21 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gençlerin gelecek hayallerinde Türkiye yok
Haberler

Gençlerin gelecek hayallerinde “Türkiye” yok

Gizem Yıldız
2 Kasım 2022
2 dk okuma

Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) adına KONDA tarafından gençlerin bugünü ve yarınına ışık tutmak için gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları bugün bir üniversite öğrencisi ya da mezun işsiz olarak yaşamanın zorluklarını gözler önüne seriyor. Veriler gençlerin “insani şartlarda” konaklayamadığına işaret ederken en temel ihtiyaçlarının “burs” olduğunu gözler önüne seriyor. Tahmin edilebileceği üzere psikolojik destek de en önemli ihtiyaçları arasında… Tüm bu yaşananlar sonucunda yüzde 71,3’lük bir kitle Türkiye’de gelecek hayal edemiyor.

  • Araştırmaya katılan her iki gençten biri üniversite öğrencisi. Mezunlardan yüzde 7,5’i işsizken yüzde 6,8’i çalışma hayatına atılmış durumda.
  • Yüzde 81,7’lik bir kitle halihazırda devlet üniversitesinde okuyor. Hane içi aylık gelirler mercek altına alındığında yüzde 17,3’ünün evine ayda 10 bin TL ve üzeri para girdiği görülürken yüzde 30,5’lik bir kesim 5-10 bin TL bandında kalıyor.
  • Bu durum elbette gençlerin en öncelikli ihtiyacının burs (yüzde 59,3) olmasına sebep oluyor. Diğer ihtiyaçlar ise şöyle sıralanıyor; psikolojik destek (yüzde 54,2), bilgisayar (yüzde 32,4), kitap (yüzde 31,5) ve mentorluk (yüzde 26,9).
  • Katılımcıların yüzde 7’si yalnız yaşarken, dörtte biri üç kişi, üçte biri dört kişi, beşte biri ise beş kişi ile birlikte konaklıyor. Yüzde 37’si devlet yurdunda kalıyor ya da kalacak, yüzde 34,2’si ailesinin yanında kalıyor, yüzde 19,1’i ise öğrenci evinde yaşıyor. Yüzde 44,7’lik bir kitlenin kendine ait bir odasının olmadığı verilere yansıyor. Dolayısıyla her beş katılımcıdan biri yaşadığı yurdun ya da evin insani şartlarda olmadığını belirtiyor. Üstelik yüzde 37’lik bir kesim ailesinden de harçlık almıyor. Çalışanların neredeyse yarısı kazancının asgari ücretten az olduğunu söylüyor.
  • Sadece yüzde 30,62’lık bir kitle yaşadığı bölgeyi güvenli buluyor. Öte yandan katılımcıların üçte birinin barındığı yurtları yeterli bulduğu görülüyor.
  • Gençlerin yüzde 48,9’u ekonomik yetersizlik sebebiyle tedavisini ertelediğini kaydediyor. Yalnızca yüzde 66’sı mobil internet erişimine sahip. Yüzde 71,3’ü Türkiye’de bir gelecek hayal etmiyor. Hatta yüzde 81,6’sı imkanı olursa yurt dışında yaşamayı tercih edeceğini ifade ediyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) için KONDA tarafından 6 Mayıs- 11 Haziran tarihleri arasında 17- 30 yaş aralığındaki 1542 kişiyle gerçekleştirilen araştırmada, gençlerin sorun ve ihtiyaçları tespit edildi.

Dünyanın yükü Türk gençlerinin omuzunda!

McKinsey Sağlık Enstitüsü (MHI), 10 ülkeden 18-24 yaş aralığında olan Z kuşağını dahil ettiği “Europe Gen Z Brain Health” araştırmasının sonuçlarını yayınladı. Türkiye’nin de yer aldığı araştırmada aralarında iklim krizi ve Ukrayna savaşının da olduğu global meseleler hakkında gençlerin stres seviyesi ölçümlendi.
featured TOG
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm...
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Effie Europe Final Jürisinde Berkant Avcı’ya stratejik görev
Haberler
Effie Europe Final Jürisinde Berkant Avcı’ya stratejik görev
Nafizcan Önder
2 gün önce
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Haberler
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Sena Tufan
20 Mayıs 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Artık molalar Kit Kat korumasında!
Haberler
Artık molalar Kit Kat korumasında!
Sena Tufan
8 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.