10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılın ilk yarısında reklam parkurunu önde tamamlayan markalar belli oldu
Haberler

Yılın ilk yarısında reklam parkurunu önde tamamlayan markalar belli oldu

Marketing Türkiye
14 Eylül 2022
3 dk okuma

2022 yılı pek çok açıdan hem zorlu hem de pek çok endüstride önemli gelişmelere şahit olduğumuz bir yıl oluyor. Sektörlerin önde gelen isimleri dijital dünyaya olan yatırımlarını giderek artırırken, medya sektöründe büyük değişimler yaşanıyor.

Yılın son çeyreğine yaklaşırken Gemius, 2022’in ilk 6 ayında reklam ve trafik kulvarında öne çıkan markalarını listeledi. Buna göre 58 milyonu aşkın kullanıcıya ulaşan sektörlerin her biri, birbirine oldukça yakın bir performans elde etti. Gemius Adreal’in verilerine göre e-ticaret, medya ve eğlence sektörleri 58.4 milyon gerçek kullanıcı ile sıralamada ilk 3’te yer aldı.

Yılın ilk yarısında reklam parkurunu önde tamamlayan markalar belli oldu

Havalar ısındı, binek araç sektörüne ilgi arttı

Çip krizi ve yüksek enflasyonun binek araç sektöründe etkisini hissettirdiği ilk yarı yılda reklam erişim trendlerine bakıldığında kış aylarında zayıf bir performans sergilenirken, Mart ayında yakalanan ivme dikkat çekiyor. Mayıs ayında ise reklam erişimi zirve yapıyor. Binek araç sektörünün gerçek ziyaretçi trafiğinde Mart ayında kayda değer oranda düşüş yaşanırken, bu düşüşe ÖTV zammı sonrası araç fiyatlarının yükselmesinin etkili olduğu görülüyor.

Yılın ilk yarısında reklam parkurunu önde tamamlayan markalar belli oldu

Fransız otomotiv devi hem reklam hem trafik şampiyonu

Binek araç sektörünün önde gelen markaları, müşterilerine ulaşabilmek için reklam erişimlerini artırmaya çalışırken, bir yandan da trafik erişimini artırmayı ihmal etmedi. Sektörün yıldızı ise Fransa merkezli otomotiv devi Peugeot oldu, hem reklam hem de trafik erişimiyle tahtını kimseye kaptırmadı.

Kişisel bakım sektöründe bahar coşkusu

Kişisel Bakım sektöründe reklam erişimi söz konusunda ipi göğüsleyen marka Oral-B oldu. Sektörün reklam erişimi için ağırlıklı olarak YouTube ve Instagram’ı kullandığı dikkat çekti. Aylık reklam erişim trendine göz attığımızda kış aylarında zayıflık görülürken, Mart ayından itibaren kayda değer bir yükseliş yaşandığı ve 53 milyon erişimin üzerinin görüldüğü söylenebilir.

Kişisel bakım sektörününün grup bazında öne çıkan video kreatifleri

Kişisel Bakım Endüstrisi’nin önde gelen markaları, hazırladıkları video kreatifleriyle dikkatleri üzerinde toplamayı başarırken, markalar her zamanki gibi ünlü yüzlerle müşterilerinin karşısına çıktı ve ürünlerinin öne çıkan özelliklerini vurgulamayı ihmal etmedi. Arko Nem, Instagram üzerinden 60.5 GRP’ye ulaşarak rakiplerini ardında bırakırken, Activex 54 GRP, Dove 53 GRP, Prima 52 GRP ve Bepanthol ise 49 GRP ile ilk 5’te yer aldı ve birbirlerine yakın bir performans gösterdi.

Medya sektöründe yatay bir seyir hakim

Perakende sektörünün ardından öne çıkan medya endüstrisinde reklam erişimi en zayıf Şubat ayında gerçekleşirken, Mart ayında ise yeniden ivme yakalandığı ve bu ivmenin ilerleyen aylarda da sürdüğü görülüyor. Trafik erişimlerine göz attığımızda ise büyük bir değişim yaşanmadığı dikkat çekiyor.

Yılın ilk yarısında reklam parkurunu önde tamamlayan markalar belli oldu

Spotify ve YouTube ipi göğüsledi

Reklam erişimlerine yakından bakıldığında dijital müzik platformlarının güçlü ismi Spotify ilk sırada yer alırken, Türkiye’ye giriş yapan Disney Plus ve ardından Kwai’nin de ilk 10’da yer aldığı görülüyor. Trafik erişimleri tarafında da dünyanın en büyük video platformu YouTube ağırlığını gösteriyor. Bu listede Kwai’nin de yer alması dikkat çekici bir başka nokta.

Disney, Türkiye pazarına güçlü giriş yaptı

Yılın ilk yarısında markalar, potansiyel müşterilerini yakalayabilmek için birbirinden çarpıcı video kreatif hazırladı. Türkiye’de erişime açılmasının ardından çok geçmeden büyük ses getiren Disney Plus ve dijital müziğin öncüsü Spotify öne çıkan markalar oldu. Spotify kullanıcıları arasında şarkı paylaşmayı odak noktası yaparken, Disney Plus ise yerel yapımları kreatiflerine taşıdı.

Perakende sektörü zirveyi gördü

Perakende sektöründe aylara göre reklam erişim trendlerine göz attığımızda büyük bir farklılık göze çarpmazken, Mayıs ayında önemli ölçüde toparlanma yaşandığı ve zirveye ulaşıldığı dikkat çekiyor. Yayıncıların web rekabet analizinde ortak tercihi olan ve güvenerek kullandıkları Gemius Audience’ın verilerine göre ise trafik trendleri söz konusu olduğunda Nisan ayında yükseliş trendinin başladığı görülürken, reklam erişim trendine paralel şekilde Mayıs ayında 56 milyon seviyeleri görülerek zirveye ulaşıldı.

Perakende sektörünün şampiyon isimleri belli oldu

Perakende sektörünün reklam erişim şampiyonlarına baktığımızda Yemeksepeti.com’un başı çektiğini görüyoruz. Trendyol.com ve Hepsiburada ilk üçte yer bulmayı başarırken, Media Markt’ın da listeye girmesi dikkat çekici bir nokta. Trafik erişim bazında ise Trendyol ipi göğüsleyen marka oldu. Trendyol’u Hepsiburada ve Getir yakından izlerken, ikinci el ürün alım satımına imkan veren letgo ve dolap platformlarının da listeye girdiği dikkat çekiyor.

Genç yetenekler hangi şirketlerde çalışmak istiyor?

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The Ordinary ünlü iş birliğine ödeyeceği parayı vitrine yığdı...
Haberler
The Ordinary ünlü iş birliğine ödeyeceği parayı vitrine yığdı…
Sena Tufan
1 hafta önce
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
6 gün önce
RTÜK "Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi"ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Haberler
RTÜK “Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi”ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Samsung CEO’su Han Jong-Hee hayatını kaybetti
Haberler
Samsung CEO’su Han Jong-Hee hayatını kaybetti
Sena Tufan
26 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.