21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
pasif-agresiflik
Haberler

Ofislerde pasif-agresiflik yayılıyor

Seda Başpınar
13 Kasım 2022
1 dk okuma

Son zamanlarda “Büyük istifa” ve “Sessiz istifa” gibi sayısız eğilim iş yerlerini ele geçirdi. Yapılan bir araştırma bu eğilimlere bağlı olarak artan stresin çalışanlarda pasif-agresif tavırlara yol açabileceğini gösteriyor…

OnePoll tarafından yürütülen ve 2.000 kişini katıldığı araştırmaya göre çalışanların yüzde 69’u pasif-agresif davranışların iş yerlerinde bir sorun haline geldiğini kabul ediyor. Yüzde 48 ise pandemi öncesi döneme göre bu davranışların arttığına inanıyor. Araştırmanın öne çıkan bulguları şöyle:

  • İş yerinde en yaygın pasif agresif davranışlar arasında iş arkadaşlarının arkasından konuşmak (yüzde 54), şikayetler ve kızgınlık (yüzde 50), sessiz kalmak (yüzde 49), alaycılık (yüzde 42) ve sahtekarlık (yüzde 37) yer alıyor.
  • İşe yeni başlayan çalışanlar arasında en çok gözlemlenen davranış alaycılık (yüzde 76).
  • Üst düzey yöneticilerin çalışanların arkasından konuşma oranı ise yüzde 60.
  • Katılımcıların yarıya yakını (yüzde 47) bu davranışların büyük olasılıkla yüz yüze gerçekleştiğini söylüyor. Ancak, yüzde 41’i bunun e-posta veya çevrimiçi mesajlaşma kanalları aracılığıyla da gerçekleşmesinin mümkün olduğunu söylüyor.
  • Çalışma ayrıca işyerinde pasif-agresif davranışların genellikle kötü zaman yönetimi (yüzde 51), problem çözme becerisinde eksiklik (yüzde 49) ve kötü stres yönetimi (yüzde 48) gibi sonuçlar doğurduğunu ortaya koyuyor. Ayrıca, yüzde 63 bu durumun olumsuz iş yeri ilişkilerine, yüzde 55 çalışanlar arasında artan stres seviyesine ve yüzde 49 ise üretkenliğin azalmasına yol açtığını dile getiriyor.
  • Her 10 kişiden 7’si (yüzde 71) pasif-agresif iş arkadaşlarının uygun sosyal beceri eğitiminden fayda sağlayacağına inanıyor.

Kaynak: Study Finds

Meğer veriyi sızdıran “C Level”mış…

featured
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
18 Ekim 2025
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Haberler
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Sena Tufan
2 hafta önce
Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
Haberler
Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Haberler
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Nafizcan Önder
10 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.