1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday Z raporu
Haberler

Black Friday Z raporu: Nasıl başladı, nasıl bitti?

Gizem Yıldız
28 Kasım 2022
2 dk okuma

Akademetre, Marketing Türkiye için Vanilla Price robotları aracılığıyla Black Friday’deki indirim ve kampanyaları gün be gün takip etti. Geçtiğimiz yıllara oranla pazaryerleri arasındaki rekabetin nispeten daha az olduğu dikkat çekti. Zira kampanya sayısıyla Hepsiburada, indirim oranlarıyla ise zirvede hep n11 vardı. Trendyol, 26 Kasım Cumartesi günü depar atarak farkı kapatmaya yeltense de bir adım farkla liderliği elinden bırakmadı n11… En çok kampanyaya ev sahipliği yapan “Elektronik” kategorisinin söz konusu indirim olduğunda yüzde 10’u aşamaması da öne çıkan veriler arasındaydı.

Herkes Cuma’yı bekledi ama en çok kampanya 21 Kasım’daydı

İndirim dönemi boyunca en yüksek kampanya sayısı (87.441) 21 Kasım tarihinde görüldü. Herkesin merakla beklediği 25 Kasım Cuma günü bu rakam 38.165 iken Cumartesi günü 32.459’a düştü.

Hepsiburada’nın Black Friday’in başından sonuna kadar kampanya sayısıyla zirvede kalması ise dikkat çekti.

Günlük kampanya rekoru Kitap & Film & Müzik kategorisinde

Black Friday’in ilk günü en çok kampanya “Kitap & Film & Müzik” (33.432) kategorisinde görülürken, diğer günlerde en çok kampanyaya ev sahipliği yapan kategori “Elektronik” oldu. Ancak her ne kadar zirveye yerleşse de “Elektronik” kategorisinde kaydedilen en yüksek kampanya sayısı 14.161’di.

Yani indirim dönemi boyunca 54.639 kampanyanın yayınlandığı “Elektronik” kategorisi birinciliği elinde tutsa da günlük kampanya rekoru “Kitap & Film & Müzik” kategorisinin…

Moda değil, elektronik değil en çok indirim ev ve yaşam ürünlerindeydi

Kampanya döneminin son gününe kadar en çok indirim “Yatırımlık Altın & Gümüş” kategorisinde görülse de 26 Kasım Cumartesi günü “Ev ve Yaşam” kategorisi öne çıktı.

“Ev ve Yaşam” ürünlerinde indirim oranı yüzde 19,9 ile başladı ve kademeli olarak artarak finalde yüzde 39,1’i buldu. Moda (yüzde 32,3) ve Kişisel Bakım ve Kozmetik (yüzde 31) kategorileri de indirim oranlarıyla öne çıkarken, Elektronik kategorisinin yüzde 10 seviyesinin üzerine çıkamadı.

Trendyol zirveyi bir adımla kaçırdı

En çok kampanya yapan pazaryeri gibi en çok indirim yapan pazaryeri de hiç değişmedi. Her ne kadar Trendyol (yüzde 26,7) son dakika atağı yapmış olsa da, indirim dönemi boyunca oranlarını koruyan n11 (yüzde 27,8) finalde de tahtından inmedi.

Amazon ise yarışı adeta baştan kaybetmiş gibiydi. Zira günlerce süren rekabeti yüzde 13 seviyesiyle liste sonundan takip ettiği dikkat çekti.

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Haberler
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
Group M resmen WPP Media oldu!
Haberler
Group M resmen WPP Media oldu!
Nafizcan Önder
29 Mayıs 2025
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
Haberler
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.