1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
çalışma
Haberler

Gençler haftada 4 gün çalışmak istiyor

Seda Başpınar
3 Ağustos 2022
3 dk okuma

Y ve Z kuşağı, tüm dünyada çalışma hayatının kurallarını sarsmaya devam ediyor. Youthall tarafından yapılan “Çalışma Süreleri ve Modeli” araştırmasına göre gençler, haftada 4 gün çalışmak istiyor ve günde 6 saat çalışmaya olumlu bakıyor.

Araştırmaya katılan 18-35 yaş arasındaki 1130 genç, çalışma saati yerine çalışma gününün azaltılmasına daha sıcak bakıyor. Günümüzde gençlerin dörtte üçünün 5 gün çalıştığının belirtildiği araştırmada; çalışan gençlerin yüzde 88,9’u haftada 4 gün çalışmak isterim derken, günde 6 saatlik çalışmaya olumlu bakanların oranı ise yüzde 83 oldu. Kadınlar arasında bu oran yüzde 87 ile ortalamanın üzerinde bir seviyede kaldı.

Öte yandan araştırmaya katılan 241 şirkette mevcut yaygın uygulama yüzde 82,7 oranında haftada 5 gün çalışmayken, büyük şirketlerin üçte birinde günlük çalışma süresi 9 saat olarak belirtildi. Araştırma sonuçlarına göre orta ve küçük şirketlerin yüzde 13’ünde ise günlük çalışma süresi 9 saatin üzerinde. Gelin araştırmanın öne çıkan diğer başlıklarına birlikte bakalım…

IK’cılardan daha az mesaiye yeşil ışık

Şirketlerin IK yöneticilerinin yüzde 78,7’si 6 saatlik çalışmaya yeşil ışık yakarken, 4 günlük çalışma süresine “evet” diyenlerin oranı yüzde 25’te kaldı. Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 1’i haftada 4 gün çalıştıklarını belirtirken, yüzde 63’ü 4 gün çalışma konusunu değerlendirdiklerini ifade etti. Büyük şirketlerin yüzde 70’inde ise karar süreçlerinin zaman alacağı gözlemlenirken, yüzde 11’lik kesim ise bu uygulamaya tamamen karşı olduğunu belirtti. Belirtilen nedenlerde ise ilk sırada çalışma verimliliğini düşürme kaygısı yer aldı. Bunu; iş disiplinini bozma, şirket kültürünü zayıflatma ve işten çıkarmalara neden olma kaygıları izledi.

Her 3 gençten 1’i fazla mesai yapıyor

Araştırmaya katılan genç çalışanların yüzde 12,1’i 7 saat, yüzde 57’si 8 saat ve yüzde 30,7’si 9 saat ve üzerinde çalıştığını belirtti. Gençlerin yüzde 33,2’si, bir başka ifadeyle her 3 gençten 1’i mesai süresinin aşıldığını ifade ederken, bunların yaklaşık yüzde 25’i ise mesai aşımının haftada 10 saat ve üzerinde gerçekleştiğini aktardı. “Fazla mesai ücreti alıyor musunuz?” sorusuna karşılık ise mesai yapanların yüzde 80,2’si herhangi bir ek ücret almadığını belirtti.

Gençlerin yüzde 46’sı kendini mutsuz hissediyor 

Çalışan gençlerin yüzde 54’ü çalışma hayatından mutlu olduğunu ifade erken, yüzde 46’sı kendisini mutsuz hissettiğini söyledi. 25 yaş üzerindeki çalışanların kendilerinden genç olanlara kıyasla daha mutsuz çalıştıkları ve bunun yüzde 51 oranında olduğu gözlemleniyor.

Çalışan adayları da 4 gün diyor

Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 45’i hâlihazırda çalışmayan, yani çalışan adayı. Bu gençlerin yüzde 83’ü çalışmak istedikleri şirketlerde çalışma saatlerinin günde 6 saate indirilmesinden yana olduğunu belirtti. Yüzde 87’si ise haftada 4 gün çalışmayı cazip bulurken, çalışan adaylarının yüzde 70’inin hibrit düzende çalışmak istediklerini ortaya koyan araştırmada, hibrit modelin sürekli hale gelmesini isteyenlerin oranı yaklaşık yüzde 85 olarak gerçekleşti.

Y ve Z kuşağı ofiste çalışmak istemiyor

Pandemi ile birlikte iş dünyasında yoğun olarak tercih edilen uzaktan çalışma ve hibrit model yerini yeniden ofislerde çalışmaya bıraktı. “Çalışma Süreleri ve Modeli” araştırması da bunu doğrular nitelikte. Çalışanların yüzde 61,2’si düzenli olarak ofiste çalıştığını belirtirken, yüzde 22,1’i hibrit, yüzde 16,7’si ise uzaktan çalıştığını belirtiyor. Ancak hem gençler hem de IK yöneticilerine göre bu durum çok uzun sürmeyecek. Y ve Z kuşağı artık ofislerde çalışmak istemiyor.

Kadınlar hibrit modeli daha çok istiyor

Araştırmaya katılan gençlerden çalışma modelinin hibrit olmasını isteyenlerin oranı yüzde 87,8. Kadınların hibrit modele yönelik sempatisinin erkeklerden daha yüksek olduğunun gözlemlendiği araştırmada kadınların hibrit ve uzaktan çalışma modelini tercih etmelerindeki nedenler arasında yüzde 32,5 ile ilk sırada “kendime daha fazla zaman ayırabiliyorum” yer aldı. “Daha iyi odaklanabiliyorum” ve “verimim artıyor” diyenler yüzde 22,5 oranıyla ikinci sırada yer alırken, diğer iki neden ise “maddi açıdan tasarruf sağlayabiliyorum” ve “ruh sağlığıma iyi geliyor” yanıtları oldu. Erkeklerin ofis hayatına yönelik en önemli şikâyetinde ilk sırayı ise “yolda kaybedilen zaman” aldı.

10 yöneticiden 9’una göre geleceğin modelleri hibrit ve uzaktan çalışma

Araştırmaya verilen cevaplara göre günümüzde şirketlerin yarısı ofislerinde düzenli olarak çalışıyor, üçte biri ise hibrit bir çalışma düzeni uyguluyor. Hibrit çalışanların oranı şirketteki çalışan sayısının artışına paralel olarak da artış gösteriyor. Araştırma kapsamında şirketlerin eğilimlerine bakıldığında ise 10 yöneticiden yaklaşık 9’u hibrit ve uzaktan çalışmaya sıcak bakıyor. Şirket yöneticilerinden geleceğin çalışma modelinin hibrit olacağı yönünde görüş verenlerinin oranı yüzde 63,3, bir diğer ifadeyle her 3 yöneticiden 2’si “hibriti” geleceğin iş modeli olarak görüyor. Gelecekte çalışanların hepsinin uzaktan çalışacağını söyleyen yöneticilerin oranı da yüzde 33,9 olurken yöneticilerin sadece yüzde 2,9’u gelecekte de ofiste çalışılacağını düşündüğünü belirtti. 

Alışverişte Z kuşağının tercihi Instagram

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Group M resmen WPP Media oldu!
Haberler
Group M resmen WPP Media oldu!
Nafizcan Önder
29 Mayıs 2025
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Haberler
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Nafizcan Önder
13 Mayıs 2025
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Haberler
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.