9 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hiper kişiselleştirmede son trendler…
Haberler

Hiper kişiselleştirmede son trendler…

Nafizcan Önder
28 Ağustos 2022
4 dk okuma

Küresel bir marka sizi hemen her gün ziyaret ettiğiniz mahalle esnafı kadar tanıyabilir mi? Ya da ne istediğiniz konusunda son 10 yıldır hiç değiştirmediğiniz kuaförünüzden daha güçlü tahminleri olabilir mi? Bundan yalnızca birkaç yıl öncesinde bu sorulara belki de yanıtlarımız olumsuz olacakken bugünkü kişisel deneyimlerimizle görüyoruz ki “evet tanıyabilir” ve hatta bundan bile fazlasını bize verebilirler… İşte bizi bu denli yakından tanıyan ve hatta bu tanışıklıkla birlikte markalarla bağımızı güçlendiren stratejinin adı: “Hiper Kişiselleştirme”…

En son kitap tavsiyenizi kimden aldınız? Bir arkadaşınızdan mı yoksa Amazon’dan mı? Peki ya en son kim size “O şarkıyı sevdiysen bunu da seversin dedi” ve yanılmadı? Spotify mı? Elbette örnekleri artırmak mümkün ve doğru kurgulanmış bir “hiper kişiselleştirme” stratejisiyle bugün hiçbirisi sürpriz değil… Geliştirilen bu “bize özel” tavsiyeler ve teklifler tüketici tarafında hayatı kolaylaştırdığı kadar marka tarafına da hatırı sayılır bir pozitif yansıma bırakıyor. Öyle ki Relevancy Group’un yayınladığı raporun verileri gelişmiş kişiselleştirmeyi kullanan şirketlerin, bu alanda yatırım yapılan her 1 ABD dolar karşılığında 20 dolara kadar getiri elde edebiliyor. Netflix’in kişiselleştirme stratejisiyle müşterilerini elde tutmayı başararak yılda 1 milyar dolar tasarruf sağladığı tahmin ediliyor…

Evet, hiper kişiselleştirmenin markalara sunduğu fırsatlar evreni epey cazip! Biz de bu evrenin son trendlerini uzman isimlere sorduk…

Hiper kişiselleştirmede son trendler…

Hiper kişiselleştirmede son trendler…
Altan Atabarut
SAS Orta Doğu, Afrika, Türkiye ve Orta Asya Bölgesi Dijital Dönüşüm Lideri

✓ Dene yanıl metodolojisi aslında kreatif üretim alanında elimizi zorlayan konulardan biri. Gerçekten çok deney yapıp müşterinin nabzını tutmak istiyorsanız çok fazla farklı kurgu sunabilmeniz gerekiyor. Bunun önündeki engel içerik yaratımı… İnsana bağlı olan ve kaynaklar açısından “şişe boynu” oluşturan yer burası…

✓ İşte bu noktada yeni nesil teknolojiler örneğin OpenAI’ın geliştirmiş olduğu DALL.E ile burayı da otomatize edebilir hale geldik. Müşteriye dokunacak, ikna edecek görsellerle, mesajları ve bunların nasıl bir kurguda harmanlanıp müşteriye gösterileceği konusuyla beraber deneme yanılma imkânı çok hızlı artacak…

Klişe olarak değil, gerçekten “sadece size özel”

Hiper kişiselleştirmede son trendler…
Uğur Özmen
Danışman – Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi

✓ Yakın gelecekte, insanla başlayan içgörü ve öngörü üretimi, yapay zekanın hızı ve öğrenmesiyle birleştikten sonra, birkaç persona ayrıntısı yetersiz kalacak diye düşünüyorum. Nerede, ne zaman, kimin yanındayken nasıl davrandığınız bile modellenecek; sosyal medyadaki en son paylaşımınızla şekillenecek ve “doğru müşteriye, doğru zamanda, doğru cümlelerle oluşturulan, doğru fiyatlamayla sunulan doğru teklif “etrafımızı saracak”.

✓ Genelleştirilmiş iletişimden segmentasyona, giderek persona’ya ulaşan yolculuğun artık hiper kişiselleştirmeyle sonuçlanacağı su götürmez bir gerçek. Şimdi, bir adım geriye giderek hiper kişiselleştirme öncesinde oluşturulan yapıyı inceleyelim…

✓ 15 sene önce bir arkadaş sosyal mecralarda “Amazon bana en doğru teklifi yapıyor. Önerdiği kitaplar yüzde 95 beğenime uyuyor” diye yazmıştı. “Böyle bir oran tutturabilmesi için Amazon’dan en az 50 kitap almış olman gerekir” diye yorum yazınca “altmışın üstünde” diye yanıtlamıştı. Kişiselleştirme böyle başladı.

