15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
IAB Avrupa Reklamveren Denetim Raporu yayınlandı
Haberler

IAB Avrupa Reklamveren Denetim Raporu yayınlandı

Marketing Türkiye
30 Eylül 2015
2 dk okuma

IAB Avrupa’nın araştırmasına göre,Türk otomotiv markalarının yüzde 56’sının IOS telefon uygulaması, yüzde 24’ünün IOS tablet uygulaması bulunuyor. Android uygulaması olanların oranı ise yüzde 36.Otomotiv ve perakende markalarının büyük çoğunluğu mobil dünyada yer alıyor. Türkiye’de mobile uyumlu sitesi olan otomotiv markalarının oranı yüzde 68, perakende markalarının oranı ise yüzde 63.

Dijital sektörün sesi ve interaktif reklamcılık eko sisteminin Avrupa seviyesindeki öncü kuruluşu olan IAB Avrupa’nın, 9 IAB ülkesinin katkısıyla gerçekleştirdiği araştırma, otomotiv ve perakende sektöründeki markaların mobile adapte olduklarını ancak aplikasyonlar konusunda gelişme alanları olduğunu ortaya koydu.Çalışmaya Avusturya, Bulgaristan, Hollanda, İngiltere, İrlanda, İspanya, İtalya, Polonya, Türkiye katıldı ve yerel pazarlarda en çok reklam yatırımı yapan otomotiv ve perakende markaları incelendi.

OTOMOTİVİN YÜZDE 68’i CEBE GİRDİ

IAB Avrupa’nın araştırmasına göre,Türk otomotiv markalarının yüzde 56’sının IOS telefon uygulaması, yüzde 24’ünün IOS tablet uygulaması bulunuyor.Android uygulaması olanların oranı ise yüzde 36.Otomotiv ve perakende markalarının büyük çoğunluğu mobil dünyada yer alıyor. Türkiye’de mobile uyumlu sitesi olan otomotiv markalarının oranı yüzde 68, perakende markalarının oranı ise yüzde 63.

‘Responsive’ tasarımlı sitesi olan, yani farklı cihazlardan girildiğinde site içindeki resim, yazı gibi elementlerin ekran genişliğine göre şekillendiği otomotiv markalarının oranı Türkiye’de yüzde 40’ken bu oran perakende markalarında yüzde 30 seviyesinde. Avrupa’da araştırma yapılan 9 ülkebaz alındığında, otomotiv markalarının yüzde 78’inin sitelerininmobile uyumlu olduğu;yüzde 58’inin responsive olduğu görülüyor.Perakendede ise bu oranlar sırasıyla %79 ve %55 olarak kaydediliyor.

E-TİCARET, TEST SÜRÜŞÜ APLİKASYONLARI ARTMALI

Tüketicilerin artan mobil internet kullanımlarına paralel olarak reklamverene içgörü sağlama amacını taşıyan araştırmada 600’den fazla markanın sitesi incelendi.Bu araştırma aynı zamanda, IAB Avrupa tarafından Mayıs 2015’te yayınlanan “Mobile BrandBuilders”reklam formatı önerilerini destekleyen bir çalışma olma özelliği taşıyor.

Araştırma, aplikasyonların iyileştirilmesiyle mobil pazarlama stratejilerinin gelişebileceğini gösteriyor. Bazı ülkelerde perakende markaları için “e-ticaret”, otomotiv markaları içinse“test sürüşü rezervasyonu” işlevlerinin mobilde sınırlı olarak kullanıldığı görülüyor.

ARAŞTIRMANIN DİĞER TEMEL BULGULARI

Avrupa’da 9 ülkede otomotiv ve perakende sektörleriincelendiğinde, otomotiv markalarının aplikasyonlarda daha ilerde olduğu görülüyor.10 otomotiv markasından 6’sının bir mobil ya da tablet aplikasyonu bulunuyor. Perakende markalarında mobil aplikasyonu olan firmaların oranı yüzde 50’nin üzerinde, yüzde 50’sinin ise tablet aplikasyonu bulunuyor.

İşlevsellik açısından bakıldığında, internet tarayıcılarının aplikasyonlardan daha gelişmiş olduğu görülüyor. Perakende markalarının yarıdan fazlasının alım-satım yapılabilen mobil sitesi bulunuyor. Ancak sadece dörtte birinin aynı işlevi sağlayan mobil ya da tablet aplikasyonu mevcut. Otomotiv markalarının çoğunluğunun web sitelerinde test sürüşü rezervasyonu seçeneği sağlıyorken uygulamalarda bu özelliği sağlayan markaların oranı dörtte birden az. Bu konuda bir istisna oluşturan İtalya’da ise 10 otomotiv markasından 9’unun hem mobil hem de tablet aplikasyonlarında test sürüşü rezervasyonu seçeneği bulunuyor.

Mobil display reklamcılığın markalaşmada kullanımı hala düşük. Otomotiv markalarının yüzde 15’i, perakende markalarının ise 5’te birinden azı mobil display reklamı markalaşmak amacıyla kullanıyor. Bu alandaHollanda öne çıkıyor. Hollanda’da otomotiv sektöründe faaliyet gösteren firmaların yüzde 44’ünün markalaşma amacıyla mobil display reklam kullandığı, bu oranın perakendedeyüzde 36 olduğu görülüyor. Otomotiv ve perakende markaları tarafından sırasıyla %30 ve %24 oranında kullanılan 300×250 Mobile Brand Builders3 formatı, en yaygın kullanılan format olarak karşımıza çıkıyor.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
3 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
4 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
5 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Güncel Haberler
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple'a göre: "Kirli eller, temiz çekim"
Haberler
Apple’a göre: “Kirli eller, temiz çekim”
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Haberler
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
İrem Alimoğlu
9 Eylül 2025
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Haberler
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Marketing Türkiye
12 Eylül 2025
Google'ın servislerine erişim sorunu yaşanıyor
Haberler
Google’ın servislerine erişim sorunu yaşanıyor
Sena Tufan
4 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.