10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
bahane
Haberler

İşten kaytarmak isteyenler bahaneyi Google’da arıyor

Seda Başpınar
6 Ekim 2022
2 dk okuma

Hasta olup işe gidememek son derece doğal ve patronunuz bu durumu anlayışla karşılamasa bile rapor alıp yasal haklarınızı kullanabilirsiniz. Ancak hiçbir yasa “İşe gelmedim çünkü canım istemiyor” deme lüksü tanımıyor… Hal böyle olunca işe gitmek istemeyenler, inandırıcı bahaneleri Google’da arıyor.

Frank Recruitment Group, ABD’de son 5 yılın en popüler Google aramalarını analiz etti. Buna göre işe gitmemek için bahane aratanların sayısı 2018’de 355 bin 890’ken 2022’de bu rakam 3 milyon 857 bin 860’a yükseldi. Araştırma ayrıca, çalışanların mazeret aramaya ihtiyaç duymadan işle gönül bağı kurması için yapılması gerekenlere dair işverenlere ipuçları da veriyor. Bahane bulmak için yapılan aramalar şöyle sıralanıyor…

Arama terimleri201820192020 20212022Toplam arama 2018-2022
Hastayım demek59.40073.20033.000261.530385.780812.910
İşe gitmemek için en iyi mazeret34.80031.3004.800459.270246.500776.670
İşe gitmeme mazereti52.80052.80048.800177.050219,180550.630
İşe gitmemek için mazeret64000216.080304.910521.630
İşe gitmemek için mazeretler3.32000174.250241.430419.000
İşe gitmemek için gerçekçi mazeretler000173.910234.870408.780
İşe gitmemek için en iyi mazeretler69.60033.000096.640147.220346.460
İşe gitmemek için iyi mazeretler17.54031.3004.800104,950153.320311.910
İşe gitmemek için inandırıcı mazeretler5,91000111.740168.730286.380
Hasta sanılmak61.58019.80021.00088.760128.300319.440
Kümülatif toplamlar305.590241,400112.4001.864.1802.230.2404.753.810

Frank Recruitment Group Amerika Kıtası Başkanı Rowan O’Grady “2021’deki mazeret aramaların bu kadar büyük oranda arttığını görmek oldukça ilginç. Bunun sebebinin ofise dönüş olduğu söylenebilir. Artışın zirve yapması tam da şirketlerin binalara dönmeye başladığı zamanlara denk geliyor. Önemli olan, elbette, ‘normale dönmeye’ çalışmak değil, daha sağlıklı bir yarın için ileriye gitmek” diyor.

Sağlıklı yaşam koçu ve organizasyonel gelişim stratejisti Dr. Shané P. Teran ise şu tavsiyelerde bulunuyor:

“İşten kaçmak için bahane arayanlar, muhtemelen dalga konusu olmadan ya da itirazla karşılaşmadan özgürce izin alamadıkları yöneticilere sahipler. İşverenler şirket çıkarları ve çalışan refahı arasında bir denge kurmak zorunda. Bunun için yapılması gerekenlerin başında iş yükünü ekip arasında eşit bir şekilde dağıtmak, mümkün olduğunca farklı pozisyonda çalışan işe almak, kurumsal akışı iyileştirmek için dijital dönüşüm başlatmak geliyor. Yanı sıra tüm çalışma süreçlerine personelin dahil edilmesi, çalışanın fikir ve uygulama aşamasında kendisini gösterebilmesi için alan açmak, işe olan bağlılığı artıracaktır.”

Çalışanlar, gelecek 10 yılı kanepede geçirmek istemiyor!

featured
1 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
2 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
3 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
4 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
5 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
Güncel Haberler
Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

O şarkı artık Spotify'ınızda çalmayacak!
Haberler
O şarkı artık Spotify’ınızda çalmayacak!
İrem Alimoğlu
3 Ekim 2025
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Haberler
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Advertorial
2 hafta önce
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
3 hafta önce
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Haberler
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Advertorial
28 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.