1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Disney Plus’ın, ilk artırılmış gerçek filmi “Remembering” gösterimde
Haberler

Disney Plus’ın, ilk artırılmış gerçek filmi “Remembering” gösterimde

Seda Başpınar
12 Eylül 2022
2 dk okuma

Disney+, Remembering adlı kısa filmle ilk artırılmış gerçeklik (AR) denemesini yaptı. 8 dakika uzunluğundaki filmi izlerken bir sahnede iOS cihazlara indirilebilen “Remembering: The AR Experience” adlı uygulama açıldığında sahne, bulunan ortamda genişliyor. Böylece izleyici, mobil cihazına entegre bir biçimde gösterim deneyimi yaşıyor.

İzleyici, Disney+ çatısı altında türünün ilk ve tek örneği olan ve hikayeyi genişletebildiği ilk deney olan filmi izlerken iPhone veya iPad’lerini televizyonlarına bağladığında, yunuslar, kelebekler, ağaçlar, yapraklar, parlayan çiçeklerin yanı sıra dijital bir şelaleyi seyredebiliyor ancak etkileşime geçemiyor. Ancak bu deneyimi yaşamak en azından şimdilik Türkiye’de yaşayan seyirci için mümkün değil. Başrolünde Captain Marvel’da hayat verdiği Carol Danvers karakteriyle hafızalara kazınan Brie Larson’ın oynadığı film, bir yazarın içindeki çocuğun unuttuğu fikri hatırlamak üzere çıktığı yolculuğu konu alıyor. Disney+, gelecekte daha fazla artırılmış gerçeklik üzerine kurulu film ya da dizi yayınlayıp yayınlamayacağı henüz bilinmiyor.

Disney Plus’ın, ilk artırılmış gerçek filmi “Remembering” gösterimde

Artırılmış gerçekliği ilk kullanan Disney+ değil

Disney+, artırılmış gerçekliği benimseyen ilk yayın platformu değil ancak rakipleri teknolojiyi projelerini doğrudan dahil etmekten ziyade pazarlamanın bir aracı olarak görüyorlar. Misal, HBO Max kısa süre önce, kullanıcıların sanal bir ejderha yetiştirmesine izin veren DracARys adlı bir uygulamayla “Game of Thrones” evrenini konu alan “House of the Dragonéu tanıttı. HBO Max, ayrıca ateş püskürten bir ejderha filtresi yaratmak için Snapchat ile ortaklık kurdu. Apple TV+, izleyicilerin, dizide yer alan fotoğraflar, karışık kasetler, mektuplar gibi sanal nesnelerle etkileşim kurma imkanı sağlayan For All Mankind: Time Capsule adlı bir AR uygulaması başlattı. Netflix ise, Emmy’de Ozark”, “The Crown” ve “Stranger Things” gibi Netflix orijinal dizilerinden izler taşıyan dijital Paskalya yumurtaları ile sanal bir AR oylama deneyimi yaşattı.

Kaynak: Tech Crunch

Dijital platformlarda neler oluyor?: Strateji ve hedef kitle karmaşası

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
4 hafta önce
İş dünyasının "Mad Man"leri Marketing Türkiye C Level Club’ta buluştu
Haberler
İş dünyasının “Mad Man”leri Marketing Türkiye C Level Club’ta buluştu
Sena Tufan
5 gün önce
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
Haberler
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.