18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TV'nin kumandası kimde?
Haberler

TV’nin kumandası kimde?

Nafizcan Önder
24 Ağustos 2022
1 dk okuma

Radyonun ardından televizyon tüm evlere girmeyi başardığında tüm dünyada “radyo ölüyor” seslerinin yükselmesini göz önüne aldığımızda bugün kimi öngörülerin televizyonun yarınını parlak görmemesinde şaşılacak bir şey yok elbette. İnternet kullanımının yaygınlaşması, izleyicinin streaming platformları ile haşır neşir olması alışkanlıklarını da köklü bir biçimde değiştirdi. Bu değişim Ofcom’un Birlekşik Krallık’ta gerçekleştirdiği “2022 Ulusal Medya Raporu”na da hayli çarpıcı bir biçimde yansıyor. 65 yaş üzeri izleyici kitlesi bugün yaklaşık olarak günde 6 saat televizyon izlerken, 18-24 yaşındaki 10 yetişkinden 9’u TV kanallarını atlıyor ve izleyecek bir şey ararken doğrudan dijital yayın platformlarına yöneliyor… Gelin araştırmanın çarpıcı bulgularına daha yakından bakalım!

Ofcom Birlekşik Krallık’ta 3 bin 556 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmanın ardından “2022 Ulusal Medya Raporu”nu yayınladı. Araştırma verilerine göre medya alışkanlıklarındaki nesil farkı rekor seviyeye ulaşmış durumda.

Araştırmada öne çıkan veriler şöyle;

  • Genç yetişkinler şimdi 65 yaş ve üzerindekilere kıyasla, neredeyse 6 kat daha az TV yayını izliyor. 
  • 16-24 yaş arası bireyler bir günde TV karşısında ortalama olarak 1 saatten daha az (53 dakika) zaman harcarken, bu son 10 yılda üçte iki oranında bir düşüşün yaşandığı verilere yansıyor. 
  • 65 yaş ve üstü olanlar, günün uyanık oldukları vakitlerinin yaklaşık üçte birini, yani günde yaklaşık altı saati (5 saat 50 dakika) TV yayını izleyerek geçiriyorlar. Bu da on yıl öncesine göre biraz daha yüksek bir oran.
  • 18-24 yaşındaki 10 yetişkinden 9’u TV kanallarını atlıyor ve izleyecek bir şey ararken doğrudan dijital yayın platformlarına yöneliyor. 
  • 55-64 yaşındaki 10 kişiden 6’sının (yüzde 59), 65 yaş ve üzeri kitleninse yüzde 76’sının izleyecek bir şey ararken ilk adresi TV kanalları oluyor.

Kaynak: Advanced Television

Ürün yerleştirmede öne çıkan trendler neler?

featured
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Haberler
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
Nafizcan Önder
29 Haziran 2025
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem...
Haberler
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Haberler
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Mayıs ayında kredi kartlarıyla 1,7 trilyon TL’lik harcama yapıldı
Haberler
Mayıs ayında kredi kartlarıyla 1,7 trilyon TL’lik harcama yapıldı
İrem Alimoğlu
20 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.