✓ Kurumlar her veriyi işleyip bilgiye dönüştürünce, daha önce kendilerinden hiç alışveriş yapmamış kişiler için bile “en verimli patika” dediğimiz yapıları oluşturdular. İlk satın aldığınız ürüne, yaşınıza, cinsiyetinize, etnik özelliğinize bağlı olarak bir sonraki satın alma ihtimalinizin en yüksek olduğu ürün veya hizmetleri anlamaya ve teklif etmeye başladılar. Elbette sizin bu teklife gösterdiğiniz tepki de bir veri olarak işlendi ve yapay zekâ desteğiyle, doğru tahmin oranları artırıldı.

✓ Sosyal medya verileri de içgörü üretimine katkılarda bulundu. Böylece nerede, ne zaman, kimin yanındayken nasıl davrandığınız modellendi. Etkileşiminiz çoksa doğrudan sizin, az ise size en benzerlerin ortalamasının hemen kabul edeceği teklifler hazırlandı. Sonrası… En doğru zamanda, anlık teklifler… Bu sefer klişe olarak değil, gerçekten “sadece size özel”.

Tüketici, duyguları anlaşılsın istiyor

Hiper kişiselleştirmede son trendler…
Çağrı Özdemir
VeriNays Araştırma Şirketi Kurucu Ortağı

✓ VeriNays olarak neredeyse yaptığımız tüm çalışmalarda tüm tüketici gruplarında markalara karşı yekpare bir eleştiri duyuyoruz: “Markalar bizi yeterince iyi tanımıyor!” Markalardan ise en büyük talep tüketicilerini daha iyi anlamak üzerine geliyor. Peki, her iki grup da aynı konudan şikayetçi olup nasıl bir orta yol bulunamıyor?

✓ Öncelikle tüketiciler “markalar bizi anlasın” derken markaların agresif bir satış politikası içinde olmasını istemiyor. Daha çok arzularına değil ihtiyaçlarına seslenen pazarlama faaliyetleri içerisinde olmasını istiyor. Markalardan en büyük beklentileri sadece ürün değil duygu olarak da tüketicileri anlayabilmeleri. Örneğin bir yemek sipariş uygulamasının, diyette olan bir kişinin geçmiş aylardaki siparişlerini analiz ederek karşısına hamburger iletişimi çıkarması kişiselleştirme değil müşteriyi tanıyamama olarak konumlanıyor. Bu durum bize gerçek zamanlı ve farklı veri setlerinden elde edilen datayı işlemenin ne kadar kıymetli olduğunu gösteriyor. Tabii burada sınır tüketicilerin “stalklandığı” düşüncesine kapılmalarını engellemek olmalı.

✓ Pazarlamacılar yıllarca tüketicilerin tutumları üzerinden davranışlarını tahmin etmeye çalıştı ve yapılan onlarca çalışma tutum ve davranışın çoğu zaman uyuşmadığını gösterdi. Tutum ve davranış üzerine geliştirilen pazarlama stratejileri artık bir üst noktaya taşınmalı ve “tutum-davranış-post davranış” üçlemesi üzerinden ele alınmalı. Çünkü artık tutum davranış çelişkisi yerini davranış post-davranış çelişkisine bırakmış durumda.

✓ Post davranış her ne kadar mevcut datalar üzerinden tahminlenmeye çalışılsa da tüketici duyguları geri planda bırakılarak yapılması mümkün görünmüyor. Senaryo analizlerinin gelecekte hiç olmadığı kadar önem taşıyacağını öngörüyoruz.

Tüketiciyi kendisinden daha iyi tanıyabilir misiniz?

featured
1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MMA Global, "Marketing + Media Alliance" adıyla yeni bir döneme girdi
Haberler
MMA Global, “Marketing + Media Alliance” adıyla yeni bir döneme girdi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Starbucks'ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
Haberler
Starbucks’ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
İrem Alimoğlu
19 Eylül 2025
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Haberler
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Günseli ÖZEN
26 Eylül 2025
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
18 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.