzde 64’ü, Y kuşağının 62’si, X kuşağının yüzde 52’si ve Baby Boomer’ın yüzde 41’i meme’lerin pazarlamanın bir parçası olması fikrine sıcak bakıyor.

2023’te dijital pazarlamaya hangi trendler yön verecek?

featured
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
14 Ekim 2025
The TECH Summit'ten gelecek manifestosu: "Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor"
Haberler
The TECH Summit’ten gelecek manifestosu: “Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor”
Sena Tufan
21 Kasım 2025
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
Haberler
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Haberler
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Nafizcan Önder
9 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.