6 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
iletişim kazası
Haberler

Çalışma hayatında “e-iletişim” kazasına kurban gidebilirsiniz…

Seda Başpınar
21 Ekim 2022
1 dk okuma

Uzaktan ve hibrit çalışma sisteminin yaygınlaşması, e-posta ve anlık iletiler aracılığıyla sürdürülen iletişimi artırdı. Buna bağlı olarak yanlış anlaşılmalardan kaynaklanan “e-iletişim” kazaları da daha sık yaşanmaya başladı. Kazaların arkasında ise genellikle amacına pek de uygun olmayan emoji kullanmak ya da yazılı ifadenin tonlamasının karşı tarafa geçmemesi yatıyor…

Kasıtlı olsun ya da olmasın, bazı ifadeler başkalarını rahatsız edebilir, gerginlik yaratabilir ve hatta işinizi tehlikeye atabilir. WordFinder, profesyonellerin e-postalarını inceleyerek yaygın olarak kullanılan ve karşı tarafa pasif-agresif bir tavır izlenimi yaratan 10 iş yeri jargonunu listeliyor:

  • Tavsiye lütfen…
  • Not edildi…
  • Arkadaşça bir uyarı…
  • Yapacağım…
  • Şimdiden teşekkürler…
  • Son konuşmamıza göre…
  • Önceki maillere bak…
  • Son e-postama göre…
  • Söz verildiği üzere…
  • Tartışıldığı gibi…
  • Anlatıldığı gibi…

Çözüm ne?

WordFinder içerik sorumlusu Michael Kwan, “Yanlış anlaşılmaları nasıl ortadan kaldırabilirsiniz?” sorusuna şöyle yanıt veriyor: “Hangi iletişim biçimini kullanırsanız kullanın, iş yerinde zorlayıcı konuşmalar olacaktır. Bu yüzden belirsizliği mümkün olduğunca ortadan kaldırmakta fayda var. Kimse yanlış anlaşılmak istemez.

Örneğin, bir çalışana yapıcı eleştiri veya geri bildirim sağlamanız gerekiyorsa, bir Zoom toplantısı planlayabilir veya en azından telefon açabilirsiniz. Mesajı yumuşatmak için ses tonlarını ve yüz ifadelerini kullanmak iyi bir fırsat sunar.

Ayrıca, e-postada yazan ifadelerin tonu ve olası anlamlarını düşünerek tekrar okuyun. Alıcı olduğunuzu varsayın. İletişimin herhangi bir kısmı rahatsız edici veya belirsiz geliyorsa veya olumsuz duyguları tetikliyorsa, yaklaşımınızı yeniden düşünmeyi deneyin. İletişiminizin bir noktasında hata yaptığınızı düşünüyorsanız iletişim yönteminizi değiştirebilir veya olumsuz olarak yorumlanabilecek ifadeleri kaldırarak mesajınızı yeniden yazabilirsiniz.

Açık ve dürüst iletişim, insanların birlikte çalışmasının en iyi yolu. Kartlarınızı masaya açıkça yatırırsanız ve her iki taraf da duruma iyi niyetle yaklaşırsa, karşılıklı olarak kabul edilebilir bir çözüme ulaşabilirsiniz…”

Kaynak: Fast Company

İş yerine giriş-çıkışta parmak izi kullanılması hukuka uygun mu?

featured
1 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
2 Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
3 Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
4 Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Turizmde pandemi: 10 kişiden 6'sı yazı tatilsiz kapattı
Turizmde pandemi: 10 kişiden 6’sı yazı tatilsiz kapattı
Güncel Haberler
CMO'lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
CMO’lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
James Dyson, Berlin’de Dyson'ın 11 yeni teknolojisini tanıttı
James Dyson, Berlin’de Dyson’ın 11 yeni teknolojisini tanıttı
İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos - 5 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos – 5 Eylül)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Otomobil ilanlarında dönüşüm: Genç, benzinli ve otomatik araçlar öne çıkıyor
Haberler
Otomobil ilanlarında dönüşüm: Genç, benzinli ve otomatik araçlar öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
15 Temmuz 2025
Burgan Bank ON Dijital Bankacılık, müşteri deneyimini geliştirmek için Dataroid ile iş birliğine gitti
Haberler
Burgan Bank ON Dijital Bankacılık, müşteri deneyimini geliştirmek için Dataroid ile iş birliğine gitti
Sena Tufan
29 Temmuz 2025
CMO'lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Haberler
CMO’lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Sena Tufan
36 dakika önce
Şirketler "ücret şeffaflığı" konusunda sınıfta kaldı
Haberler
Şirketler “ücret şeffaflığı” konusunda sınıfta kaldı
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.