3 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
emoji
Haberler

En yanlış anlaşılan emojiler hangileri?

Seda Başpınar
23 Temmuz 2022
2 dk okuma

Nasıl ki hislerimizi ve düşüncelerimi dile getirirken jest ve mimiklerle ifademizi kuvvetlendiriyoruz, mesajlaşırken de aynı etkiyi yaratmak için elimiz emojilere gidiyor. En çok kullandığımız mimiklerin çetelesini tutmak pek mümkün olmasa da en sık kullandığımız emojilere bakarak duygu durum analizi yapabiliriz. Tabii bunu yaparken unutulmaması gereken bir şey var: emojiler her duyguyu tam anlamıyla yansıtmıyor olabilir… Dünya Emoji Günü için Duolingo ve Slack adına OnePoll tarafından yürütülen ve 11 farklı ülkeden 9.400 kişi ile gerçekleştirilen bir araştırma, dünyanın emoji haritasını ve en çok yanlış anlaşılan emojileri ortaya koyuyor…

Araştırmaya göre, küresel çapta genç neslin gönderdiği bir emojinin yanlış anlaşıldığını düşünme oranı daha yüksek. Z kuşağının yüzde 31’i ve Y kuşağının ise yüzde 24’ü “mesajın yerine ulaşmadığını” düşünüyor. Anket ayrıca emoji kullanımının ve anlamının farklı ülkelerde nasıl değişebileceğini ve daha spesifik olarak işyerinde kullanımına ışık tutuyor. Küresel şirketler için sonuçlar, emojinin kolaylıkla iletişim kazasına yol açabileceğini gösteriyor çünkü anlam, hangi departman geldiğine bağlı olarak değişebiliyor… Örneğin katılımcılar “kanatlı para (💸)” emojisi konusunda ikiye bölünüyor. Japonya’dan yanıt verenlerin “para kaybını” seçme olasılıkları çok daha yüksekken (yüzde 59) bu durum ülkeye göre de değişiklik gösteriyor.

Herkes aynı fikirde değil…

Amerikalıların emoji içermeyen metinleri veya mesajları eksik bulma olasılığının küresel katılımcılara kıyasla daha yüksek. Özellikle Amerikalılar emoji yanlısı olsalar da, tıpkı insanların dili farklı şekilde kullandıkları gibi emojilerin de anlamları veya nasıl kullanılacağı konusunda herkes aynı fikirde değil. Buna göre, araştırmaya katılan Amerikalıların dörtte biri “yüksek sesle ağlayan yüz (😭)” emojisi ile “sevinç gözyaşları (😂)” arasındaki ayrım konusunda kafası karışmış durumda. “Yüksek sesle ağlayan” emojiyi görenlerin (yüzde 25’i bunu “sevinçten ağladığını” göstermek için kullandıklarını söylüyor.

Ayrıca kafa karışıklığına neden olabilecek tek emoji bu değil: “Biraz gülen yüz (🙂)” bazılarının düşündüğü kadar olumlu olmayabilir. “Mutlu hissetmek” (yüzde 38) ve “genel pozitiflik” (yüzde 39) dünya genelinde emojinin en çok kullanıldığı alanlar olsa da bazıları bu emojiyi “derin kızgınlık ve/veya güvensizlik” (yüzde 14) göstermek için de kullanıyor.

Platonik mi, romantik mi?

ABD’li katılımcıların küresel katılımcılara kıyasla “öpücük fırlatan yüzü (😘)” platonik bir şekilde kullanmaktan ziyade romantik anlamda kullanma olasılıkları biraz daha yüksek (yüzde 34’e karşı yüzde 26). Hintli katılımcılar için bu oran yüzde 52’ye karşı yüzde 26 iken yanıt veren her 10 Japon’dan üçü öpücük yüzünü platonik anlamda kullanıyor. “Biraz gülen yüz (🙂)” bazılarının düşündüğü kadar olumlu olmayabilir. Bu emojiyi yüzde 38 “mutlu hissetmek” yüzde 39 “genel pozitiflik” yüzde 14 ise “derin kızgınlık ve/veya güvensizlik” durumunu ifade etmek için kullanıyor.

İş yerinde “yasaklı” emojiler hangileri?

Ankete katılanların yüzde 58’i, iş yerinde emoji kullanmanın daha az kelimeyle daha incelikli iletişim kurmaya olanak tanıdığını düşünüyor ve yüzde 55’i emoji kullanımının işyeri içinde iletişimi hızlandırabileceğini söylüyor. Örneğin Amerikalı katılımcıların yüzde 69’u emoji kullanmanın daha nüanslı iletişim kurmalarına izin verdiğini söylerken, yüzde 67’si iletişimi hızlandırdığını söylüyor. Sonuçlar ayrıca, her üç küresel katılımcıdan ikisinin, kullandıkları emojiyi anlayan birine mesaj gönderirken bir sohbette kendilerini daha yakın ve daha bağlı hissettiklerine işaret ediyor. Katılımcıların iş arkadaşlarına mesaj gönderirken “her zaman” emoji kullanma olasılıkları patronlarına kıyasla üç kat daha fazla (yüzde 21’e karşı yüzde 7). Öpücük (💋) ve dil (👅), patron veya iş arkadaşı gönderilen mesajlarda “yasaklı emoji listesi”nde yer alıyor. Liste, kaka (💩) ve  patlıcan (🍆) emojisiyle devam ediyor.

Türkiye’nin favori emojileri belli oldu

featured
1 Türkiye'nin aile markaları!
Türkiye’nin aile markaları!
2 Eğitim dünyasının yeni trendleri
Eğitim dünyasının yeni trendleri
3 Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
4 Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
5 16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT'ye dava açtı
16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT’ye dava açtı
Güncel Haberler
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası...
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Netflix ve Spotify, canlı yayın için güçlerini birleştiriyor
Haberler
Netflix ve Spotify, canlı yayın için güçlerini birleştiriyor
İrem Alimoğlu
3 Temmuz 2025
IKEA, ikonik köftelerine özel tabak üretti
Haberler
IKEA, ikonik köftelerine özel tabak üretti
Sena Tufan
2 hafta önce
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Haberler
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İrem Alimoğlu
10 Temmuz 2025
Meta’dan "ses" getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Haberler
Meta’dan “ses” getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Nafizcan Önder
14 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.