6 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
meme
Haberler

“Meme”lerin markalara ne faydası var?

Seda Başpınar
24 Aralık 2022
1 dk okuma

İnternette mizah yapma kültürünün önemli bir parçası olan “meme”ler kullanıcılar arasında oldukça popüler. Fenomen olmuş olay ya da kişilerden yola çıkarak yapılan bu görsellerin popülaritesi doğal olarak markalar için de anlam ifade ediyor. Global Web Index tarafından yapılan bir ankete göre ise kampanyalarında meme’lere yer veren markalar, özellikle gençlerin gözünde cesur bir imaj çiziyor. Ankete katılan Z’lerin yüzde 35’inin meme’leri kullanan markalara karşı pozitif bir yaklaşımı olması bu durumu destekliyor.

İnternet kuşağı olarak bilinen Z’lerin meme’lere daha çok aşina ve açık olması şaşırtıcı değil. Ancak araştırma Baby Boomer’ın yüzde 23’ünün haftada en az bir kez karşılaştığı meme’leri arkadaşlarına gönderdiğini ortaya koyuyor. Hatta Baby Boomer’ların yüzde 8’i meme’ler paylaşan sosyal medya hesaplarını takip ediyor.

Araştırmanın öne çıkan diğer verileri ise şöyle:

  • Z kuşağının yüzde 56’sı, Y kuşağının ise yüzde 45’i haftada en az bir kez sosyal medyada paylaşılan meme’lere denk geliyor. Z’lerin yüzde 52’si Y’lerin yüzde 42’si ise bunlar başkalarıyla paylaşıyor.
  • “Meme’leri kişisel hesabınızdan paylaşır mısınız?” diye sorulduğunda Z ve Y kuşağının yüzde 26’sı “Evet” cevap verirken, bu oran X kuşağında yüzde 11, Baby Boomer’da yüzde 11’i düşüyor.
  • Meme’lerin orijinal ve etkileyici olması ise Z’lerin yüzde 15’i, Y’leri yüzde 11, X’lerin yüzde 7’si ve Baby Boomer’ların yüzde 4’ü için oldukça önemli.
  • Katılımcıların yanıtları genel olarak değerlendirildiğine yüzde 59’luk bir kesim meme’lere yer verilen reklam kampanyalarını beğendiğini dile getiriyor. Z kuşağının yüzde 64’ü, Y kuşağının 62’si, X kuşağının yüzde 52’si ve Baby Boomer’ın yüzde 41’i meme’lerin pazarlamanın bir parçası olması fikrine sıcak bakıyor.

2023’te dijital pazarlamaya hangi trendler yön verecek?

featured
1 Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
2 Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
4 McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
5 Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
Güncel Haberler
Türkiye'deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
Türkiye’deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
İş dünyasında haftanın atamaları (2-6 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (2-6 Haziran)
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Sena Tufan
2 hafta önce
Amazon'dan ABD'de 10 milyar dolarlık dev yatırım
Haberler
Amazon’dan ABD’de 10 milyar dolarlık dev yatırım
İrem Alimoğlu
2 gün önce
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Haberler
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.