1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…
Haberler

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

Marketing Türkiye
6 Ekim 2015
3 dk okuma

İran’da 35 yıldır uygulanan ambargonun kaldırılması markaların iştahını kabarttı. En çok heyecanlananlar ise Türk markaları… Ambargo sırasında da İran’da ticaret yapan isimler önümüzdeki dönemi “büyük fırsat” olarak tanımlıyor. Bilhassa tekstil ve mobilya sektöründe faaliyet gösteren isimler markaların büyümeyi sürdürmesi için İran’ın tek başına dahi etkili olacağı ancak temkinli olunması gerektiği görüşünde. İran’ın önde gelen araştırma şirketlerinden Emrooz Marketing Research Company’nin Marketing Türkiye için hazırladığı “İran’da Ambargo Sonrası Fırsatlar” araştırması ve bu bakir pazarda başarılı olmanın sırlarını ortaya koyuyor.   

İşte İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

1.İranlı tüketiciler modayı yakından takip ediyor. İstanbul ve Dubai, İran için modanın merkezi sayılabilir.

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

2.İran’da her sokakta bir şantiyeyle karşılaşmak mümkün. Birçok AVM’nin yapımı sürüyor.

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

3.İran ağır bir bürokrasiye sahip. Ülkenin her yerinde uygulanan standart bir kanun rehberinin olmadığını söylemek mümkün.   

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

4.Sahte markalar İran’da çok yaygın. Hatta kimi markaların sadece ürünleri değil mağaza konseptleri de sahte.

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

5.Lojistik İran’da çok önemli. İran pazarında boy göstermek için yerel dağıtımcılarla çalışmak şart!

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

6.Gümrüklerdeki farklı uygulamalar sizi şaşırtmasın.

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

7.İran çift başlı bir hukuka sahip. İran Meclisi ile İran Koruyucu Konseyi arasında kimi zaman çelişkiler baş gösterebiliyor. Bu nedenle İranlı avukatlarla çalışmak çok önemli.

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

8.Sosyal medya İran’da sanıldığından daha yaygın. Özellikle Instagram efektif kullanıldığında iyi sonuçlar veriyor.

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

9.İran’da açıkhava, TV ve radyo mecrasının modern pazarlama teknikleriyle kullanıldığı söylenemez. Bu alandaki farklılaşma markalara büyük avantaj sağlayabilir.

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

10.Ülkede nüfusunun yüzde 71’i şehirlerde yaşıyor. Şehirlerde ticaret hayatı oldukça dinamik.

İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…

Ayrıntılar Marketing Türkiye Ekim sayısında…

1 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
2 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
3 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
4 Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
5 Trump'ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Trump’ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Güncel Haberler
18 ülkede görüşler ortak: "30'una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!"
18 ülkede görüşler ortak: “30’una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!”
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Haberler
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
4 gün önce
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Haberler
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Haberler
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
İrem Alimoğlu
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.