6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube tepki çeken deneyini sonlandırdı
Haberler

YouTube tepki çeken deneyini sonlandırdı

Gizem Yıldız
18 Ekim 2022
2 dk okuma

YouTube bu ayın başlarında, kullanıcılarının 4K çözünürlükte video izleyebilmek için Premium üyelik satın almalarını istediği bir deney yaptı. Ancak marka deneyi kısa sürede sonlandırdı. Deneyin sona ermesinin muhtemel sebebi ise kullanıcılardan gelen tepkiler…

Yakın zaman önce bazı YouTube kullanıcılarına 4K çözünürlükte video izleyebilmeleri için Premium üyelik teklif edilmeye başlandı. Ancak YouTube’un başlattığı bu deneyin ömrü kısa oldu.

Deneyin sona erdiği Twitter üzerinden duyuruldu. Team YouTube paylaştığı tweet’te “İzleyiciler artık Premium üyelik olmadan 4K kalitesinde çözünürlüklere erişebilmeli” diyor. Böylece tüm kullanıcılar artık abonelik ücreti ödemeden videoları en yüksek çözünürlükte izleyebilecekler.

we've fully turned off this experiment. viewers should now be able to access 4K quality resolutions without Premium membership. we're here if you have other q's

— TeamYouTube (@TeamYouTube) October 17, 2022

Google, ABD’de YouTube Music için ayda 9,99 dolar ve YouTube Premium için ayda 11,99 dolar ücret alıyor. Türkiye’deki fiyatlandırma ise YouTube Music için 13,99 TL, YouTube Premium içinse 16,99 TL…

Şirket, küresel çapta her 15 günde 50 milyondan fazla ücretli aboneye sahip olduğunu iddia ediyor. Premium abonelikte; reklamsız görüntüleme, çevrimdışı tüketim için video indirme ve arka planda oynatma gibi özellikler sunuluyor.

YouTube bugüne kadar kullanıcıları Premium’a yükseltmenin birçok yolunu denedi. Bu yılın başlarında, kesintisiz bir deneyim yaşamalarını sağlamak için uzun bir video başlamadan önce kullanıcılara 11’e kadar atlanamayan reklam gösteren bir deney yaptı. Bu test de kısa sürdü ve şirket birkaç gün içinde testi sonlandırdı.

YouTube’da nickname dönemi başlıyor

YouTube, içerik üreticileri ve kullanıcıların etkileşim kurmasını kolaylaştırmak adına herkese açık kullanıcı adı özelliğinin yolda olduğunu duyurdu. Başında “@” işareti olacak olan kullanıcı adları, kanal adlarından farklı olacak ve bu özellik kademeli olarak önümüzdeki haftalarda devreye girecek.

Diğer sosyal medya platformlarının başlıca özellikleri arasında yer alan kullanıcı adı, YouTube’da paylaşılan video ve short’larda açıklama bölümüne eklenebilecek. Ayrıca kullanıcılar bu sayede Instagram, Twitter ve TikTok’ta olduğu gibi herhangi bir videonun altına yorum olarak etiketlenebilecek. Kullanıcı adlarının kişiye ya da kanala özel olacağını belirtelim. Böylece sahte hesaplar daha kolay ifşa olabilecek.

Kaynak: TechCrunch

YouTube, TikTok’tan ilham alıyor: Shorts’a seslendirme özelliği geliyor

Kısa video rekabetinde atağa geçen YouTube, platformun Short kısmına TikTok’tan aşina olduğumuz seslendirme özelliği getiriyor. Şimdilik sadece iOS kullanıcılarına sunulan özellik, içerik üreticilerinin videolarına seslendirme ekleyip kaydedebilmesine olanak sağlıyor. Seslendirme özelliğini kullanabilmek için öncelikle bir Shorts videosu çekmek gerekiyor. Ardından ekranın sağ alt köşesinde bulunan “tik” işaretine tıkladıktan sonra “seslendirme” kısmına basarak kayıt yapılabiliyor. 

featured
1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk CEO'ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Haberler
Türk CEO’ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Marketing Türkiye
16 Mayıs 2025
3D baskı ile inşa edilen dünyanın en yüksek kulesi "Tor Alva" İsviçre'de ziyarete açıldı
Haberler
3D baskı ile inşa edilen dünyanın en yüksek kulesi “Tor Alva” İsviçre’de ziyarete açıldı
Nafizcan Önder
23 Mayıs 2025
sahibinden.com’dan sürdürülebilirlik manifestosu: "Geleceği sahiplen"
Haberler
sahibinden.com’dan sürdürülebilirlik manifestosu: “Geleceği sahiplen”
İrem Alimoğlu
29 Mayıs 2025
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.