16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook mu yoksa Twitter mı?
Haberler

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Marketing Türkiye
18 Eylül 2015
3 dk okuma

Hem dünyada hem de Türkiye’de en fazla kullanılan sosyal mecralardan olan facebook ve twitter’dan hangisinin biz dijital pazarlamacılar için daha efektif ve daha interaktif olduğunu sorgulamaya ne dersiniz? Hemen aklınıza gelen soru işaretlerini görür gibi oldum. Elbet sektöre göre, içeriğin kalitesi ve renkliliğine bağlı olarak kullanıcıların size olan geri dönüşleri farklı olacaktır. Ancak buradaki çalışmayı genel bilgiler kapsamında ve sadece organik istatistiklere göre değerlendirelim.

Analiz kapsamında 2 hesap üzerinden ilerleyeceğiz; 10 gönderimin sonuçlarını değerlendireceğiz. Bu değerlendirme marka kapsamında tamamen aynı metin ve görsel kullanımı yapılarak gerçekleştirilmiş bir analizdir. İlgili facebook ve twitter hesaplarının takipçileri like counter, yumurta twitter hesapları gibi anlamsız kullanıcılardan oluşmuyor; markaya ilgili, takip etmek isteyen kullanıcılardan oluşuyor. Post gönderimleri, ilgili markanın farklı kategorileri dahil edilerek ve tamamen reklamsız – organik paylaşımlar dikkate alınarak hazırlandı.

Algoritma Analizi

İlk olarak 10 gönderimin toplam takipçi sayısına göre sadece organikte elde ettiği görünürlülük oranına bakalım. Burada kullandığımız formülasyon: Gönderimin Görüntülenme Sayısı / Toplam Takipçi Sayısı

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Bu veriler açıkca gösteriyor ki, özellikle facebook’un son algoritma ayarlarından sonra organikte post görünüm oranı oldukça düştü. Twitter görünürlülük oranı, facebook görünürlülük oranından yüzdesel olarak daha fazla. Bu da twitter üzerinden yaptığınız işin daha efektif olduğunu gösteriyor. En azından organik tarafta değerler twitter için daha iyi; reklam tarafı ile ilgili kısımlar buradaki değerlendirmede yer almıyor. Her 2 mecra içinde şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, facebook şu an için reklam kullanım gücü ile daha önde ancak organik taraf için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Etkileşim Analizi

Bir diğer analiz, mecraların 10 gönderim için elde ettikleri etkileşim oranı ile ilgili. Burada kullandığımız formülasyon: Etkileşim Sayısı / Gönderimin Görüntülenme Sayısı

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Burada görüldüğü gibi twitter açık ara önde. Etkileşim oranının bu şekilde çıkması sizi şaşırtmasın. Burada twitter etkileşim oranı genel olarak %10 – 15 arasında değişiyor. Facebook tarafında ise bu oran %1 – 5 arasında değişkenlik gösteriyor.

Özellikle burda belirtmek istediğim diğer bir konu bu 10 gönderimden sadece 3 numaralı gönderim Bayram Tebrik gönderimi; diğerleri ise farklı ürün kategorileri için yapılmış gönderimler. Özellikle twitter tarafının bu gönderime vermiş olduğu tepkiye bakın! Facebook tarafı içinde aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Tıklama Sayıları

Bir diğer değerlendirmemiz, gönderimlerimizde internet sitemize ya da farklı sitelere vermiş olduğumuz yönlendirme linklerinin ne kadar tıklandığı. Yeniden 10 gönderimin sonuçlarını değerlendirmeye alıyoruz; ancak burada toplam olarak rakamları aldım, çünkü bazı gönderimlerde bayram tebrikleri gibi bir tıklama linki vermiyoruz.

Kullandığımız formülasyon: (Toplam Tıklanma Sayısı / Toplam Gönderimin Görüntülenme Sayısı) * 100

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Sonuçlara göre twitter yine galip geldi; hem de 2 katlık bir oran ile. Şimdi şunu açıkca söyleyelim, facebook’un eski algoritması döneminde yatırımın çok büyük bir kesimini bu alana yaptık. Twitter tarafını da unutmadık ancak facebook bizim için daha öncelikliydi. Ancak facebook algoritmasının değişmesi ile birlikte işler değişti. Tabi ülkemizde sosyal medyanın yapılanması, içerik paylaşımları, kullanıcı tepkileri zamanla farklı nedenlerden dolayı değişkenlik gösterdi ancak bugün gelinen nokta özetle bu kısa analizimizde belirttiğimiz gibi.

İşin diğer bir önemli noktası Türkiye’de facebook kullanıcı sayısı Twitter’dan daha fazla olduğu için 2 kanal üzerinden ulaşılabilecek müşteri sayısı facebookta daha fazla gözüküyor. Ancak çok yüksek bir bütçeniz yoksa, her 2 mecra kullanımında ulaşılacak kullanıcı sayısı bir önem taşımıyor. Ondan ayrı olarak bir kullanıcı elde etme reklam maliyeti şu an için facebook tarafından daha uygun maliyetli, bu da yeni belirleyeceğiniz stratejilerinizde önemli bir etken olmalı.

Şimdi bu yazdıklarımızın hepsini bir kenara bırakın. Size farklı bir veri sunuyor olacağım. Bakalım GetApp’in yaptığı bu çalışma bize ne anlatıyor; sizce de Twitter mı?

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Facebook mu yoksa Twitter mı?Erkan Terzi kimdir?

İstanbul Üniversitesi, W.Rice University ve University California – Berkeley’de İşletme Yönetimi, Fotoğrafçılık ve Pazarlama eğitimleri aldı. Koç Allianz, Aksigorta, Comcast Spotlight, Simfer, Ziylan Grup markalarında klasik pazarlama ve dijital pazarlama alanlarında uzmanlık ve yöneticilik görevlerinde bulundu. Aynı zamanda farklı şirket ve ajanslara danışmanlık yaptı. Şu an LG Electronics şirketinde Dijital Pazarlama Müdür Yardımcılığı pozisyonunda çalışmaktadır.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Haberler
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Haberler
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
3 Eylül 2025
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
Haberler
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.