3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
online-market
Haberler

Alışverişte “hafta içi-hafta sonu” ayrımı kalmadı…

Marketing Türkiye
18 Ekim 2022
2 dk okuma

Dünyayı tesiri altına alan enflasyon, tüketicilerin harcamaları konusunda kılı kırk yaran bir titizlikle hareket etmelerine neden oluyor. Tüketicilerin ekonomik kriz karşısında çizeceği yol haritasını çıkarmayı hedefleyen “Mastercard Ekonomi Enstitüsü Değişen Cüzdanlar” raporu, tüketim alışkanlıklarını mercek altına alıyor.

Rapor, tüketicilerin kolaylık, deneyim veya her ikisini birden sunan alışkanlıklara olan bağlılığının giderek arttığını ortaya koyuyor. Pandemi öncesine göre online market alışverişinin yüzde 70’in üzerinde artması bu veriyi destekler nitelikte. Diğer taraftan restoran harcamaları 2021’e göre yüzde 5 artarken, gıda enflasyonunun etkilediği market harcamaları yüzde 14 arttı. Daha uzun vadeli eğilimlere bakıldığında ise fiziksel market harcamalarının yüzde 25’te kaldığı görülüyor.

Hafta içi, hafta sonu ayrımı kalktı

Hafta sonu harcamalarının ağırlıkta olduğu dönem geride kaldı. Evden çalışma sistemi ve dijitalleşme artık hafta içi-hafta sonu ayrımını ortadan kaldırdı. Artık hafta içi günlerde de dışarı çıkıyor, alışveriş yapıyoruz. Bu durum perakendeciler, restoranlar ve diğer işletmelerin de personel ve tedarik zincirini etkiliyor. Araştırmaya göre küresel olarak, mağazalarda yapılan toplam hafta sonu harcamalarının yaklaşık yüzde 5’i hafta içi günlere kaydı. Bu oran tüm dünyadaki mağaza satışlarının kabaca 22,3 milyar dolarını oluşturuyor.

Seyahat yeniden gündemimizde

Dünya genelinde artan fiyatlar tüketicilerin keyfi ve temel harcamalarını yeniden dengelemeye zorlarken, seyahat ve yemek harcamaları son yıllarda ön plana çıkmaya başladı. 2022 yılı Mayıs-Ağustos döneminde küresel uçuş rezervasyonları, artan lojistik zorluklara ve fiyat baskılarına rağmen 2019 seviyelerinin yüzde 15 üzerinde gerçekleşti. 

Rapora göre artan uçuşlar ise ağırlıklı olarak kısa mesafeli uçuşlar. Bu uçuşlar da uzun mesafeye kıyasla küresel seyahat büyümesine yüzde 20 daha fazla katkıda bulunuyor. 

İşletmelerin dijitalleşme süreci hız kesmeden devam ediyor

Küçük işletmeler çevrimiçi hizmetlerini (online eğitim, kişisel bakım hizmetleri gibi) geliştiriyor ve büyük işletmelere kıyasla 1,5-2 kat daha hızlı büyüyor. Bu büyümenin en fazla geçerli olduğu ülkeler ise Belçika, Brezilya, Kanada, İtalya ve Singapur.

Sektör olarak perakende sektöründe ise 2019 Ağustos ayı ile kıyasladığımızda işletmelerin e-ticaret satışlarının küçük işletmeler için yüzde 27, büyük işletmeler için yüzde 66 artış gösterdiğini görüyoruz.

Dünya balık tavası arıyor!

featured
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasının "Mad Man"leri Marketing Türkiye C Level Club’ta buluştu
Haberler
İş dünyasının “Mad Man”leri Marketing Türkiye C Level Club’ta buluştu
Sena Tufan
1 hafta önce
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
7 Mayıs 2025
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.