9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
iletişim kazası
Haberler

Çalışma hayatında “e-iletişim” kazasına kurban gidebilirsiniz…

Seda Başpınar
21 Ekim 2022
1 dk okuma

Uzaktan ve hibrit çalışma sisteminin yaygınlaşması, e-posta ve anlık iletiler aracılığıyla sürdürülen iletişimi artırdı. Buna bağlı olarak yanlış anlaşılmalardan kaynaklanan “e-iletişim” kazaları da daha sık yaşanmaya başladı. Kazaların arkasında ise genellikle amacına pek de uygun olmayan emoji kullanmak ya da yazılı ifadenin tonlamasının karşı tarafa geçmemesi yatıyor…

Kasıtlı olsun ya da olmasın, bazı ifadeler başkalarını rahatsız edebilir, gerginlik yaratabilir ve hatta işinizi tehlikeye atabilir. WordFinder, profesyonellerin e-postalarını inceleyerek yaygın olarak kullanılan ve karşı tarafa pasif-agresif bir tavır izlenimi yaratan 10 iş yeri jargonunu listeliyor:

  • Tavsiye lütfen…
  • Not edildi…
  • Arkadaşça bir uyarı…
  • Yapacağım…
  • Şimdiden teşekkürler…
  • Son konuşmamıza göre…
  • Önceki maillere bak…
  • Son e-postama göre…
  • Söz verildiği üzere…
  • Tartışıldığı gibi…
  • Anlatıldığı gibi…

Çözüm ne?

WordFinder içerik sorumlusu Michael Kwan, “Yanlış anlaşılmaları nasıl ortadan kaldırabilirsiniz?” sorusuna şöyle yanıt veriyor: “Hangi iletişim biçimini kullanırsanız kullanın, iş yerinde zorlayıcı konuşmalar olacaktır. Bu yüzden belirsizliği mümkün olduğunca ortadan kaldırmakta fayda var. Kimse yanlış anlaşılmak istemez.

Örneğin, bir çalışana yapıcı eleştiri veya geri bildirim sağlamanız gerekiyorsa, bir Zoom toplantısı planlayabilir veya en azından telefon açabilirsiniz. Mesajı yumuşatmak için ses tonlarını ve yüz ifadelerini kullanmak iyi bir fırsat sunar.

Ayrıca, e-postada yazan ifadelerin tonu ve olası anlamlarını düşünerek tekrar okuyun. Alıcı olduğunuzu varsayın. İletişimin herhangi bir kısmı rahatsız edici veya belirsiz geliyorsa veya olumsuz duyguları tetikliyorsa, yaklaşımınızı yeniden düşünmeyi deneyin. İletişiminizin bir noktasında hata yaptığınızı düşünüyorsanız iletişim yönteminizi değiştirebilir veya olumsuz olarak yorumlanabilecek ifadeleri kaldırarak mesajınızı yeniden yazabilirsiniz.

Açık ve dürüst iletişim, insanların birlikte çalışmasının en iyi yolu. Kartlarınızı masaya açıkça yatırırsanız ve her iki taraf da duruma iyi niyetle yaklaşırsa, karşılıklı olarak kabul edilebilir bir çözüme ulaşabilirsiniz…”

Kaynak: Fast Company

İş yerine giriş-çıkışta parmak izi kullanılması hukuka uygun mu?

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

HAYTAP'tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
Haberler
HAYTAP’tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
İrem Alimoğlu
4 gün önce
CMO'lar ne söyler CFO'lar ne anlar?
Haberler
CMO’lar ne söyler CFO’lar ne anlar?
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
Arma değişti, mizah değişmedi: Beşiktaş’tan The Sun’a cevap gecikmedi!
Haberler
Arma değişti, mizah değişmedi: Beşiktaş’tan The Sun’a cevap gecikmedi!
Nafizcan Önder
5 Mart 2025
CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Haberler
CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.