24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday'in kazananı kim oldu?
Haberler

Black Friday’in kazananı kim oldu?

Nafizcan Önder
29 Kasım 2022
2 dk okuma

Black Friday dönemi her yıl yeni rekorlara ev sahipliği yapıyor… Enflasyonun bunca derinden hissedildiği bugünlerde de alışveriş döneminin pek çok tüketicide “köprüden önceki son çıkış” hissini uyandıracağını öngörmek mümkündü. Nitekim öngörülerin karşılık bulduğu iyzico‘nun Black Friday dönemini kapsayan online alışveriş istatistiklerine de yansıyor. Veriler gösteriyor ki; bu yıl 2021’e oranla işlem hacminde yüzde 145.7, işlem adedinde yüzde 27.1 oranında artış yaşandı. Ortalama sepet tutarıysa 337.5 TL’den 652 TL’ye ulaşarak yüzde 93’lük artış gösterdi. Peki alışveriş döneminin gözde kategorisi neydi? En çok hangi şehirlerde alışveriş yapıldı ve dahası tüm bu harcamalar tek çekim mi yoksa taksitle mi yapıldı? Yanıtlar iyzico’dan geliyor…

Black Friday’de önce mutfak düşünüldü…

Black Friday'in kazananı kim oldu?

TÜİK’in her ay düzenli olarak yayınladığı enflasyon rakamları mutfakta sönmeyen bir yangın olduğunu işaretliyor.

Bu durumun doğal bir yansıması da Black Friday alışverişlerinde kendini gösterdi.

iyzico’nun Black Friday dönemini kapsayan online alışveriş istatistiklerine göre 2022 Black Friday döneminde işlem penetrasyonunu en çok artıran sektör yüzde 3.9 ile “gıda” sektörü oldu.

Gıda’yı yüzde 2.6 artış ile giyim sektörü takip ederken eğlence sektöründe yapılan alışveriş hacminde yüzde 1.9’luk büyüme verilere yansıdı…

Alışverişler tek çekim

Black Friday'in kazananı kim oldu?

2021 Black Friday döneminde olduğu gibi bu senede tek çekim işlemler tercih edildi. Bu yıl alışverişlerin yüzde 60’ı kredi kartıyla gerçekleşirken, geçen yılın kredi kartı kullanım hacmine göre yüzde 7.5’lik artış yaşandı.

Tüketicilerin yüzde 72.89’u tek çekim işlem yaparken, yüzde 27.11’i taksitli alışverişi tercih etti. Taksitli işlem penetrasyonu da geçtiğimiz yıla göre yüzde 2.4 puan artış  gösterdi.

İzmir’den Black Friday atağı…

Black Friday'in kazananı kim oldu?

En çok harcama yapan il İstanbul olurken, geçen seneye oranla yüzde 77.9’luk bir artış ile işlem sayısını en çok artıran il İzmir oldu. Geçen yılın şehir bazlı harcamaları düşünüldüğünde bu sene işlem hacminde atak yapan iller yüzde 497.8 ile Bayburt, yüzde 353.7 ile Erzincan ve yüzde 330.9 ile Artvin oldu.

İstanbul dışında en çok alışveriş yapan illerse, yüzde 12.7 ile Ankara, yüzde 7.9 ile İzmir, yüzde 3.7 ile Bursa oldu. Bu illeri Antalya ve Kocaeli takip etti.

Kadınlar alışverişte bir adım önde

Black Friday'in kazananı kim oldu?

2022 Black Friday döneminde kadınlar erkeklere oranla 1.83 kat daha fazla işlem hacmine sahip oldular. Kadınlar ayrıca geçtiğimiz yıla göre işlem penetrasyonlarını da 5.19 puan artırdı.

Alışveriş sezonunda “data” markalara neler söylüyor?

Black Friday featured İyzico
1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
16 Ekim 2025
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Haberler
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Nafizcan Önder
5 Kasım 2025
Getir Araç Tiktak'a satıldı
Haberler
Getir Araç Tiktak’a satıldı
Sena Tufan
6 Ekim 2025
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Haberler
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.