24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk halkı Dünya Kupası'nda tarafını seçti!
Haberler

Türk halkı Dünya Kupası’nda tarafını seçti!

Nafizcan Önder
16 Kasım 2022
3 dk okuma

Tüm dünyanın gündeminde olduğu gibi Ipsos’un da gündeminde “2022 FIFA World Cup” var. 34 ülkede gerçekleştirilen araştırmada tüm maçları seyredecek olan bireylerden, Dünya Kupası ile ilgili hiç bir fikri olmayan ya da hiç duymadım diyenlere kadar incelendi. Peki Dünya Kupası’nı heyecanla bekleyenlerin favorisi hangi ülke? Dünya kupası sosyal bir etkinlik olarak değerlendiriliyor mu? Bireyler maçları kimlerle izleyecek? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Ipsos’un küresel araştırmasından geliyor…

Türkiye’de Dünya Kupası’nı takip edeceklerin oranı yüzde 55

Türk halkı Dünya Kupası'nda tarafını seçti!

34 ülke ortalamasında bireylerin yüzde 17’si futbola tutkulu olduğunu ve mümkün olduğunca tüm maçları seyredeceğini belirtiyor. Türkiye’de bu oran yüzde 15.

Mümkün olduğunca maçları izleyeceğini söyleyen katılımcıların oranı Birleşik Arap Emirlikleri’nde en yüksek seviyeye ulaşırken, ABD, Kanada ve Macaristan turnuvaya en az ilgi gösterecek ülkeler gibi gözüküyor.

2022 FIFA Dünya Kupası’nda herhangi bir maçı izlemeyeceğini söyleyenlerin oranının yüzde 40 seviyesinde verilere yansıması oldukça dikkat çekici…

Yüzde 40 hiçbir maçı izlemeyecek…

Türk halkı Dünya Kupası'nda tarafını seçti!

Türkiye’de bireylerin yüzde 15’i 2022 FIFA Dünya Kupası’nda mümkün olduğunca çok maç izleyeceğini, yüzde 28’i de önde gelen ülkelerin maçlarını seyredeceğini dile getiriyor. Toplumun yüzde 41’i ise tıpkı küresel ortalamaya paralellik göstererek hiçbir maçı izlemeyeceğini ifade ediyor.

Küresel ortalamada ise katılımcıların yüzde17’si futbola tutkulu olduğunu ve mümkün olduğunca tüm maçları seyredeceğini belirtiyor.

Kendi milli takımının ve önde gelen futbol ekollerinin müsabakalarını takip edeceklerin oranı yüzde 23 olarak verilere yansırken 2022 FIFA Dünya Kupası’nda herhangi bir maçı izlemeyeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 40.

Dünyada her 5 kişiden 1’i Brezilya finale kalır diyor!

Tüm ülkeler ortalamasında Brezilya yüzde 21 ile finalde oynayacak iki takımdan biri olarak en yüksek skoru elde ederken, Türkiye’de yüzde 22 ile Almanya ilk sırada belirtiliyor.

Hem Türkiye’nin hem de dünyanın öngörüsüne göre final maçı Brezilya ve Almanya arasında oynanacak…

Türk halkı Dünya Kupası'nda tarafını seçti!

Aile ve arkadaşlarla bir araya gelmek için güzel bir sebep: Dünya Kupası

Türk halkı Dünya Kupası'nda tarafını seçti!

Hem dünyada hem de Türkiye’de Dünya Kupası maçlarını izlemek için yaklaşık 10 kişiden 9’u ailesi ya da arkadaşlarıyla bir araya gelecek. İş arkadaşlarıyla izleme oranı ise ülkemizde daha yüksek.

Pazarlama evreni için önemli bir veri daha yansıyor araştırma verilerine… Dünya ortalamasının yüzde 46’sı ve Türkiye’deki katılımcıların yüzde 44’ü Dünya Kupası temalı ürünler satın alacağını ifade ediyor.

Turnuvada ne yazık ki Türkiye A Milli Futbol takımımız yer almayacak… Ancak buna rağmen Türkiye’deki katılımcıların yüzde 51’i maçlar sırasında yanında kendisine uğur getireceğine inandığı bir şey bulunduracağını söylerken bu oran dünya ortalamasında yüzde 34 olarak verilere yansıyor…

“Futbolsever kitle o kadar yoğun ilgi sahibi ki bu kitlenin daha büyük bir kitle olduğu algısı oluşuyor…”

Türk halkı Dünya Kupası'nda tarafını seçti!
Sidar Gedik – Ipsos Türkiye CEO’su
  • FIFA Dünya Kupası kayda değer bir kitle için hiçbir şey ifade etmiyor. Araştırmanın yapıldığı 34 ülkedeki katılımcılar içinde her on kişiden üçü turnuvayı duymamış bile. Çok az seviyede bilgi sahibi olanları da dahil ettiğimizde yüzde 56’lık bir kesim konuya oldukça uzak.
  • Kendisini (benim gibi) tutkulu bir futbol izleyicisi olarak tanımlayan ve maçları mümkün olduğunca izleyeceğini belirtenlerin oranı yüzde 17.  Kendi ülkesinin takımını ve popüler takımları izleyeceğini söyleyenleri de dahil ettiğimizde turnuvayı görece yoğun şekilde takip edeceklerin oranı yüzde 40’a ulaşıyor.
  • Ancak bir diğer yüzde 40’lık kesim bu dev organizasyonu hiç duymamış bile. Çıkarılabilecek sonuçlardan biri şu, futbolu takip edenler kadar hiç ilgi duymayan bir kitle de mevcut. Öte yandan futbolsever kitle o kadar yoğun ilgi sahibi ki bu kitlenin daha büyük bir kitle olduğu algısı oluşuyor.
  • 2018’de izlediğim maçın öncesinde kentte Brezilya’nın da maçı vardı. Kupayı en fazla kez kazanmış bu ülkenin taraftarlarının yarattığı atmosfer büyüleyici idi. Bu yüzden araştırmamıza katılan her beş kişiden birinin Brezilya’yı finalde göreceklerini düşünmesi bana normal geliyor. Ama bizim ülkemizdeki futbolseverlerin beşte biri için Gary Lineker’in meşhur sözü bu kupada da geçerli “Futbol basit bir oyundur; 22 kişinin 90 dakika topu kovaladığı sonunda her zaman Almanların kazandığı bir oyundur.”

Markalar için Dünya Kupası’nda Twitter’ı kullanma rehberi

featured
1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ad Net Zero Türkiye, "Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi"ni tanıttı
Haberler
Ad Net Zero Türkiye, “Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi”ni tanıttı
Sena Tufan
7 Ekim 2025
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Haberler
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sena Tufan
14 Ekim 2025
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Haberler
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Advertorial
2 hafta önce
Sütaş, 50. yılını Cumhuriyet Dönemi Sütçülüğüne Bakış Belgeseli ile kutluyor
Haberler
Sütaş, 50. yılını Cumhuriyet Dönemi Sütçülüğüne Bakış Belgeseli ile kutluyor
Sena Tufan
11 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.