10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Okul masraflarına yetişemeyen ebeveynler kemerde yeni delik arıyor...
Haberler

Okul masraflarına yetişemeyen ebeveynler kemerde yeni delik arıyor…

Nafizcan Önder
19 Ekim 2022
3 dk okuma

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Antikriz Monitörü araştırma verileri gösteriyor ki; enflasyon sebebiyle bu yıl kış ebeveynlere erken geldi ve bütçelere kar Eylül ayında yağmaya başladı… Öyle ki okul harcamaları karşısında zorlanmadığını söyleyen ebeveynlerin oranı yalnızca yüzde 6 olarak verilere yansırken araştırma sonuçlarında 10 ebeveynden 8’inin çocuğunun okul giderlerini karşılayabilmek için hem okul alışverişlerinde hem de hayatlarının geri kalan alanlarında katı bir kemer sıkma politikası izlediği gözlemleniyor… Peki, ebeveynler okul masraflarında en çok nerelerde zorlandı? Bu süreci nasıl yönettiler ve masraflara yetişebilmek için hangi harcamalardan kısmak durumunda kaldılar? Yanıtlar Ipsos Anti Kriz Monitörü’nden geliyor…

Her 10 ebeveynden 8’i okul harcamalarını karşılayabilmek için kemeri daha da sıktı…

Okul masraflarına yetişemeyen ebeveynler kemerde yeni delik arıyor...

Ebeveynlerin yüzde 81’i okul harcamalarının yanı sıra bu masrafları karşılayabilmek için diğer harcama kalemlerini de kısmaya çalışmış.

Ebeveynlerin özellikle sosyal hayata yönelik kalemlerde tasarrufa gittiği görülüyor. Dışarıda yemek yemek, dışarıdan yemek ısmarlamak ya da sinema tiyatro gibi dışarıda eğlence aktiviteleri daha az yapılmaya başlanmış. Bu gider kalemlerinin dışında ek olarak giyim harcamaları da kısılmaya çalışılan diğer bir harcama kalemi.

Harcamalar karşısında zorlanmayan ebeveyn oranı yüzde 6

Çocuğu okula giden ebeveynlerin yüzde 70’i okul masraflarının bütçelerini çok zorlayacak şekilde arttığını, yüzde 24’ü de biraz zorlayacak şekilde arttığını söylüyor. Toplamda hemen hemen tüm ebeveynlerin bu seneki okul masrafları karşısında oldukça zorlandığı görülüyor.  

Okul masrafları karşısında zorlamayan ebeveynlerin oranı ise sadece yüzde 6.

Okul masraflarına yetişemeyen ebeveynler kemerde yeni delik arıyor...

Her 10 ebeveynden 7’si okul masraflarını kısmaya çalışmış

Okul masrafları karşısında zorlanan ebeveynlerin yüzde 67’si okulla ilgili harcamaları kısmış. Okul masraflarını kısmak için ebeveynlerin yüzde 37’si kırtasiye giderlerini kısmaya çalışmış ya da geçen seneden kalan kırtasiye malzemelerini kullanmış, yüzde 36’sı bir önceki senenin okul kıyafetlerini kullanmış.

Okul masraflarına yetişemeyen ebeveynler kemerde yeni delik arıyor...

Okulda yapılan yemek harcamalarını kısmak için de her 4 ebeveynden 1’i evden sandviç ya da yemek yapıp çocuklarının yanına verdiğini belirtiyor.

En çok kırtasiye alışverişi yapılmış…

Okul masraflarına yetişemeyen ebeveynler kemerde yeni delik arıyor...

Okula giden çocuğu olan ebeveynlerin yüzde 85’i kırtasiye alışverişi yapmış. Yapılan diğer önemli harcama kalemleri de okul kıyafetleri, ayakkabı (yüzde 70) ve kitap (yüzde 64) şeklinde sıralanıyor.

Araştırmanın metodolojisi

Araştırma 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile online anket yöntemi (CAWI) üzerinden 2 haftalık olarak gerçekleştirilmektedir. Araştırmanın istatistiki hata payı, 95 güven aralığında ± 3.5’tir. Veriler, ADNKS 2019 verilerine (yaş, cinsiyet, eğitim ve İBBS1 12 bölge) göre ağırlıklandırılmaktadır. Bu dosyadaki veriler 15 Eylül-15Ekim arası yürütülen 4 haftalık çalışmanın sonuçlarından derlenmiş ve toplamda 568 okula giden çocuğu olan ebeveynlerin sonuçlarını içermektedir.

“Veliler okul masraflarına kaynak ayırabilmek için başka kalemlerden kısıyor”

Okul masraflarına yetişemeyen ebeveynler kemerde yeni delik arıyor...
Sidar Gedik – Ipsos Türkiye CEO’su
  • Sonbahar itibarıyla aile bütçelerinde yaz aylarında söz konusu olmayan iki önemli harcama kalemi ekleniyor, okul masrafları ve ısınma faturaları. Var olan yükün üstüne okul masraflarının eklenmesi hemen hemen tüm aileleri olumsuz etkiliyor.
  • Neredeyse tüm veliler okul masraflarındaki artış nedeni ile az ya da çok zorlandıklarını belirtiyorlar. Her on veliden yedisi ise çok zorlandığını belirtiyor. Doğal olarak yine buna çok yakın bir oranda bir grup veli bazı eğitim malzemelerinden/ihtiyaçlarından fedakârlık yapma yoluna gidiyor, mesela eski kırtasiye ürünlerini, okul kıyafetlerini bu yıl da kullanmak gibi.  
  • Bu önlemlerin tek başına yeterli olduğunu söylemek zor. Çünkü her on veliden sekizi ise okul masraflarına kaynak ayırabilmek için başka kalemlerde de kısıntı yaptığını söylüyor, kısıntı yapılan başlıklar bizim daha önceki araştırmalarımızdaki tespitlerimiz ile paralel; dışarıda yeme-içme, eğlence, giyim gibi ertelenebilir harcamalar.
  • Havaların soğuması ve ısınma masrafının da eklenmesi ile aile bütçesinin yönetimi daha da zorlaşacak. Uygulama detaylarının açıklanması beklenen ısınma desteği birçok aile için önemli rol oynayacak, özellikle de çocuk okutan aileler için. Tabi işverenlerin ne kadarının bu desteği çalışanlarına hangi koşullarda yansıtacağı çok belirleyici olacak

Üniversite öğrencilerinin en zor sınavı: Ekonomi!

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
BİM, FİLE Market’i ayrı şirket olarak tescilledi
Haberler
BİM, FİLE Market’i ayrı şirket olarak tescilledi
Sena Tufan
21 Mart 2025
TikTok'un satışı için kritik süreç: Trump, dört grupla görüşüldüğünü açıkladı
Haberler
TikTok’un satışı için kritik süreç: Trump, dört grupla görüşüldüğünü açıkladı
İrem Alimoğlu
10 Mart 2025
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
Haberler
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.