3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday fırsatları oyunlardan takip ediliyor
Haberler

Black Friday fırsatları oyunlardan takip ediliyor

Gizem Yıldız
10 Kasım 2022
2 dk okuma

Black Friday ve hemen akabinde gerçekleşecek olan Siber Pazartesi indirim dönemine sayılı günler kaldı… Tüketicilerin sepeti markaların ise kampanyaları neredeyse hazır. Digital Turbine adına GWI tarafından gerçekleştirilen “Efsane Cuma & Siber Pazartesi” araştırmasında hız, kolaylık ve kişiselleştirilmiş bir deneyim için bu indirim sezonunda da en çok mobil alışveriş yapacağını belirtiyor tüketiciler. Görünen o ki Black Friday de Siber Pazartesi de pas geçilmeyecek. Tüketicinin satın alma tercihini yönlendiren temel faktörler ise karşılaştıkları mobil ve oyun reklamları olacak. Peki ama reklamlar hangi formatta olmalı ve hangi fırsatları içermeli? Gelin detaylara bakalım…

Digital Turbine adına GWI tarafından gerçekleştirilen “Efsane Cuma & Siber Pazartesi” araştırması markalara hedef kitlelerini mobil cihazları üzerinden nasıl yakalayabileceği konusunda önemli ipuçları verirken, çıkan sonuçlar ise mobilin gücünü bir kez daha gözler önüne seriyor.

Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 88’i kesinlikle veya muhtemelen Black Friday günü alışveriş yapacaklarını belirtirken, yüzde 86’sı tercihinin Siber Pazartesi olacağını söylüyor. Tüketicilerin yüzde 91’i alışverişini sadece akıllı telefonları üzerinden yaptığını belirtirken, yüzde 80’lik bir kitle online alışveriş yapmak için en az haftada bir gün akıllı telefonlarını kullanacak.

Mobil cihazlarından alışveriş yapan tüketicilerin beklentileri de farklılık gösteriyor. Yüzde 51’i alışveriş yaparken basit, kullanımı kolay uygulamaları/web sayfalarını tercih ederken, yüzde 37’si ise ödeme sürecinin kolay olmasını önemsiyor. Mobil uygulamaların kullanım kolaylığının tüketici için önemli bir kriter olduğu da dikkat çekiyor. Yüzde 64’lük bir kitlenin online alışverişlerinde mobil uygulamaları tercih etmesi de bu durumu kanıtlar nitelikte.

Tüketicilerin yüzde 59’u mağazalarda alışveriş yaparken ürün incelemelerine bakmak için telefonlarını kullanırken, yüzde 45’i rakip markaların fiyatlarını araştırmak, yüzde 41’i ürünlerle alakalı detaylı bilgi edinmek, yüzde 39’u ise uygulama üzerinden ödeme yapmak için akıllı telefonlarını tercih ediyor.

Araştırmaya katılan tüketicilerin mağazalar yerine online alışverişi tercih etmesinin en büyük nedeni yüzde 68 ile internette mağazaya oranla daha uygun fiyatta ürün bulunması.

Akıllı telefonların her an elimizin altında olması Black Friday alışverişlerinin bu kanaldan gerçekleşmesini destekleyen önemli bir faktör. Alışveriş yaparken masaüstü yerine mobil cihazların tercih edilmesinin en büyük sebebi ise yüzde 79 ile kullanım kolaylığı. Güvenli olması (yüzde 76), hızlı olması (yüzde 72) ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlaması (yüzde 52) da öne çıkan diğer özellikler.

Black Friday reklamları nasıl olmalı?

Günlük hayatın vazgeçilmez eğlence alışkanlıklarından biri olan oyunlar için tüketicilerin yüzde 100’ünün akıllı telefonları tercih ettiği dikkat çekerken, yüzde 53’lük bir kitle Efsane Cuma/Siber Pazartesi haftasında günde birden fazla oyun oynadığını kaydediyor. Mobil oyunlarda ve uygulamalarda tüketicinin karşısına çıkan reklamların satın alma davranışları üzerinde büyük bir etkisi olduğu da dikkat çeken veriler arasında.

Zira tüketicilerin yüzde 46’sı Efsane Cuma/Siber Pazartesi fırsatlarını mobil uygulamalardaki çevrimiçi reklamlar aracılığıyla keşfettiklerini söylerken, yüzde 59’u bu dönemki fırsatları önceden araştırdığını belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 66’sı Efsane Cuma/Siber Pazartesi döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 46’sı video formatında reklamları tercih ettiğini belirtirken, yüzde 51’i reklamın sesli olmasını tercih ediyor.

Bu dönemde mobil cihazlar üzerinden tüketiciye ulaşmak isteyen markaların beklentileri doğru okuması çok önemli. Katılımcıların yüzde 67’si mobil cihazlarındaki çevrimiçi reklamlardan kendileriyle ilgili teklif içermesini beklerken, yüzde 54’ü reklamların kendilerine bir kupon/indirim sağlamasını, yüzde 46’sı satış ve kampanya detayları hakkında bilgi vermesini ve yüzde 43’ü reklamın ilgi çekici görseller içermesinin çok önemli olduğunu düşünüyor.

“Bot”lar Black Friday’i kabusa çevirebilir

Kasım ayıyla birlikte Black Friday de kapıda belirdi. Yılın bu döneminde tüketicileri indirimler, markaları ise bot hesap orduları bekliyor. Veri analiz şirketi CHEQ, çevrim içi alışveriş macerasını markalar için kabusa dönüştürebilecek bot hesaplarla ilgili güncel durumun çerçevesini rakamlarla çiziyor.
Digital Turbine featured
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Güncel Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurulu'ndan Spotify'a soruşturma: Gerekçe "ayrımcılık" ve "yıkıcı fiyatlandırma"
Haberler
Rekabet Kurulu’ndan Spotify’a soruşturma: Gerekçe “ayrımcılık” ve “yıkıcı fiyatlandırma”
İrem Alimoğlu
25 Eylül 2025
Platformlar isyanda: Kaliforniya, reklamların sesini kısıyor...
Haberler
Platformlar isyanda: Kaliforniya, reklamların sesini kısıyor…
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık'ta sahte Labubu krizi...
Haberler
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık’ta sahte Labubu krizi…
İrem Alimoğlu
26 Eylül 2025
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Haberler
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.